Komoly elektromos palettával jelentkezik a Chevrolet

Share Button

A General Motors megerősítette, hogy a húsz elektromos autó között, amelyet 2023-ig tervez piacra dobni, egy normál méretű Chevrolet pickup is szerepel majd. A modellt a 2019-es, 179 oldalas, havonta közzétett fenntarthatósági jelentésben is bemutatta.

A Chevrolet ígéretet tett, hogy a még megnevezetlen pickup felár ellenében több mint 644 kilométeres hatótávolságot tud majd megtenni, de további részleteket nem akartak közzétenni az autóval kapcsolatban. Az új pickup a Silverado környezetbarátabb alternatívájaként kerülhet forgalomba, vagy akár önálló modellként is megjelenhet. Az még nem ismert, hogy mikor debütál a jármű.

Számos elektromos modell jön

A General Motorsnak más pickup és SUV gépjárműve is folyamatban van, és biztos, hogy néhány alkatrészük megegyezik majd. A GMC népszerű Hummerját pickup-ként és SUV-ként is kínálják. Ugyanebben a jelentésben, a Cadillac felvázolta egy normál méretű, háromsoros luxus terepjáró terveit, ami az Escalade DNS-ére épül. Mindegyik jármű közel azonos felépítésű, ezért egyes szerkezeti elemek valószínűleg megegyeznek majd, mint a Sierra, a Silverado, és az Escalade esetében, amelyek alapvetően ugyanarra az architektúrára épülnek.

A Chevrolet néhány hónapja azt is megerősítette, hogy be fog mutatni egy közepes méretű, elektromos crossovert, és egy ennél kisebb, a Bolt modellen alapuló járművet. A GMC kezdetben a Hummer két elektromos változatánál marad, míg a Cadillac Escalade-szerű modellje összekapcsolódik a Lyriq „nemzetközi méretű háromsoros SUV” terepjáróval, egy XT4 méretű járművel, és a Celestiqel. Utóbbi egy luxussal teli zászlóshajó modell lesz, amelyet kézzel szerelnek össze, rendkívül limitált számban. A Cadillac azt jósolja, hogy naponta 1,2 darabot fognak gyártani belőle. Belső források szerint a szedán alapára 200 ezer dollár felett kezdődhet, ami azt jelentené, hogy ez a legdrágább hagyományos gyártású autó az Egyesült Államokban.

A Buick végül két elektromos modellt bocsájt a piacra. Az egyiket egy SUV-ként írják le, amely hagyományos crossover méretekkel rendelkezik, míg a másik egy crossover, erőteljesebb arányokkal.

Ultium a hosszabb hatótávért

A fent említett elektromos járművek többségét a General Motors által folyamatosan fejlesztett Ultium akkumulátortechnológia hajtja meg. Mindent egybevetve, a cég mintegy 20 milliárd dollárt különít el a tőkéjéből és a mérnöki erőforrásaiból, hogy időben piacra tudja dobni a húsz modellt. Ez a hatalmas nyomás részben megmagyarázza, hogy miért ér véget néhány kevésbé népszerű modell életútja, mint az Impaláé és a Sonicé.

Az akkumulátoros autók felé történő költséges átállás sikere nagyban függ attól, hogy nő-e az elektromos technológia iránti kereslet az Egyesült Államokban. 2019-ben a General Motors portfóliójában az egyetlen elektromos autó a Bolt volt, amelyből 16.418 eladást regisztráltak. Ennél keresettebb volt a Chevrolet Corvette, a GMC Savana, a most megszűnő Chevrolet Impala, a kisméretű Chevrolet Spark, és még a Chevrolet Cruz is, amit 2019 márciusáig gyártottak.