Az autó nem csak fogyaszt, áramot is termel

Share Button

A zöldtechnológiák születésének korszakát éljük. Különösen az autózás fejlesztése szolgál hónapról hónapra újdonságokkal. Az Eindhoveni M?szaki Egyetem hallgatói rukkoltak el? olyan szolárautóval, amely képességei meglep?ek.

A hallgatók elmélete valójában egyszer?. Minél nagyobb egy járm?, annál nagyobb hely áll rendelkezésre a napelemek elhelyezésére. A következ? gondolat: minél nagyobb a napelemek száma, annál több áramot képes termelni az kocsi. Ez pedig nem rossz helyzet. Autónk ugyanis akkor is termelhet elektromos áramot, ha éppen nem közlekedünk vele, ezt pedig akár vissza is táplálhatjuk az energiarendszerbe.

A Stella Lux immár nem a fantázia világa

A huszonkét tagú team elképzelése nem pusztán a fantázia világa. A kulcsszó: Stella Lux. Így hívják az általuk fejlesztett járgányt. Ez az autó  a gyakorlatban is igazolnja a bevezet?ben említett elméletet. Egészen pontosan azt, hogy a fejlett világban valamennyi autó akár energiatermel? is lehetne. És ezzel tényleg a feje tetejére állna a világ. A fogyasztásnál több  energia termelése, a környezetkárosítás helyett a környezet védelme, valahogyan így nézne ki nagy vonalakban az új világ.

A hallgatók által konstruált Stella Lux képes erre. És még sok másra: komfortot és elég helyet ad az utazáshoz, korszer? irányító rendszert szolgáltat. A futurisztikus külsej? autó négy és fél méter hosszú, háromszázhetvenöt kiló, négy üléses, a nagysága olyan, mint egy Golf kombié. Egy két gyerekes család számára ideális lehet. A súlya messze veri a Golfok nagyjából ezerkétszáz kilóját. Szemben más elektromos autókkal, ebben a kocsiban elég hely jutott a csomagok számára is. Az autó rendelkezik immár szabályos forgalmi engedéllyel is. Megfelel tehát a közlekedésbiztonság valamennyi követelményének.

A könny? súlyt azzal érték el az autó konstrukt?rei, hogy els?sorban olyan anyagokat használtak a megépítéséhez, mint az alumínium vagy a karbon. A kocsi alvázán, középtájt  fut a szélcsatorna, ami segít a légellenállás csökkentésében. A kerekeket extra keskenyre tervezték, hogy ezzel is csökkentsék a súrlódás okozta energiaveszteséget.

Csaknem hat négyzetméternyi napelem

Az autó fels? elemeit meghosszabbították. Ezzel 5,8 négyzetméternyi felületet értek el, amelyeken háromszáznyolcvan – a tizenöt kilowattos akkumulátort feltölt? – napelemet helyeztek el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a napsütésben éppen nem az élvonalba tartozó Hollandiában is annyi energiát képes el?állítani a kocsi, ami ezer kilométeres távolság megtételére teszi alkalmassá. Ez pedig messze több annál, amit jelenleg általánosságban tudnak a villanyautók. Ez a távolság ugyanis jelenleg kétszáz kilométer.  Az olyan csúcstípus, mint a Tesla is, kevesebbre képes ebb?l a szempontból.

B?vebben: http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto/az-auto-nem-csak-fogyaszt-aramot-is-termel-55332.html

Forrás: tozsdeforum.hu