Bemutatkozott a Mercedes önvezető, hidrogénhajtású tanulmányautója

Share Button

Pár nappal ezel?tt már beszámoltunk róla, hogy a Mercedes-Benz egy jöv?bemutató tanulmánnyal készül a Las Vegasi CES-re, melynek tegnapi megnyitóján végre be is mutatkozott az önvezet? csillagos. Az F 015 Luxury in Motion névre keresztelt járm? pedig nem okozott csalódást.

ja8.3Habár már els? ránézésre egyértelm?, hogy a németek újdonsága rendkívül messze áll a sorozatgyártástól, mégis érdemes jobban megvizsgálni. Az „önvezet? luxusszedánként” aposztrofált négykerek? formai megoldásai magukért beszélnek: az F 015 akár a következ? jöv?ben játszódó mozifilm f?szerepl?je is lehetne a maga lapos, íves tetejével, sarkokba tolt kerekeivel és különleges fényszórómegoldásaival. Ezen a téren beszéljenek helyettünk a képek.

Amir?l azonban mindenképp érdemes beszélni, az a különlegesség felépítése és mérete. A szénszál er?sítés? m?anyagból épült váz a jelenlegi autóknál közel 40%-kal alacsonyabb súlyt garantál, míg az  F 015 nem kevesebb, mint 5220 mm hosszú, 2018 mm széles és 1524 mm magas, nem is beszélve a hatalmas, 361 centis tengelytávról, mely igencsak méretes bels? teret ígér. Mindehhez társulnak még az egymással szemben, 90 fokban nyíló ajtók és a B-oszlop hiánya, melyek nagyban megkönnyítik a luxuskabinba való bejutást.

Az autó nem hétköznapi formai megoldásai természetesen az utastérben is folytatódnak. Itt is igazi tanulmányautós különlegességekkel találkozhatunk, mint a hat különálló megjelenít?, melyeket érintéssel, kéz- vagy akár szemmozdulatokkal is kezelhetünk. Ahogyan az várható volt, az önvezetésre is képes négykerek? els? ülései szembefordíthatók a hátsókkal, de az ajtók nyitására az elektromos fotelek maguktól is kifordulnak 30 fokkal, hogy segítsék a beszállást. A luxus sem maradt el: az utastér nagy része b?rrel van borítva, míg a padló fából készült, a fényr?l pedig a hatalmas üvegfelületek gondoskodnak.

B?vebben: autopult.hu

Forrás: autopult.hu