Milyen lesz a világ 2030-ban? A Huawei beszámolót adott ki „Okos Világ 2030” címmel

Share Button

A Huawei a minap nyilvánosságra hozta az „Okos Világ 2030” című beszámolót. Ez volt az első alkalom, hogy a Huawei áttekintette a következő években várható fejlődési tendenciákat az okos eszközök világában.

Az „Okos Világ 2030” című fórum

A Huawei az „Okos Világ 2030” című fórumon közzétette az érintett beszámolót, amelyben a Huawei négy szempontból, azaz az egészséggel, az élelmiszerekkel, a lakhatással és a közlekedési eszközökkel kapcsolatban tett előrejelzéseket. E szerint a távközlési technológiák, a számolás, a digitális energiák és az okos gépkocsik határozzák meg a jövőbeli technológiák fejlődési tendenciáját.

Xu Wenwei (Hszü Ven-vej), a Huawei stratégiai kutatóintézetének vezetője úgy nyilatkozott:

„Az okos megoldások használata a jövő fejlődési trendje. 2030-ban a megújuló energiák 50%-os részesedést fognak szerezni az energiaszektorból. Az AI technológiája megváltoztatja a világot, a háztartási robotok felhasználása meghaladja a 18%-ot. A Huawei a nyitott, együttműködési és innovatív szellemben várja a közelgő kihívásokat.”

A fórumon még részt vett több közismert tudós, például Steve Johnson, világhírű futurista, Csen Qinguan (Csen Csing-csüan), az Elektromos Járművek Világszövetségének vezetője, és Wang Zhiqin (Vang Cse-csin), a Kínai Távközlési Kutatóintézet helyettes vezetője. A tudósok eszmecserét folytattak a jövőbeli világ technológiai kilátásairól.

A beszámoló előre jelezte azt, hogy az egészségügy területén 2030-ig a Big-Data teljesen lefedi a közegészségügyi és az orvosi adatokat. Ennek köszönhetően az emberiség megvalósítja a betegségek elleni precíziós intézkedéseket. Ugyanakkor az AI technológiát felhasználva az orvosi ellátás is a betegek pontos egészségügyi állapotának megfelelően zajlik majd le.

Ezzel kapcsolatban Steve Johnson úgy nyilatkozott, hogy a génszekvenálás fontos szerepet játszik az egészségünk biztosításában. Például az elmúlt évszázad nyolcvanas éveiben körülbelül 10 milliárd dollárt költöttek génszekvenálással kapcsolatos kiadásokra. Ám 2007-ben ez a költség már egy millió dollárig csökkent, miközben az szükséges idő is csökkent. Manapság egy órán belül megkaphatják az ember génszekvenálását, a költsége pedig kevesebb, mint száz dollár.

„Az elmúlt évszázadban az emberiség életkora megduplázódott, de ez főleg a gyerekhalandóság csökkenésének volt köszönhető”– mondta Steve Johnson. A futurista beszélt arról is, hogy a génszekvenálás nemcsak meghosszabbítja az életkorunkat, hanem az egészségben eltöltött évek számát is. Jövőre az emberiség egészségesen élhet száz évig is.

Az „Okos Világ 2030” című beszámolóból az is kiderült, hogy az élelmiszerekkel kapcsolatban 2030-ban új termelési módszer születik meg, amelyre nem lesz hatással az éghajlat- és környezetváltozás. A „függőleges farmok” népszerűbbé válnak, amelyek teljesítik az emberek élelmiszerek iránti keresletét.

A lakhatási területen 2030-ig az emberek a szén-dioxid-kibocsátás nélküli épületekben dolgoznak és élnek majd. Az „online irodák” egyre népszerűbbé válnak majd.

A közlekedési területen 2030-ban az önvezető járművek még kényelmesebbé teszik az életünket. Az új típusú szállító eszközöket nemcsak széles körben használják majd a sürgősségi mentésben, hanem nagymértékben csökkentik a szállítási költségeket, sőt megváltoztatják a közönség utazási szokásait is.

Guan Chaowen, az „Okos Világ 2030” című beszámoló egyik szerkesztője, egyben a Pekingi Tudományos Egyetem önvezető járművek tervezésével foglalkozó munkacsoport felelőse úgy nyilatkozott, hogy az eddigi sofőr nélküli járművekhez képest az 5G-es eszközök teljesíthetik a bonyolult irányítást nagyobb távolságból, ez lehetővé teszi az önvezető járművek népszerűsítését.

Guan Chaowen megjegyezte, hogy a jövőben az 5G-vel irányított önvezető járművek több mint tíz köbméternyi, kis- és közepes méretű csomagot tud majd hordozni. Feltöltés után az eszköz 80-100 kilométert hatótávolsága van.

„Az utóbbi években mindig erőfeszítéseket tettünk az önvezető technológia felhasználására. 2016-ban kutattuk a globális önvezető csomagküldő drónokat, ezzel megkaptuk a 3. Internet világkonferenciának tudományos díját. Ugyanebben az évben a CMCC (China Mobile)-vel együttműködve sikerültük megtervezni a csomagküldő önvezető kocsit. Szerintem a jövőben ez egy rendkívül óriási piac”– mondott Guan Chaowen.

Fan Jun, a gyorspostai tevékenységekkel foglalkozó JD vezérigazgató-helyettese úgy vélte, hogy az 5G-s önvezető csomagküldő gépkocsik népszerűsítése fontos szerepet játszik a csomagküldés „utolsó 1 kilométer” problémájának megoldásában.

„A jövőben a sofőr nélküli csomagküldő kocsik népszerűsítésének köszönhetően a gyorspostai szektor hatékonysága várhatóan 40 százalékkal emelkedik. Különösen az utolsó 1 kilométert érintő probléma megoldásával kapcsolatban a Big-Datát, az 5G és az AI technológiát integrálva várhatóan 20 százalékkal bővítjük a csomagküldés méretét” – fogalmazott Fan Jun.

Ezzel kapcsolatban a Huawei bátrán kijelentette, hogy 2030-ig Kínában az önvezető járművek száma 20%-át teszi ki az új járművek összegének, az elektromos járművek száma körülbelül 50%-át teszi ki az új autóknak.

„A Huawei önvezetési technológiája a világ legfejlettebb L4 szinthez tartozik. A német média számolt be arról is, hogy az önvezetési technológiák területén a Huawei alá tartozó szellemi tulajdonjogok száma számított legtöbbnek a világon. Jövőre a Huawei a Pekingi Autógyárral együttműködik. A Huawei az önvezetési technológiák fejlesztésével foglalkozik, ám a Pekingi Autógyár a járművek gyártásával foglalkozik.”

Az egészségszektor, az élelmiszerek, a lakhatás és a közlekedési eszközök mellett a Huawei beszámolójában még szóba került a város, az energia, a vállalatok és a digitális jövő.

Az okos világ egyik részeként 2030-ban a távközlési hálózat még szélesebbé és tökéletesebbé válik. Ezzel kapcsolatban a Huawei előre jelezte, hogy 2030-ban a digitális világ és a hagyományos élet még szorosabbra összekapcsolódik egymással. Az AI lefedi majd az emberek életének minden szegletét.

Forrás: hungarian.cri.cn