Úgy gyorsul az első villany-Porsche, hogy a gyári pilóta sem bírja

Share Button

A rengeteg, lassan csepegtetett információ és álcázott autókat mutató kémfotó után a Porsche végre hivatalosan is leleplezte a Taycant, a Tesla Model S eddigi legkomolyabb kihívóját. Szériaállapotban is szinte ugyanúgy néz ki, mint a négy évvel ezelőtti Mission E tanulmányautó.

Mivel nincs elöl hagyományos motor, az orra alacsony lehetett, ami illeszkedik a klasszikus Porsche-formanyelvhez. Kattintson a képre, galéria nyílik!FORRÁS: PORSCHE

Igazán vicces, hogy a Porsche még az elektromobilitás korában sem hajlandó feladni a hagyományait. Mással ugyanis nehéz lenne indokolni azt, hogya tisztán elektromos hajtású Taycan modellváltozatait Turbónak és Turbo S-nek nevezték el.

Mindössze 0,22-es (Turbo S: 0,25) légellenállási együttható hozzájárul az alacsony fogyasztáshoz és a nagy hatótávhozFORRÁS: PORSCHE

Természetesen ezekben az autókban semmiféle turbófeltöltő nincs, hiszen villanymotor hajtja őket, az elnevezés csak a többi Porschénél ismert sémát követi: a Turbo az erős változatot, a Turbo S a még erősebb csúcsváltozatot takarja. Később lesz egy gyengébb Taycan is, aminek a nevét még nem árulták el.