2030 körül a világszerte értékesített új autóknak már mintegy 30 százaléka elektromos hajtású lehet, ez pedig pár éven belül a fosszilis üzemanyagok keresletének érezhető csökkenését eredményezheti – véli a Total vezető közgazdásza, Joel Couse. Ezzel a nagy olajcégek közül a Total prognosztizálja messze a leggyorsabb elterjedést az elektromos autók számára.
Az akkumulátorok ára, amely egy elektromos autó teljes költségeinek csaknem 50 százalékára rúg, mintegy 20 százalékkal zuhan évente – elsősorban pedig ez a tényező gyorsíthatja meg az e-hajtású járművek elterjedését. A másik, a szélesebb körű felhasználást egyelőre akadályozó tényező a töltő infrastruktúra hiánya. E téren is jelentős fejlesztések vannak folyamatban, a Tesla például éppen a héten jelentette be, hogy 2017 végéig megduplázza Supercharger hálózatát.
A tervezők már a töltők újabb generációján dolgoznak, a 350 kilowatt teljesítményű új kutak a következő években jelenhetnek meg és csökkenthetik tovább az elektromos autók feltöltési idejét.
A prognózis ugyan meglepőnek tűnhet, de az elektromos autózás gyors előretörését látva könnyen előfordulhat, hogy hamarosan már túlságosan óvatosnak fog tűnni.