Tesla vagy BMW? Egyre kiélezettebb a két vállalat versenyfutása

Share Button

A német kormány július 2-án támogatási rendszert vezetett be az elektromos autózáselterjedésének el?segítésére. A környezetvédelmi bónusznak nevezett összeg 4000 €, amelyet a villanyautók vásárlói visszamen?leg még a május 18-i vásárlásokra is érvényesíthetnek. (Az ilyesfajta, visszamen?leges hatályú törvénykezést hazánkban is szívesen látnánk, és ezt valószín?síthet?en az Alkotmánybíróság sem kaszálná el).

A hibrid autók megvásárlását is ösztönözni kívánják, ebben az esetben 3000 € a bónusz összege. A támogatás egyik felét a kormány, másik felét az autógyártó állja. A kedvezményezettek köre átfogó: úgy a magánszemélyek, mint a vállalkozások, de alapítványok, egyesületek is kérhetik a támogatás megítélését. A támogatás 60.000 € listaárig él (mint a kés?bbiekben látjuk, nem véletlenül húzták meg itt a határvonalat).

A szövetségi kormány 1,2 milliárd €-t irányzott el? a célra. Számításaik szerint 2019-ig mintegy 400.000 elektromos autó megvásárlását tudják ilyen módon ösztönözni.

A gazdasági miniszter és egyben alkancellár Sigmar Gabriel szerint az autógyártás jöv?je az elektromobilitás és a digitális technológia pilléreire épül.

A BMW nem sokkal a kormány bejelentése után közzétette, hogy az átdolgozott I3 modelljükre, amelyet 2013-ban vezettek be, a rendelésállomány a korábbiakhoz képest a többszörösére növekedett: 5000 darab I3 gyártására van e pillanatban igény, ebb?l minden ötödikre Németországban. Az értékesített gépkocsik számára a megnövelt hatótávolságon túl minden bizonnyal a támogatás is jótékonyan hatott. Igaz, a 2015-ben gyártott összesen 29.513 autó (I3 és I8 modellek) csak mintegy 1,5 %-os részesedést jelent az elektromos autók piacán, ahol a múlt évben 1 millió járm?vet értékesítettek. Természetesen figyelembe kell venni, hogy ebben a szegmensben eurómilliárdokat kell befektetni a technológia fejlesztésébe, a megtérülés viszont jelenleg csekély. Az I3 karosszériája például – az autó tömegének jelent?s csökkentése érdekében – karbonszálas, ami rendkívül drága; nem véletlen, hogy eddig leginkább a Forma-1 világában alkalmazták.

A német kormány célja – amely jelen pillanatban utópisztikusnak t?nik –, hogy 2020-ig 1.000.000 elektromos autó jelenjen meg a közlekedésben. Csak viszonyításul: 2015-ben mindössze 25.000 elektromos autót helyeztek forgalomba Németországban.

Norvégiában a legnagyobb számban eladott autótípus mára villamos meghajtású. Itt azon is gondolkodnak, hogy 2025-t?l betiltják a bels? égés? motorral felszerelt autók forgalmazását.

Jelenleg a legnagyobb jelent?ség? és leginkább ismert, nagy szériában gyártott elektromos autó a Tesla. Elon Musk, a zseniális milliárdos a Tesla Roadster megalkotásával írta be nevét az ipar aranykönyvébe. Az els?, szériában készül?, zéró emissziós járm? 2008 márciusától volt megvásárolható. A már teljesen saját fejlesztés? és gyártású Tesla az S Model volt. A tetszet?s limuzin 2012 júniusában jelent az utakon, legalább 420 kilométeres hatótávolságával messze maga mögött hagyva e téren bármely versenytársát. Németországban 75.000 €-t kell kifizetni egy Tesla S Model-ért.

Forrás: valasz.hu

B?vebben