Elektromos autók a valóságban – volt, amelyik alig 80 km-t ment

Share Button

Valós körülmények közt teszteltek elektromos autókat. Nagyon jól látszik, nem minden a méret itt sem, mert a kisebb nem feltétlen takarékosabb.

A német Auto Bild szedett össze nyolc új elektromos autót és mondhatni normál télies körülmények – 5 fokos külső hőmérséklet és 21 fokra állított klíma mellett – tesztelték őket, jelentős kihívásnak talán nem nevezhető 143 kilométeres távon. Az út során volt 43 kilométernyi autópályázás és 130 km/h-es tempó is.

Bár a kocsik összetétele egymással nem kompatibilis, volt közük dobozos autó, három kisméretű és négy kompakt, tanulságos talán, hogy voltak olyan modellek, amelyek nem tudták végigcsinálni a távot.

Lássuk az eredményeket.

Külön kiemelni a VW e-Up-ot nyilván azért érdemes, mert a fogyasztása a második legrosszabb volt a 23,7 kWh per 100 kilométeres teljesítményével. A nem túlzottan jó fogyasztása miatt érdemel szót a Smart Fotwo is – 84 km-rel – és 21 kWh-s fogyasztással, ami a nálánál jóval nagyobb autókra jellemző.

A másik oldalt képviseli a Hyundai Ioniq Electric a 14,6 kWh-s áramfelhasználással, amivel az össztávot tekintve 4. lett. A listán 2. Renault Zoe igazán meggyőző a 244 kilométerével, bár igaz ez már a 41 kWh-s legújabb modell. Az első pedig az új Ampera(-e), amelyet bizonyára sokan vennének mifelénk is, de a jelenlegi Opel struktúrában ez sajnos nem várható, hogy piacra kerül nálunk.

Forrás: hvg.hu