A német energia hivatal, a Dena (Deutsche Energie-Agentur) szövetségi gépjármű nyilvántartás (Kraftfahrt-Bundesamt) adataira támaszkodó kimutatása szerint a január-márciusi periódusban az elektromos, hibrid és gázüzemű autók részaránya egy év alatt 4,7 százalékra emelkedett 2,8 százalékról.
Az alternatív hajtású autók állománya azonban még elenyésző nagyságú a hagyományos hajtásúakhoz képest, piacuk azonban jóval dinamikusabb ütemben növekszik – mutatott rá Andreas Kuhlmann, a Dena igazgatója.
Tavaly a forgalomba helyezett hagyományos hajtású autók száma 2,7 százalékkal 3,4 millióra emelkedett, eközben az alternatív hajtású autóké 80 százalékkal 118 ezerre nőtt. Részarányuk pedig az összes forgalomba helyezett autó között 3,4 százalékra emelkedett 2,0 százalékról. Ez az arány az idei első negyedévben már 4,7 százalékon állt.
Tavaly az egész évben másfélszeres volt a benzinesek előnye a dízelekkel szemben: 1,98 millió benzines került az utakra 1,33 millió dízellel szemben. Részarányuk pedig a teljes forgalomban 58 százalékra nőtt a 2016-os 52 százalékról, miközben a dízeleké 39 százalékra csökkent az előző évi 46 százalékról. A korábbi években nagyjából kiegyenlített volt az arány a dízel és a benzines autók között.
Hálózatról árammal tölthető (plug-in) hibrid autó 8447 került forgalomba az idei első negyedévben, ami 20 százalékos részarány a tavalyi 25 százalék után.
Jelentősen nőtt a nagynyomású földgázzal (CNG) hajtott autók részaránya az alternatív járművek között: hét százalékra emelkedett a tavalyi háromról. Az alacsony nyomású autógázzal (LPG) hajtott autók részaránya viszont négy százalékról háromra csökkent.
A Dena kimutatása szerint jelenleg 31 gyártó 150 alternatív hajtású modellje áll a német vásárlók rendelkezésére.
Forrás: vg.hu