Túlszárnyalja az elvárásokat a hibrid Mercedes S

Share Button

Rohamosan közeledik a Mercedes-Benz S osztály konnektorról tölthet? változatának premierje. A korábban már bemutatott modell végs? adatai az el?zetes számításokra is rátettek egy lapáttal: az S 500 Plug-in Hybrid gyorsabb és hatékonyabb is a vártnál.

ju11.1

Kifinomultabb, gyorsabb és takarékosabb, mint a dízel Fotó: Autó Pult

Az eredetileg bejelentett 3, 0 l/100 km-es fogyasztás helyett végül 2,8 literre volt képes az Új Európai Menetciklus (NEFZ) szerint a részben elektromos mindenes. Ebben legf?képp annak van szerepe, hogy az eredetileg számított 30 kilométeres elektromos hatótáv végül 10 százalékkal többre adódott. Ha nem arra koncentrálunk, hogy mérsékelt tempóval 33 kilométert utazzunk, újabb figyelemre méltó adattal szolgál a konnektoros S osztály: a 0–100-as sprintet az eredetileg bejelentett 5,5 szekundumról a valósághoz közelebb álló 5,2 másodpercre módosították a gyáriak.

De mi is kell ahhoz, hogy a gyári ciklus szerinti 3,1 liter/100 km-es fogyasztású Porschénél is érezhet?en takarékosabb legyen a típus? Az er?t az új háromliteres, turbófeltöltés? benzinmotor valamint egy elektromotor szolgáltatja. El?bbi 333 lóer?vel száll be a hajtásba (épp, mint a Porsche), miközben utóbbi még tekintélyes 109-et rásrófol. Nyomatékban sem állunk rosszul: a bels? égés? motor 480-as adatához az elektromos segítség jóvoltából 340 Nm csatlakozik. Így végül a gyári adatok 435 lóer?r?l és 650 Nm nyomatékról beszélnek, amely szinte már a kizárólag benzines 500-as 4,7 literes biturbó V8-asának nyomába ér, ám hatékonyságban még az elektromos hatótávot leszámítva is fityiszt mutat a legjobb esetben 8,6 litert kortyoló er?m?nek.

A Panamerához kísértetiesen hasonló funkciókat kapott a csillagos modell is: gombnyomásra választhatjuk ki, hogy hibrid, elektromos, akkutölt?s vagy akkukímél? üzemmódban szeretnénk-e haladni, az er?-visszacsatolással rendelkez? gázpedál pedig segít a teljesítmény beosztásában. Több információval egyel?re meglehet?sen sz?kmarkúan bánik a gyári sajtóanyag, de a szeptemberi frankfurti premier idejében már mindent tudni fogunk. Annyi még bizonyos, hogy a hálózatról tölthet? hibridek összes különleges funkciója jelen lesz itt is, vagyis a programozható h?tés-f?tés/töltés jelen lesz, de a gyors töltés lehet?ségére is számíthatunk.

B?vebben: http://mno.hu/

Forrás: http://mno.hu/