Kínai elektromosautó-gyár épülhet az Észak-Amerikában

Share Button

Az off-road járműveket és elektromos autókat gyártó kínai Kandi közölte, hogy Észak-Amerikában készül elektromosautó-gyárat építeni. A bejelentés nem sokkal követi a tisztán elektromos hajtású K27 miniautó és a K23 kisautó egyesült államokbeli értékesítésének megkezdését.

A vállalat már ért el sikereket a hazai piacán, és úgy néz ki, hogy az első olyan kínai autógyártók között akar lenni, amelyek az észak-amerikai piacon is megvetik lábukat.

A Kandi a jövőben fokozná jelenlétét a gyorsan növekvő észak-amerikai piacon, az elektromos modellek és az off-road járművek helyben gyártása pedig biztosítaná azok megfizethetőségét a vámok, illetve a szállítási költségek kikerülése által. A vállalat jelenleg az üzem megfelelő helyét keresi, és több potenciális partnerrel, köztük az USA-Mexikó határon lévő kormányszervekkel is előzetes egyeztetéseket folytat. A cég sajtóközleményéből kiderül, hogy már kaptak pozitív visszajelzést, ugyanakkor hozzáteszik, hogy az észak-amerikai gyár megépülése még bizonytalan.

Hu Xiaoming, a Kandi elnök-vezérigazgatója a tervekhez hozzáfűzte, hogy rövid távon képesek lesznek kielégíteni a növekvő észak-amerikai keresletet a kínai termeléssel, hosszabb távon viszont fokozni szeretnék piaci részesedésüket.

Jól fogadták az elektromos kisautókat

Xiaoming azt is elárulta, hogy az amerikai elektromosautó-piacra lépésükről szóló döntésük egyelőre sikeresnek tekinthető. Tekintve a K23 és a K27 méretét, valamint kínai eredetét, az USA piacára való belépés valóban egész sikeresnek mondható. Az értékesítés megkezdését követő 24 órán belül összesen 436 előrendelés futott be a kettő típusra.

A négyajtós K27 miniautónak a 17,69 kilowattórás akkumulátora mintegy 160 kilométeres hatótávot biztosít. A szintén négyajtós K23 kisautó a 41,4 kilowattórás energiatároló egységével már jóval több, körülbelül 290 kilométert tehet meg egy töltéssel – olvasható az electrek oldalán.