Már nemcsak azt tudjuk hol, hanem azt is, mikor kezdi a gyártást a Tesla új gigagyára

Share Button

Az eredetileg tervezetthez képest korábban, már 2019 második felében megkezdődhet az autógyártás a Tesla kínai üzemében. A Gigafactory 3 mielőbbi beindítására nagy szüksége van az amerikai elektromosautó-gyártónak, hiszen saját bevallása szerint 55-60 százalékos költséghátrányban van a helyi szereplőkkel szemben, ez pedig láthatóan kedvezőtlenül befolyásolja az eladásait a világ legnagyobb autópiacán.

2019 második felében indulhat a gyártás Kínában

Az elmúlt hónapokban csak úgy záporoztak az információk a Tesla Kínába tervezett gyárával kapcsolatban, így többek között kiderült, hogy az amerikai elektromosautó-gyártó közel 140 millió dollárt fizetet azért a Sanghajban található több mint 86 hektáros ipari területért, ahol a Gigafacotry 3 felépülhet.

A Tesla első Amerikán kívüli gyárában a tervek szerint évi 250 ezer darab autó és akkumulátor készülhet majd és ez a szám a jövőben akár duplázódhat is a menedzsment tervei szerint. Azzal kapcsolatban, hogy a tényleges termelés mikor kezdődhet meg, korábban a 2020-as dátumot említették.

A helyi vezetés most viszont közölte, hogy a Tesla Gigafactory 3 már 2019 második felében megkezdheti a gyártást – a CNBC beszámolója szerint.

Még sürgősebb lett a kínai gyártás

A Tesla igyekezete nem véletlen, nyilván szeretnének minél nagyobb szeletet kihasítani maguknak a világ legnagyobb elektromos autó piacából. Kínában az intenzív támogatásoknak, illetve az olcsóbban megvásárolható helyi márkáknak köszönhetően durván 579 ezer elektromos autót adtak el tavaly, amely több mint 72 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest.

A Tesla a teljes piacból a maga 17 670 darabos értékesítésével több, mint 3 százalékot tudhatott magáénak 2017-ben. A saját értékesítésén belül pedig több mint 17 százalékos részarányt képviseltek a kínai eladások.

2018-ban viszont könnyen előfordulhat, hogy a Tesla eladásai csökkenek majd Kínában, az év első kilenc hónapjában ugyanis 13 788 autót értékesített a vállalat, októberben pedig 70 százalékkal zuhantak az eladásai, csupán 211 elektromos autójuk talált gazdára. Mindebben meghatározó szerepet játszott az is, hogy a Tesla saját bevallása szerint 55-60 százalékos költséghátrányban van azokhoz a gyártókhoz képest, akik Kínában tudnak termelni.

Ez a hatalmas különbség a szállításból és a kínai vezetés által kivetett hatalmas importvámból tevődik össze. Az USA és Kína között tomboló kereskedelmi háború eredményeként az ázsiai ország ugyanis 40 százalékra megemelte az Amerikából érkező autókra kivetett vámjait, ez a lépés pedig érzékenyen érintette a Teslát is.

A kialakult helyzetben az jelenthetné az érdemi megoldást, hogyha a Tesla minél gyorsabban megkezdhetné Kínában a gyártást. Ennek köszönhetően ugyanis elkerülhetné a vállalat az autógyártókra kivetett magas importvámokat, amelyekkel kapcsolatban a G20-as csúcs után Hszi Csin-ping kínai elnök ugyan azt nyilatkozta, hogy azok mértékét csökkenteni fogja, de konkrét dátumot nem határozott meg. Pontosan ezért törekedhetnek az amerikaiak arra, hogy a korábbi céldátumnál korábban, már 2019 második felében megkezdjék a helyi szintű gyártást. 

Forrás: portfolio.hu