Megérkezett az első elektromos hajtású Ikarus busz

Share Button

Az országban elsőként áll készen az Ikarus arra, hogy sorozatban gyártson elektromos hajtású buszokat. 

Az egykor jobb időket élt Ikarus újraéledését sokan várják Fejér megyében, és úgy néz ki, a folyamat elindult. Két évvel ezelőtt két csoda szép Ikarus-trolit gyártottak le, amelyek ma is róják a főváros utcáit. Idén a honvédség rendelt meg Ikarus-fejlesztésű dízelmotoros, többfunkciós buszokat, melyekből már több mint ötvenet le is szállított a gyár. A zöld járgányok építésének kezdetén sokan kijelentették: a csoda bekövetkezett.

De az Ikarus fejlesztői minél gyorsabban szerették volna kinöveszteni új lábukat, ezért együttműködést kötöttek a kínai CRRC cégóriással, amelynek fő profilja ugyan a vasútgyártás, de a buszokat is jól ismerik. A kínaiak önhordó vázat adnak, melyben bent van a villanymotor is, ezt öltöztették fel a fehérvári üzemben, és így született meg az Ikarus CRRC elektromos városi busz.

A motor 160 kW teljesítményű, ami 218 lóerőt jelent. A motorra közvetlenül kapcsolják a kardántengelyt, azaz nincs se sebességváltó, se kuplung. A 12 méter hosszú busz átlagosan 1,2 kWh/km teljesítményt emészt fel az akkumulátorból, ami így terheléstől és időjárástól függően 200-250 kilométerre viszi egy töltés után a járgányt – ez Fehérváron 11 járatot képes pótolni!

A lítium-vas-szulfát akkumulátora 576 V-tal működik. A buszon légkondicionáló és elektromos fűtés garantálja a megfelelő hőmérsékletet. Hetvenhat ember fér el a városi utakra tervezett Ikaruson, ám ez a szám 72-re csökken, ha kerekesszékkel száll fel valaki, amire lehetőség van. Az elektromos busz maximális összsúlya 18 ezer kg, amit az erőforrás 80 km/h sebességgel mozgathat.

Látva az Ikarus új elektromos buszát, egyértelművé válik az ember számára, mi a jövő! Egy titkot elárulunk: pénteki kis cikkünk (feol.hu) megjelenése után Paks városa megrendelési szándékkal kereste az Ikarust. Ha kedden délután a kiállított példány meggyőzi az embereket, akkor az az Ikarus feltámadását jelentheti.

Forrás. automotor.hu