Bár az elektromos autók vásárlását járművenként másfél millió forinttal támogatja az állam, az összeg lehívását sikerült annyira bonyolulttá tenni, hogy az kis túlzással már a kereskedők napi működését is jelentősen megnehezíti – számolt be lapunknak Pócsik László, akinek vállalkozása elektromos meghajtású autók kereskedésével is foglalkozik. Mint kifejtette, ugyan a támogatási program felpezsdítette a piacot, ám a rendkívül hosszadalmas és esetleges ügyintézés miatt hosszú hónapokig áll a pénze a kereskedőknek egy–egy autóban.
Ráadásul az ügylet a kocsi átadásával és a támogatáson felüli összeg kifizetésével – legalábbis a kereskedő számára – még korántsem ér véget, mivel az e-Mobi Elektromobilitási Nonprofit Kft. nem feltétlenül utalja automatikusan a másfél milliós támogatást a kereskedő számlájára. A szervezet ugyanis a kulcsátadás után is követelhet adatokat a kereskedőtől és a vásárlótól, amellyel jellemző módon csak a kliens rendelkezik, aki ekkorra már nem érdekelt közvetlenül a gyors adatszolgáltatásban. Azaz elméletileg megtörténhet, hogy több hónapnyi procedúra és sok millió forint megelőlegezése után a kereskedő jár rosszul. Ilyenre eddig Pócsik László elmondása szerint csak a vevők belátása és jó szándéka miatt nem került sor.
Lapunk kereste a területért felelős Nemzetgazdasági Minisztériumot (NGM) is. Azt szerettük volna megtudni, mi szükség van bonyolult pályáztatási rendszerre, ha a támogatás nem az igénylő anyagi helyzete, hanem az elektromos gépkocsi megvásárlása után jár. Két héttel ezelőtt elküldött kérdéseinkre az NGM nem reagált.
Forrás: mno.hu