Nissan Re-Leaf prototípus, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek

Share Button

A Nissan bemutatott egy 100%-ban elektromos vészhelyzeti reagáló járműkoncepciót, amelyet mobil energiaellátás biztosítására terveztek, természeti katasztrófák vagy rendkívüli időjárási események után.

A RE-LEAF-nek nevezett működő prototípus a Nissan LEAF személygépkocsin alapul, a világ első, tömegtermelésben gyártott elektromos autójára.
A törmelékkel borított utakon való közlekedést lehetővé tevő módosítások mellett, a RE-LEAF vízálló csatlakozó aljzatokkal rendelkezik, közvetlenül a jármű külsején, melyek lehetővé teszik 110-230 V-os készülék árammal való ellátását az autó nagy kapacitású akkumulátoráról.
A RE-LEAF képes behatolni a katasztrófa területének középpontjába és teljesen mobil energiaellátást biztosíthat, segítséget nyújtva a helyreállításhoz. Az integrált energiamenedzsment rendszer működtethet orvosi, kommunikációs, világítási és egyéb létfenntartó berendezéseket.

A természeti katasztrófák az áramszünetek legfőbb okozói. A Világbank 2019-es jelentése szerint a természeti katasztrófák és a klímaváltozás okozta az áramszünetek 37%-át Európában, 2000 és 2017 között, és az áramszünetek 44%-át az Egyesült Államokban ugyanebben az időszakban.
Amikor egy katasztrófa bekövetkezik, az elektromos energiaellátás helyreállítása tipikusan 24-48 órát vesz igénybe, a károsodás súlyosságától függően. Ez alatt az időszak alatt az elektromos járművek használhatók nulla károsanyag-kibocsátású, mobil vészhelyzeti energiaellátásra.
A RE-LEAF arra készült, hogy megmutassa az elektromos járművekben rejlő lehetőségeket a katasztrófák utáni helyreállításban. Bár a gépkocsi csak egy működő koncepcióautó, a technológia létezik és használható a való világban is. Japánban a Nissan 2011 óta használja a LEAF-et vészhelyzeti energiaszolgáltatásra természeti katasztrófákat követően. A Nissan Energy Share által az elektromos autó mobil akkumulátorként működik, hogy elláthassa az otthonokat és a társadalmat elektromossággal, megosztható energiamodellt alkotva, amely segíthet stabilizálni az elektromosság kínálatát és keretét.

Helen Perry, a Nissan Elektromos Személygépkocsik & Infrastruktúra vezetője Európában, megjegyezte; „Folyamatosan keressük az utakat arra, hogy az elektromos járművek hogyan gazdagíthatják életünket, a zéró károsanyag-kibocsátású közlekedésen túl. Az olyan koncepcióautók, mint a RE-LEAF, megmutatják az elektromos autók lehetséges alkalmazását a katasztrófák kezelésében és demonstrálják, hogy az okosabb, tisztább technológia segíthet életeket menteni és rugalmasságot biztosíthat a jövőben.”
„Az elektromos járművek az energiaszektor rugalmasságát biztosító technológiák egyikeként törnek fel. Ezernyi, készenléti üzemmódban rendelkezésre álló EV, katasztrófa-támogató gépkocsiként vagy csatlakoztatva a hálózatra a Vehicle-to-Grid (V2G) rendszerrel, egyedülálló kapacitást jelent egy virtuális erőmű létrehozásához, hogy biztosítsa az energiaellátást egy nagy áramkimaradás esetén.”

A RE-LEAF a LEAF kétirányú töltési képességét használja, amely a típus alapfelszereltsége 2010-es bevezetése óta. Ez annyit jelent, hogy a LEAF nem csak energiát képes felvenni a hálózatból nagy kapacitású akkumulátora feltöltéséhez, hanem vissza is képes táplálni a hálózatba a V2G (Vehicle-to-Grid/Járműből-a-hálózatba) segítségével, vagy közvetlenül táplálhat elektromos berendezéseket a V2X (Vehicle-to-everything/Járműből-mindenbe) technológiával.
Hordozható energiabankként a Nissan LEAF e+ utolsó generációja, teljesen feltöltött 62 kilowatt-órás akkumulátorával elegendő elektromos energiát képes biztosítani egy átlagos háztartás ellátásához hat napon keresztül.
Katasztrófaelhárító járműként a RE-LEAF egyszerre több berendezést képes ellátni energiával.

Forrás: autosforum.hu