EU-Magyarország-energia Magyarország üdvözli az EU-n belül hiányzó energiainfrastruktúra létrehozását célzó uniós törekvéseket

Share Button

Kérjük töltse ki az alábbi ?rlapot! A regisztrált kivitelez?k alap adatait, megjelentetjük a Napkollektor Szövetség kivitelez?i adatbázisában.

Név:*
E-mail:*
Megszólítás:*
A vállalkozás megnevezése:*
Címe:*
Adószáma:
Weblap címe:
Kapcsolat tartó személy telefon:
Szolár rendszerek: Napelemes
Használati melegvíz
F?tés rásegítés
Tevékenység: Tervezés
Kivitelezés
Szerviz
Tevékenységi terület: Bács-Kiskun
Baranya
Békés
Borsod-Abaúj-Zemplén
Csongrád
Fejér
Gy?r-Moson-Sopron
Hajdú-Bihar
Heves
Jász-Nagykun-Szolnok
Komárom-Esztergom
Nográd
Pest
Somogy
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Tolna
Vas
Veszprém
Zala
Tevékenység rövid leírása:
Kérem felvételemet a Napkollektor Szövetségbe és a 35.000 Ft éves tagdíjat befizetem: igen

A Magyar Napelem Napkollektor Szövetség bankszámlaszáma: K&H Bank: 10401282-50526585-88761006

A Bay Zoltán alapítvány szervezésében az  elmúlt héten megtartott 3 napos tanfolyamunk értékelését szeretnék közzé tenni, melyek tartalmazzák hallgatóink értékelését. Az összesítést követ?en megtekinthet?k az egyéni értékel? adatlapok.

 

Kérdés tartalma

Átlag

Osztályzat, sorszám

5

4

3

2

1

1. Összeségében hogyan értékeli a tanfolyamot ? 9 3 0 0  0  4,
75
2. Mennyiben volt elégedett az oktatók munkájával felkészültségével? 12 0 0 0 0 5
3. Kaptak-e választ kimerít? választ a hallgatók a kérdéseikre? 12 0 0 0 0  5
4. Összeségében mennyiben voltak elégedettek az oktatott tananyaggal? 11 1 0 0 0  4,92
5. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett a demonstrációs eszközökkel? 10 2 0 0 0 4,83
6. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett az oktatási anyaggal? 9 3 0 0 0 4,75
7. Mennyire tartja megfelel?nek a gyakorlat elmélet arányát? 12 0 0 0 0 5
8. Elégedett volt-e a továbbképzés szervezésével 10 2 0 0 0  4,83
9. Elégedett volt-e a képzéssel kapcsolatos  tájékoztatással 11 1 0  0  0  4,92
10. Megfelel? volt-e a továbbképzés helyszíne  12  0  0  0  0  5

Egyéb észrevételek az oktatói munka értékeléséhez:Általános értékelés

  • Többletinformációhoz jutottam.
  • A témákhoz nem szorosan köt?d? kérdésekre is részletes válaszokat kaptunk..
  • A tanfolyammal, az oktatók munkájával és felkészültségével maximálisan meg vagyok elégedve.
  • Az oktatók fokozottan igyekeztek a felmerült kérdésekre választ adni.
  • S?t még többet ?

A legérdekesebb témák:

  • Az elmélet
  • A téma felvezetése
  • A gyakorlat
  • Az elmélet
  • A gyakorlati rendszer kivitelezése
  • Mindegyik
  • A szolár technika ismertetése
  • A gyakorlati oktatás
  • A  vakuumcsöves rendszer el?nyei, táblázatok, fényképek, szerelési tapasztalatok.
  • A-Z-ig.
  • Tervezési segédlet elmélete.
  • Tervezés.

A leghasznosabb témák:

  • Szerelés karbantartás
  • Gyakorlati ismeretek munkafogások.
  • Kollektor szerelési anyagok, mintadarabok.
  • Hatásfokkal kapcsolatos ismeretek.
  • Szerelési ismeretek.
  • Gyakorlati
  • Rendszertervezés, számítási feladatok.
  • Az összeszerelés.
  • Gyakorlati
  • Gyakorlati bemutató
  • Gyakorlati el?adások.

