Az eredetileg tervezetthez képest korábban, már 2019 második felében megkezdődhet az autógyártás a Tesla kínai üzemében. A Gigafactory 3 mielőbbi beindítására nagy szüksége van az amerikai elektromosautó-gyártónak, hiszen saját bevallása szerint 55-60 százalékos költséghátrányban van a helyi szereplőkkel szemben, ez pedig láthatóan kedvezőtlenül befolyásolja az eladásait a világ legnagyobb autópiacán.
2018-ban viszont könnyen előfordulhat, hogy a Tesla eladásai csökkenek majd Kínában, az év első kilenc hónapjában ugyanis 13 788 autót értékesített a vállalat, októberben pedig 70 százalékkal zuhantak az eladásai, csupán 211 elektromos autójuk talált gazdára. Mindebben meghatározó szerepet játszott az is, hogy a Tesla saját bevallása szerint 55-60 százalékos költséghátrányban van azokhoz a gyártókhoz képest, akik Kínában tudnak termelni.
Ez a hatalmas különbség a szállításból és a kínai vezetés által kivetett hatalmas importvámból tevődik össze. Az USA és Kína között tomboló kereskedelmi háború eredményeként az ázsiai ország ugyanis 40 százalékra megemelte az Amerikából érkező autókra kivetett vámjait, ez a lépés pedig érzékenyen érintette a Teslát is.
A kialakult helyzetben az jelenthetné az érdemi megoldást, hogyha a Tesla minél gyorsabban megkezdhetné Kínában a gyártást. Ennek köszönhetően ugyanis elkerülhetné a vállalat az autógyártókra kivetett magas importvámokat, amelyekkel kapcsolatban a G20-as csúcs után Hszi Csin-ping kínai elnök ugyan azt nyilatkozta, hogy azok mértékét csökkenteni fogja, de konkrét dátumot nem határozott meg. Pontosan ezért törekedhetnek az amerikaiak arra, hogy a korábbi céldátumnál korábban, már 2019 második felében megkezdjék a helyi szintű gyártást.