A nehéz gazdasági helyzetben még fontosabb a tudatos tervezés – energiamenedzsment okosan

Share Button

A nagyvállalatok számára az energiamenedzsment nem teljesen új terület, ők már korábban szembesültek az árak változásával és a karboncsökkentési elvárásokkal. Ugyanakkor számukra is kulcskérdés az energiatakarékosság és -termelés, hiszen a mostani bizonytalan energiapiaci környezet a vállalati tervezést is nehezíti, véli Tóth Zoltán, az E.ON Hungária Csoport egyedi ügyfél- és települési megoldások értékesítési vezetője.

A hazai nagyvállalatok az energiafogyasztás mérésével és a hatékonyabb működés iránti igénnyel nem idén szembesültek, elég csak az Európában az iparvállalatok számára meghatározó minőségirányítási rendszer (ISO 50001) előírására, vagy az év elején módosult jogszabályra gondolni, amely a nagy energiafelhasználók számára előírja, hogy a nagyobb teljesítményű villamos berendezésekhez kötelező külön almérőt telepíteni. Valóban felkészültebben érte ezeket a nagyvállalatokat a mostani energiapiaci helyzet?

A nagyvállalatok és azon belül is elsősorban a gyártó cégek – legyen szó akár autóipari beszállítóról vagy élelmiszeripari- vagy alapanyaggyártó társaságról – az egyik leginkább érintett szegmens az energiaárak változásában. Az ő költségszerkezetükben az energia jelentős tételnek számít. Ez így volt korábban is, nem véletlen, hogy az a fajta gondolkodás, amely az energiahatékony működés irányába mutat, ezekben a szektorokban jelentkezett a legkorábban. Gyakorlatilag ők a mostani energiapiaci helyzetet megelőzően, 3-4 éve  tettek lépéseket.