Felesleges témák:

  • A tudományos rész.
  • Tervezési rész, méretezések. Nagyobb elméleti felkészültséget igényel.

Hiányzó témák:

  • Az id? rövidsége miatt nem lehetett volna b?víteni.
  • Az anyagi és a haszoni megközelítést.
  • Nem hiányzott, de részletesebb lehetet volna:
  • A napelemes rész
  • Villámvédelem
  • A konkrét szerelési ismeretek.
  • Semmit nem hiányoltam.
  • 10-20 perces demonstráció a megvalósult programokról, helyszínekr?l.

Egyéb észrevétel javaslat:

  • Kicsit rövidnek t?nt az egész.
  • Várom a napelem szerel?i modult.
  • Nagyobb óraszám
  • Több elektronikus tananyag. Pályázathoz, árajánlathoz szükséges adatok, táblázatok. Mindennel nagyon meg vagyok elégedve.
  • Köszönjük hallgatóinknak, hogy kitöltötték kérd?ívünket!
[nggallery id=13]

A Bay Zoltán alapítvány szervezésében az  elmúlt héten megtartott 3 napos tanfolyamunk értékelését szeretnék közzé tenni, melyek tartalmazzák hallgatóink értékelését. Az összesítést követ?en megtekinthet?k az egyéni értékel? adatlapok.

Kérdés tartalma

Átlag

Osztályzat, sorszám

5

4

3

2

1

1. Összeségében hogyan értékeli a tanfolyamot ? 9 3 0 0  0  4, 75
2. Mennyiben volt elégedett az oktatók munkájával felkészültségével? 12 0 0 0 0 5
3. Kaptak-e választ kimerít? választ a hallgatók a kérdéseikre? 12 0 0 0 0  5
4. Összeségében mennyiben voltak elégedettek az oktatott tananyaggal? 11 1 0 0 0  4,92
5. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett a demonstrációs eszközökkel? 10 2 0 0 0 4,83
6. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett az oktatási anyaggal? 9 3 0 0 0 4,75
7. Mennyire tartja megfelel?nek a gyakorlat elmélet arányát? 12 0 0 0 0 5
8. Elégedett volt-e a továbbképzés szervezésével 10 2 0 0 0  4,83
9. Elégedett volt-e a képzéssel kapcsolatos  tájékoztatással 11 1 0  0  0  4,92
10. Megfelel? volt-e a továbbképzés helyszíne  12  0  0  0  0  5

Általános értékelés

Egyéb észrevételek az oktatói munka értékeléséhez:

  • Többletinformációhoz jutottam.
  • A témákhoz nem szorosan köt?d? kérdésekre is részletes válaszokat kaptunk..
  • A tanfolyammal, az oktatók munkájával és felkészültségével maximálisan meg vagyok elégedve.
  • Az oktatók fokozottan igyekeztek a felmerült kérdésekre választ adni.
  • S?t még többet ?

A legérdekesebb témák:

  • Az elmélet
  • A téma felvezetése
  • A gyakorlat
  • Az elmélet
  • A gyakorlati rendszer kivitelezése
  • Mindegyik
  • A szolár technika ismertetése
  • A gyakorlati oktatás
  • A  vakuumcsöves rendszer el?nyei, táblázatok, fényképek, szerelési tapasztalatok.
  • A-Z-ig.
  • Tervezési segédlet elmélete.
  • Tervezés.

A leghasznosabb témák:

  • Szerelés karbantartás
  • Gyakorlati ismeretek munkafogások.
  • Kollektor szerelési anyagok, mintadarabok.
  • Hatásfokkal kapcsolatos ismeretek.
  • Szerelési ismeretek.
  • Gyakorlati
  • Rendszertervezés, számítási feladatok.
  • Az összeszerelés.
  • Gyakorlati
  • Gyakorlati bemutató
  • Gyakorlati el?adások.

Felesleges témák:

  • A tudományos rész.
  • Tervezési rész, méretezések. Nagyobb elméleti felkészültséget igényel.

