Kipufogó nélküli óriásokat gyártanak Magyarországon

Share Button

Magyarországon az elektromos személyautók számának robbanásszerű növekedése immár tény, s végre a teherautók és a buszok világában is felkapcsolhatjuk a villanyt. Az e-haszonjárművek egyik úttörője a világpiacon a BYD, amelynek Magyarországon is működik egy gyára, és immár képviselete is. Megnéztük aktuális palettáját, amelynek érdekes tagja a kompakt T3 furgon.

A BYD az elektromos járművek gyártása terén 2015, 2016, 2017, és 2018 években világelső volt. Gyári, illetve a szakmai napon készült fotók galériájához kattintson a képre!FORRÁS: BYD

Néhány évvel ezelőtt még csak beszéltünk róluk, mára azonban a hétköznapjaink részeivé váltak az elektromos járművek. Nap mint nap növekszik a zöld rendszámos személyautók száma és a bennük ülők jókedve – a kezdeti hatótávparát többségüknél hamar felváltja a csendes dinamika és az alacsony üzemköltségek feletti tartós öröm. De mi a helyzet az elektromos haszongépjárművekkel?

Amszterdam repterén (Schiphol) állt üzembe az első nagy BYD-flottaFORRÁS: BYD

A BYD valószínűleg hamarosan erre a kérdésre is megadja a választ, legalábbis több ponton erősödött a vállalat magyarországi jelenléte, amely az esztergomi Suzuki, a szentgotthárdi Opel, a győri Audi és a kecskeméti Mercedes példájából kiindulva meghatározó szerepet vetít előre számukra.

Hazai gyár és dízeleken edződött képviselet

Mint arról korábbi buszos riportunkban beszámoltunk, az európai Daimlerrel eredetileg akkumulátorok fejlesztésére és gyártására létrehozott kínai központú óriáscég2017 áprilisától már Komáromban is megkezdte a járműgyártást.A 300 dolgozót számláló, 60 ezer négyzetméteres bázison a szakma és a hazai felvevőpiac számára egyaránt versenyképes elektromos buszok, teherautók és egyéb speciális haszonjárművek készülnek – az éves kapacitás 400 darab.

A BYD első európai gyárát Komáromban építették, itt jelenleg buszok (két műszakban évi 400 db) és alvázak készülnek, a többségük Nyugat-Európában köt kiFORRÁS: BYD

Ugyancsak ígéretes a BYD szempontjából, hogy kereskedelmi képviseletét ez év végétől professzionális cég, az M1 autópálya komáromi lehajthatójánál már messziről látható, jövőre 30 éves haszongépjármű értékesítő Eurotrade Kft. látja el. E cégcsoport többek között új Ivecók, Tatra teherautók és Wielton félpótkocsik értékesítésével foglalkozik, és a tagjai több mint 100 MW kapacitású napelempark építésében is érdekeltek.

Az Eurotrade az elektromos járművek piaci bevezetése mellett a pótalkatrész-ellátást, valamint garanciális és garancia időn túli szervizelést is végzi majdFORRÁS: EUROTRADE

A magyar vállalkozás vezetői hatalmas áttörésről és fényes jövőről beszéltek a partnerségi megállapodást bejelentő sajtótájékoztatón.Hogy korai volt-e az örömük vagy sem, majd kiderül,mindenesetre az Eurotrade azokban a szegmensekben dobja piacra a BYD-t Magyarországon, amelyekben minden fél a környezeti ártalmak drasztikus csökkentését szorgalmazza.