Welcome to Magazine Premium

You can change this text in the options panel in the admin

There are tons of ways to configure Magazine Premium... The possibilities are endless!

Member Login
Lost your password?

Kína halasztja a villanyautó-kvótarendszert

Share Button

Az autógyártók hosszas lobbizása végül sikerrel járt: Kína enyhít a villanyautós kvótarendszeren. Igaz, az autógyártók így sem járnak sokkal jobban. A lépcsőzetesen szigorodó rendszer bevezetését egy évvel halasztják, de nem változtatnak a 2019-es előíráson.

Az Ipari Minisztérium 2018-ban azt követelte volna a gyártóktól, hogy az eladásaik 8 százalékát tegyék ki a környezetbarát modellek. Ezt a gyártók nyomására most elengedték, viszont 2019-re maradt a 10 százalékos követelés, amely 2020-ra 12 százalékra emelkedik.

Egyelőre nem tudjuk, hogy Kína milyen szankciókkal készül súlytani azokat a márkákat, amelyeknek nem sikerül megfelelni, de a gyártók már javában készülnek a változására.

Toyota például a Mazdával és a Densoval közösen fejleszt villanyautót, hogy minél hamarabb, minél kisebb költségekkel legyen mit felvonultatnia az ázsiai piacon. A közösködés nem példátlan ebben a szegmensben. Számos egyéb autógyártó is erre a döntésre jut, ha a szokásosnál sürgősebb megoldásra van szükség.

Bloomberg szerint a kapkodások ellenére a PSA csoport egyik szóvivője jó hírként fogadta a halasztást, ugyanakkor azt is elmondta, hogy képesek lettek volna megfelelni a 2018-ra kitűzött célnak is.

A financiális oldal szerint ugyan a Tesla és a Nissan is próbálja bevenni a kínai villanyautós piacot, a kvótarendszer legnagyobb nyertesei a helyi gyártók lehetnek.

Éppen ezért az európai és amerikai gyártók nem csak a konszerneken belüli társaikkal dolgoznak együtt, hanem próbálnak megegyezni a kínai autógyártókkal is, amelyeknek már sokkal több tapasztalata van a szegmensben.

Forrás: zoldautok.hu

Tags:



Hirdetés