Hiányzó témák:

  • Az id? rövidsége miatt nem lehetett volna b?víteni.
  • Az anyagi és a haszoni megközelítést.
  • Nem hiányzott, de részletesebb lehetet volna:
  • A napelemes rész
  • Villámvédelem
  • A konkrét szerelési ismeretek.
  • Semmit nem hiányoltam.
  • 10-20 perces demonstráció a megvalósult programokról, helyszínekr?l.

Egyéb észrevétel javaslat:

  • Kicsit rövidnek t?nt az egész.
  • Várom a napelem szerel?i modult.
  • Nagyobb óraszám
  • Több elektronikus tananyag. Pályázathoz, árajánlathoz szükséges adatok, táblázatok. Mindennel nagyon meg vagyok elégedve.
  • Köszönjük hallgatóinknak, hogy kitöltötték kérd?ívünket!
[nggallery id=13]

Az  elmúlt héten megtartott els? tanfolyamok értékelését szeretnék közzé tenni, melyek tartalmazzák hallgatóink értékelését.

Kérdés tartalma

Átlag

Osztályzat, sorszám

5

4

3

2

1

1. Összeségében hogyan értékeli a tanfolyamot ?  

9

 

3

 

0

 

0

0 4,75
2. Mennyiben volt elégedett az oktatók munkájával felkészültségével?  

12

 

0

 

0

 

0

 

0

 

5

3. Kaptak-e választ kimerít? választ a hallgatók a kérdéseikre?  

12

 

0

 

0

 

0

 

0

5
4. Összeségében mennyiben voltak elégedettek az oktatott tananyaggal?  

11

 

1

 

0

 

0

 

0

4,92
5. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett a demonstrációs eszközökkel?  

10

 

2

 

0

 

0

 

0

 

4,83

6. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett az oktatási anyaggal?  

9

 

3

 

0

 

0

 

0

 

4,75

7. Mennyire tartja megfelel?nek a gyakorlat elmélet arányát?  

12

 

0

 

0

 

0

 

0

5
8. Elégedett volt-e a továbbképzés szervezésével  

10

 

2

 

0

 

0

 

0

4,83
9. Elégedett volt-e a képzéssel kapcsolatos  tájékoztatással  

11

 

1

 

0

0 0 4,92
10. Megfelel? volt-e a továbbképzés helyszíne 12 0 0 0 0 5

Általános értékelés

 

Egyéb észrevételek az oktatói munka értékeléséhez:

  • Többletinformációhoz jutottam.
  • A témákhoz nem szorosan köt?d? kérdésekre is részletes válaszokat kaptunk..
  • A tanfolyammal, az oktatók munkájával és felkészültségével maximálisan meg vagyok elégedve.
  • Az oktatók fokozottan igyekeztek a felmerült kérdésekre választ adni.
  • S?t még többet ?

A legérdekesebb témák:

  • Az elmélet
  • A téma felvezetése
  • A gyakorlat
  • Az elmélet
  • A gyakorlati rendszer kivitelezése
  • Mindegyik
  • A szolár technika ismertetése
  • A gyakorlati oktatás
  • A  vakuumcsöves rendszer el?nyei, táblázatok, fényképek, szerelési tapasztalatok.
  • A-Z-ig.
  • Tervezési segédlet elmélete.
  • Tervezés.

A leghasznosabb témák:

  • Szerelés karbantartás
  • Gyakorlati ismeretek munkafogások.
  • Kollektor szerelési anyagok, mintadarabok.
  • Hatásfokkal kapcsolatos ismeretek.
  • Szerelési ismeretek.
  • Gyakorlati
  • Rendszertervezés, számítási feladatok.
  • Az összeszerelés.
  • Gyakorlati
  • Gyakorlati bemutató
  • Gyakorlati el?adások.

Felesleges témák:

  • A tudományos rész.
  • Tervezési rész, méretezések. Nagyobb elméleti felkészültséget igényel.

