Kína beelőzhet az e-mobilitásban is

Share Button

Az e-mobilitás szempontjából meghatározó az akkumulátorok árának mérsékl?dése, ma leginkább ez a tétel fékezi az elektromos autózás terjedését – derül ki az osloi központú Bellona alapítvány legfrissebb elemzéséb?l. Emlékeztetnek, hogy számos elemzés a lithium-ion akkumulátorok árának markáns csökkenését prognosztizálja a következ? évtizedben. A skandináv szakért?k úgy vélik, Európának, a maniál nagyobb összegeket és er?forrásoakt kellene fordítani az altenrnatív közlekedés és az akkumulátor technológia fejlesztésér, és saját akkuipart kellene kiépíteni, csökkentve az ázsiai dominanciát a li-ion technológiában.

akkumulator

Az Element Energy számításait idézve a Bellona elemzéséb?l kiderül, 2030-ra a költségek 70 százalékkal mérsékl?dhetnek, a jelenlegi kilowattóránkénti 661 euróról, 203 euróra. A Nemzetközi Energiaügynökség 2020-ra 300 dolláros költségszinttel kalkulál. A möltségcsökkenés meleltt ugyanakkor a technológia fejlesztésére is komoly er?forrásoakt kellene fordítani, hogy növekedjen az energiatárolók élettartama, gyorsabban tölthet?k legyenek, valamint könyebbek és biztonságosabbak legyenek. A Bellona szakért?i úgy vélik, a reális cél a 400-500 kilométeres hatótávolság elérése lenne, az ekkumulátorok fejlesztésének most erre kellene fókuszálni. Ez szükséges szerintük ahhoz, hogy az elektromos járm?vek a bels?égés? motorokkal szerelt autókkal versenyképesek legyenek, vagyis, hogy ne csak városon belüli, de távolsági utakra is használhatók legyenek.

Az osloi elemz?k ugyanakkor azt is fontosnak tartanák, hogy Európának legyen saját akkumulátorgyártó kapcitása, hogy oldódjon az ázsiai gyártók dominanciája. Ez az európai alternatív közlekedés szempontjából meghatározó. Megjegyzik, Kínában komoly fejlesztési hullám bontakozott ki az alternaztív járm?vek és az akkumulátor technológia fejlesztésére a kormány kezdeményezésére. CSak idán májusban 360 millió dollár áramlott a kínai li-ion akku piacra. A Bellona elemzése jelzi, az elmúlt öt évben Kínában ötször gyorsabban fejl?dött az energiaterálolási piac, a globális átlagnál.

Forrás: http://energiainfo.hu/