A Tesla új barátra talált

Share Button

A Tesla Motors a China Unicommal karöltve b?vítheti tölt?hálózatát Kínában – err?l a cég kínai szóviv?je beszélt. Peggy Yang elárulta azt is, hogy az új partner segítségével 120 kínai városban 400 tölt?állomást hoznának létre, 20 nagyvárosban pedig „super charging” állomást létesítenének a gyorsabb töltés érdekében – írja a Reuters. A Tesla Motorsnak nagy szüksége van a segítségre és a tölt?hálózatának dinamikus fejlesztésére a világ legnagyobb autópiacán, ugyanis a jöv?je függhet t?le. 

s1.4Idén megkezd?dött Kína meghódítása

A Tesla Motors január 22-én megkezdte a Model S értékesítését Kínában, ezzel az amerikai elektromosautó-gyártó betette a lábát a világ legnagyobb autópiacára, ahol kiemelked?en nagy a kereslet a luxustermékek iránt. Ennek köszönhet?en a cég még úgy is jelent?s eladásokra számíthat, hogy a szállítási költségek, a vámdíjak és az adók hatására közel 50 százalékkal drágábban (mintegy 122 ezer dollár) árulja modelljét, mint Amerikában.

Jelenleg 3 (hamarosan nyit a negyedik) szalonban kínálja megvételre a cég modelljét, az els? szállításokra pedig már április 22-én sor került, a leggyorsabb megrendel?k ekkor vehették át járm?veiket. 

Mekkora piacról van szó, mik a kilátások?

Kína útjain jelenleg kevesebb, mint 70 ezer elektromos autó fut annak ellenére, hogy a kormány támogató programja már ötödik éve tart, és 2015-re 500 ezer elektromos járm? forgalomba helyezését t?zték ki célul. A jöv? viszont már sokkal biztatóbb, a Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) tanulmánya szerint az elektromos autópiac dinamikus b?vülés el?tt áll az elkövetkezend? években. A legnagyobb növekedésre pedig pont Kínában számítanak több tényez? együttes hatására: jelent?s támogatások, tölt?hálózat kiépítése, harc a légszennyezettség ellen, helyi gyártók támogatása. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy az évtized végére az ázsiai ország (az Egyesült Államokat is megel?zve) a világ legnagyobb elektromos autópiacává fog válni.

Hasonló várakozásokat fogalmazott meg a BMW is napokkal ezel?tt: véleményük szerint a riválisok (Volkswagen, Daimler-BYD, Tesla, helyi gyártók) és a saját modelljeik térnyerésének köszönhet?en Kína már 2019-re az els?számú elektromos autópiaccá válhat. 

Sorsdönt? lehet a jó szereplés

A fentiek alapján érthet?, hogy az ázsiai országhoz nagy reményeket f?z a Tesla, várakozásaik szerint idén az európai piaccal együtt kétszer annyi autót adhatnak el, mint odahaza. Ez pedig létfontosságú a cég szempontjából, ugyanis az elmúlt hónapokban az árfolyam szárnyalását a növekedési sztori hajtotta. Ez viszont Kína nélkül könnyen sérülhet, annál is inkább, mivel az amerikai piacon gyakorlatilag stagnálnak az értékesítések.

B?vebben: portfolio.hu

Forrás: portfolio.hu