A szigetországban hétmillió fontos – azaz 2,5 milliárd forintos – állami támogatást élvező EV-ELOCITY program idén indult és 2021-ig tart, s remélhetőleg számos olyan életképes üzleti modellt hív életre, ami elősegíti az elektromos járművek tömeges elterjedését.
Áramot adok, veszek…
Hogy miért is forradalmi jelentőségű a Power Manager feltűnése, arra a legjobb példa talán az elmúlt évben Németországban lejátszódott folyamat. Tudni kell, hogy itt korábban elképesztő mennyiségű pénzt, több mint 50 ezer milliárd forintot (!) fordítottak alternatív energiaforrásokra, ám a beruházás nyomán egy vadonatúj problémával szembesültek, miszerint nem tudják hatékonyan tárolni a vérrel-verejtékkel megtermelt wattokat.
A helyzet addig fajult, hogy végül megawattóránként közel 50 eurót (!) jóváírtak az olyan fogyasztóknak, akik önszántukból nagy mennyiségű áramot használtak fel… Hogy lássuk, milyen elképesztő energiamennyiségről van szó: egy megawattóra – autóval – úgy 5-6000 kilométer megtételére elegendő , míg motorral ennyiből oda-vissza átszelhetjük Európát. Ugyanakkor a téli csúcsfogyasztás idején energiahiány is felléphet, s ekkor jön kapóra a Honda új rendszere, mellyel a kocsi „áramszolgáltatóvá” lép elő, s pénzt termel tulajdonosának.
– Nagyon izgalmas, hogy részesei lehetünk az EV-ELOCITY projektnek, hiszen új infrastruktúramodellek válnak elérhetővé, amelyekkel szélesebb körben, hatékonyabban használható fel a megújuló energia. Ha megvalósulnak elképzeléseink, az nemcsak a közüzemi hálózat működésére lesz jótékony hatással, hanem a felhasználók életére is, hiszen a többletenergiát a hálózatba – megfelelő időpontban – visszatáplálva bevételre tehetnek szert. A Honda az egyetlen vállalat a világon, amely elektromos járműveket és energiaszabályozó rendszereket is kínál a vásárlóknak – nyilatkozta Jørgen Pluym, a Honda Motor Europe elektromos átállást és hatékony otthonienergia-szabályozást célzó projektjének vezetője.
Forrás: sportmotor.hu