Az utas nem, de a repülő dohányozhat

Share Button

Bár a repül?gépeken nem szabad dohányozni, úgy t?nik, ez a tiltás a hajtóm?re nem vonatkozik.A Boeing a South African Airwaysszel közösen dolgozik egy dohányfajtából készül?, repül?gépekbe való bioüzemanyag fejlesztésén.

A bioüzemanyag ugyanúgy m?ködik, mint a fosszilis üzemanyagok, de megújuló energiaforrásokból állítják el? – például algákból, fából, mez?gazdasági hulladékokból és más növényekb?l.

A fosszilis üzemanyagoknak viszont sürg?sen alternatívát kell találni, mert ez csak véges mennyiségben áll rendelkezésre, és emiatt emelkednek az üzemanyagárak is. Egy légitársaság számára az egyik legnagyobb rendszeres kiadás az üzemanyagköltség.

A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség felmérései szerint a bioüzemanyagra való átállásnak nemcsak pénzügyi, hanem környezetvédelmi hozadéka is lenne: akár 80 százalékkal csökkenthetné a légiközlekedési iparág szénlábnyomát. Nem csoda, hogy egyes légitársaságok már több tesztet is végeztek bioüzemanyaggal hajtott repül?gépekkel.

Sugárhajtású trafikmutyi

A Boeing a bioüzemanyag-kísérleteket hat kontinensen folytatja. A legutóbbi, szerdán bejelentett projektjük még tavaly októberben kezd?dött, amikor a South African Airways megkereste a ?ket, hogy tervezzenek egy fenntartható bioüzemanyag-láncot. Dél-Afrika 2020-ra 34 százalékkal csökkentené a szén-dioxid-kibocsátását, így a légitársaság saját bioüzemanyagot akar 2017-re.

A két cég megállapodott, hogy egy dohányfajtát fognak bioüzemanyag-alapanyagként használni, ahelyett, hogy a már bejáratott forrásokat használnák.

B?vebben: http://index.hu/

Forrás: http://index.hu/