Massachusetts a SMART programot 3,6 GW-ig emeli, az energiatárolási szabállyal kibővítve

Az Egyesült Államok Massachusetts állama vészhelyzeti szabályozást adott ki SMART (Solar Massachusetts Renewable Target) programjára vonatkozóan, amely magában foglalja az üzembe helyezni kívánt napelem kapacitások megduplázását, valamint energiatároló kapacitás kiépítését az 500 kW fölötti projekteknél.

Share Button

Sterling-USA-Massachusetss-napelem-park

Működő napelem park Sterlingben, Massachusetts államban.

Kép: Community Energy Inc.

Egy olyan lépés megtétele során, amely az Egyesült Államok napelemekkel foglalkozó szakmai szervezete, a Solar Energy Industries Association (SEIA) véleménye szerint „hozzá fog járulni a szolár ágazat stabilizálásához” a COVID-19 válság nehéz időszaka során, Massachusetts kormányzója, Charlie Baker és más törvényhozók április 14-én bejelentették, hogy a meglévő programot több szempontból felülvizsgálták. A SMART most 3 200 MW új napenergia termelő kapacitást fog támogatni a korábbi 1 600 MW helyett, áll a felülvizsgált dokumentumban.

A SMART program keretében a nemzetközösségen belül a napenergiát előállító rendszerek tulajdonosai rögzített összegű kifizetésben részesülnek az általuk megtermelt napenergia kilowattban kifejezett mértéke alapján. Ezek a megállapodások 10 évre szólnak és a rendszer méretétől függően különbözőek lehetnek; a kis rendszerek tulajdonosai a nagyobb rendszerek tulajdonosainak juttatott összeg duplájánál kicsivel többet kapnak kilowattóránként.

Az elektromos áram-ellátó vállalat szolgáltatási területeinek mindegyikét úgy határozzák meg, hogy megfeleljen a támogatásra jogosult kapacitásoknak. Eredetileg ezeket az általuk az ügyfeleik számára szolgáltatási területen belül 2016-ban biztosított elektromos terhelés alapján arányosították, de a felülvizsgálat most azt mutatja, hogy az energiaügyi minisztérium a legújabb adatok alapján frissítheti ezeket a kapacitásokat.

A vészhelyzeti szabályozás több más rendelkezést is magában foglal, többek között minden „kapacitási tömbön belül” elkülönítették a rendelkezésre álló kapacitások legalább 5%-át, hogy azokat az alacsony jövedelmi szintű közösségi területekre fordítsák. Az alacsony jövedelmi szintű terület projektjei is a lehető legmagasabb ellentételezési rátát kapják meg a program keretében. Olyan rendelkezésekkel is kiegészítették, amelyek elősegítik a 25 kW és 500 kW közötti közepes méretű és közösségi projekteket, valamint lebegő szolár telepítéseket és napelemes árnyékoló szerkezeteket.

A SMART program részeként egy extra „energiatárolási hozzáadó” ösztönzés is kiváltható, ha a napelemes projekteket – amelyeket a rendszer szempontjából „Napelemes tarifatermelő egységeknek” neveztek el – egy olyan energiatároló létesítménnyel együtt helyezték el, amelynek névleges kapacitása meghaladja a napelem létesítmény kapacitásának 25%-át. A többi módosítás közül talán a legjelentősebb az a követelmény, hogy a SMART juttatásokért folyamodó 500 kW fölötti kapacitású Napelemes tarifatermelő egységeket most már energiatárolóval kell ellátni ugyanazon a helyszínen.

A SMART portálon most éppen befejeződött a pályázatok benyújtása, de 2020. május 18-án várhatóan ismét megnyitják az új pályázók előtt. A vészhelyzetben meghozott szabályokra vonatkozó részletek itt találhatók Massachusetts kormányzati SMART programjának weboldalán.

„A SEIA köszönetet mond Baker kormányzónak, Theoharides miniszternek és Woodcock biztosnak a SMART program bővítéséért ezekben a nehéz időkben. Az, hogy a COVID-19 válság kellős közepén a Baker-Polito kormányzat megduplázta a SMART program költségvetését, egy olyan lépés, amely hozzájárul a napelem ágazat stabilizálásához – amely Massachusetts gazdaságának egyik kiemelkedő ágazata – és megtartja az emberek munkahelyeit is. Nagyra értékeljük a Baker kormányzóval erről a reform csomagról folyamatosan folytatott párbeszédet, és vizsgáljuk néhány új korlátozás nagyobb volumenű beruházásokra gyakorolt hatását a nemzetközösségen belül” – jelezte David Gahl, a SEIA állami ügyekért felelős igazgatóságának főigazgatója.

„Ezzel a mai lépéssel Massachusetts határozott lépést tett az új szolár ágazatbeli munkahelyek megteremtése és határozott tiszta energia célkitűzései elérése érdekében, de még sok feladat áll előttünk mindkét területen. Készen állunk a kormányzóval és a törvényhozással folytatott együttműködésre, hogy további megoldásokat találjuk a jelenlegi gazdasági válságban.

Massachusetts célja, hogy 2030-ra sztenderd portfóliójának (RPS) 50%-a megújulókból származzon. Az állam szintén nemrégiben, az Egyesült Államokban elsőként vezette be  az ún. „Tiszta csúcs normát”, amely azt jelenti, hogy a csúcsidőszak igényének fedezése érdekében megtermelt és hálózatba juttatott energia egy részét kötelező megújuló forrásokból beszerezni. Bár a 2020-ban teljesítendő norma viszonylag alacsony, a „Tiszta csúcs norma” teljesítése mindössze 1,5%-át teszi ki az elektromos áram szolgáltatók teljes kiskereskedelmi értékesítésének, mégis a szabály bevezetését fontos a piac számára kiadott pozitív jelzésnek minősülő lépésnek tekintik. Eközben a területen belüli energiatároló rendszerek, többek között a napelemekkel társítottak is beléphetnek a regionális, New England-i ISO nagykereskedelmi piacokra. A kedvező szakpolitikák támogatási programokkal történő párosítása sok jelentős szereplők által kezelt komoly projektet csatlakoztatott a hálózathoz, például az ENGIE Storage nemrégiben 19 MW / 38 MWh kapacitású létesítményeit.

Forrás: pv-tech

 

Hasonló témájú cikkeink:

A COVID-19 beárnyékolja az amerikai szolár ágazat 2019 után felragyogó egét

ESA: Több rekord született az USA energiatároló telepítéseinél a negyedik negyedévben, és erőteljes növekedést jeleznek előre

A Duke Energy mérföldkőnek számító energiavásárlási megállapodást ír alá Észak-Karolinában