260 és fél elektromos autóval állítottak fel új rekordot. Vajon elég-e a marketing az e-közlekedési forrdalomhoz?

Share Button

Norvégiában új rekordot állítottak fel a hétvégén: 260 és fél elektromos autó vonult együtt öt kilométeren át. Igen jól olvassátok, és fél – amint a videóban is látható az egyik kocsit kettévágták. Pompás marketingötlet, kérdés, hogy elég-e a marketing az e-közlekedés elterjesztésére.

19509037_eca7ae1910077ae198a4f4d5181bd3de_lMár itt a Futuristán is volt róla szó, hogy 2050-ig az egyik legfontosabb városi közlekedési trend az e-járm?vek elterjedése lesz. Látszólag nem környezetkímél?bbek a hagyományos autóknál, hiszen az elektromos energiát valahogy el? kell állítani – az er?m?vek pedig épp úgy környezeti terhelést jelentenek, mint a bels? égés? motorok. Még az is elég NIMB hozzáállás, hogy velük nem a városokban keletkezik a szennyez?dés, ám ami igazán fontos érv mellettük: a megtermelt elektromos energiát máshogy marha nehéz tárolni.

Ha túltermelés van, akkor az egyszer?en kárba vész – márpedig nem használhatjuk ki éjjel-nappal 100%-ban a termelést. A megoldás: tároljuk az energiát elektromos autókban! Ha megfelel? mennyiség? van bel?lük, akkor az komoly kapacitást jelenthet. Az okosabb energiakihasználás pedig már csökkenti a környezetterhelést. Vagyis valóban zöld megoldásról van szó.

A nagy kérdés persze, hogy mivel veszik rá az energetikai cégek és a gyártók a fogyasztókat egy hagyományosnál jelent?sen drágább járm? megvásárlására.

B?vebben: futurista.blog.hu

Forrás: http://futurista.blog.hu

Vélemény, hozzászólás?