Példaértékű lépést tettek a németek az elektromos autózás érdekében

Share Button

Kemény harcok és egyeztetések után Németország végül érdemi lépéseket tesz az elektromos autózás elterjesztésének érdekében. Pénzzel támogatják a vásárlókat, komoly töltőinfrastruktúrát építenek ki és növelik az elektromos autók részarányát az állami flottában. A mostani program ugyanakkor egyáltalán nem garantálja még a korábban kitűzött célok elérését.

Ezekkel az eszközökkel támogatnák az elektromos autózás terjedését

 

  • A tisztán elektromos meghajtású autók vásárlása esetén 4 ezer eurós, a plug-in hibridek vétele estén pedig 3 ezer eurós árkedvezményt ad majd a német kormány. Ugyanakkor kikötés, hogy a nettó 60 ezer eurós listaár felett nem kaphatnak kedvezményt a vásárlók.
  • A mintegy 600 millió eurós programon túl állami pénzből 300 millió eurót fordítanak a töltőinfrastruktúra fejlesztésére 2017 és 2020 között. Ez várhatóan 15 ezer töltőállomás, köztük 5 ezer gyorstöltő telepítésére lesz elég.
  • További 100 millió eurós beruházással legkevesebb 20 százalékra emelik az elektromos járművek arányát az állami autóflottában.
  • Az állam és a gyártók által fele-fele arányban finanszírozott programmal az elektromos autók aránya elérheti a mintegy 500 ezer autót jelentő 1 százalékos „kritikus tömeget”, aminek révén állami segítség nélkül folytatódhat az elektromobilitás terjedése.
  • A program májusban indul, és a források kiapadásáig vagy legkésőbb 2019-ig tart. Eddig a német gyártók, a BMW, a Daimler és a Volkswagen jelezte, hogy csatlakozik.

 

Ezért törik magukat a németek

 

  • A nagyjából egymilliárd eurós program a német ipar erősítését is szolgálja, célja a hazai kutatás-fejlesztés és gyártás ösztönzése, de versenysemleges, külföldi gyártók is részt vehetnek benne – mondta Sigmar Gabriel alkancellár, gazdasági miniszter.
  • A gazdasági miniszter szerint Németországnak az elektromobilitásban nemcsak a gyártást, hanem a piacot tekintve is vezető szerepre kell törnie. A támogatási program hozzájárulhat ahhoz, hogy „tömegcikké” váljon az elektromos autó, a német cégek az élre kerüljenek a harmadik és negyedik generációs akkumulátorok fejlesztésében és visszahozzák a Távol-Keletre áttelepített termelést Németországba.
  • Arról nem is beszélve, hogy a program bevezetésével komoly lépést tehet Németország abba az irányba, hogy megvalósítsák azt a törekvésüket, amit még Angela Merkel lengetett be 2012-ben, vagyis, hogy az ország útjain egy millió elektromos meghajtású jármű fog futni 2020 végéig.

 

Messze még a cél

Az eladási adatok alapján viszont ettől nagyon távol van az ország. A kellő politikai támogatás (financiális és egyéb érdemi ösztönzők) hiányának ugyanis az lett az eredménye, hogy az elmúlt négy évben kevesebb, mint 31 ezer darab tisztán elektromos autót regisztráltak Németországban.

nghngnghn

 

 

 

Forrás: portfolio.hu

Bővebben