Palkovics: áthangoljuk az elektromos autók magyarországi támogatási rendszerét

Share Button

Az elektromos autónként mindenkinek járó 1,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatási rendszert szeretnénk átgondolni, áthangolni úgy, hogy bizonyos szakmacsoportok, rászorultsági alapon kaphassanak támogatást új elektromos autó vásárlása során.

Az innovációs és technológiai miniszter elmondása szerint például a taxisok és a Magyar Posta jó célcsoport lehet a módosított támogatási rendszer során, hiszen a posta üzemelteti ma Magyarországon a legnagyobb gépkocsi flottát és az lenne a cél, hogy „a városon belüli szállítóeszközeik ne terheljék már a környezetet”.

A miniszter megvédte a műsorban a Magyar Tudományos Akadémia kutatóhálózatának törvénnyel történő minapi átalakítását és amellett érvelt, hogy az új rendszer hasonlít a német Max Planck kutatóintézeti hálózat működési modelljére.

A közelmúltban kiírt új 5G frekvenciatender kapcsán reményének adott hangot, hogy már 2022-re kiépül Magyarországon az üzleti 5G hálózat, hiszen a 4G lefedettség terén Európában az első tíz hely között van az ország, azaz jók a kiindulási alapok. Elmondása szerint a mielőbbi 5G hálózat kiépítés érdekében az állam költségmegosztási modell kialakításában gondolkodik, azaz azt sem szeretnék, ha csak az üzleti szolgáltatók költsége lenne a hálózat kiépítése és azt sem, ha csak az államot terhelnék a költségek.

A minap bejelentett elektromos buszstratégia kapcsán Palkovics hangsúlyozta: azt szeretnék, hogy 3 éven belül a 25 ezer főnél nagyobb magyar városokban csak elektromos buszok működjenek, és 10 év alatt 7500 buszt szeretnének lecserélni országszerte, amelyre a gyártás oldaláról abszolút meg van a kapacitás a magyarországi (külföldi és hazai) gyártók részéről.
Forrás: portfolio.hu