Hiányzó témák:

  • Az id? rövidsége miatt nem lehetett volna b?víteni.
  • Az anyagi és a haszoni megközelítést.
  • Nem hiányzott, de részletesebb lehetet volna:
  • A napelemes rész
  • Villámvédelem
  • A konkrét szerelési ismeretek.
  • Semmit nem hiányoltam.
  • 10-20 perces demonstráció a megvalósult programokról, helyszínekr?l.

Egyéb észrevétel javaslat:

  • Kicsit rövidnek t?nt az egész.
  • Várom a napelem szerel?i modult.
  • Nagyobb óraszám
  • Több elektronikus tananyag. Pályázathoz, árajánlathoz szükséges adatok, táblázatok. Mindennel nagyon meg vagyok elégedve.
  • Köszönjük hallgatóinknak, hogy kitöltötték kérd?ívünket!
[nggallery id=13]

56,484,99,541,104,574,92,590,71,540,30,485,55″ href=”https://www.mnnsz.hu/regisztralt-kivitelezok/szabolcs-szatmar-bereg/” />

 


Románia

Jelmagyarázat:




Az  elmúlt héten megtartott els? tanfolyamok értékelését szeretnék közzé tenni, melyek tartalmazzák hallgatóink értékelését.

Kérdés

tartalma

 

Atlag

Osztályzat, sorszám

5

4

3

2

1

  1. Összeségében hogyan értékeli a tanfolyamot ?
9 3 0 0 0 4, 75
  1. Mennyiben volt elégedett az oktatók munkájával felkészültségével?
12 0 0 0 0 5
  1. Kaptak-e választ kimerít? választ a hallgatók a kérdéseikre?
12 0 0 0 0 5
  1. Összeségében mennyiben voltak elégedettek az oktatott tananyaggal?
11 1 0 0 0 4,92
  1. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett a demonstrációs eszközökkel?
10 2 0 0 0 4,83
  1. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett az oktatási anyaggal?
9 3 0 0 0 4,75
  1. Mennyire tartja megfelel?nek a gyakorlat elmélet arányát?
12 0 0 0 0 5
  1. Elégedett volt-e a továbbképzés szervezésével
10 2 0 0 0 4,83
  1. Elégedett volt-e a képzéssel kapcsolatos  tájékoztatással
11 1 0 0 0 4,92
  1. Megfelel? volt-e a továbbképzés helyszíne
12 0 0 0 0 5

Általános értékelés

 

Egyéb észrevételek az oktatói munka értékeléséhez:

Többletinformációhoz jutottam.

A témákhoz nem szorosan köt?d? kérdésekre is részletes válaszokat kaptunk..

A tanfolyammal, az oktatók munkájával és felkészültségével maximálisan meg vagyok elégedve.

Az oktatók fokozottan igyekeztek a felmerült kérdésekre választ adni.

S?t még többet ?

 

A legérdekesebb témák:

Az elmélet

A téma felvezetése

A gyakorlat

Az elmélet

A gyakorlati rendszer kivitelezése

Mindegyik

A szolár technika ismertetése

A gyakorlati oktatás

A  vakuumcsöves rendszer el?nyei, táblázatok, fényképek, szerelési tapasztalatok.

A-Z-ig.

Tervezési segédlet elmélete.

Tervezés.

 

A leghasznosabb témák:

Szerelés karbantartás

Gyakorlati ismeretek munkafogások.

Kollektor szerelési anyagok, mintadarabok.

Hatásfokkal kapcsolatos ismeretek.

Szerelési ismeretek.

Gyakorlati

Rendszertervezés, számítási feladatok.

Az összeszerelés.

Gyakorlati

Gyakorlati bemutató

Gyakorlati el?adások.

 

Felesleges témák:

A tudományos rész.

Tervezési rész, méretezések. Nagyobb elméleti felkészültséget igényel.

 

Hiányzó témák:

Az id? rövidsége miatt nem lehetett volna b?víteni.

Az anyagi és a haszoni megközelítést.

Nem hiányzott, de részletesebb lehetet volna:

A napelemes rész

Villámvédelem

A konkrét szerelési ismeretek.

Semmit nem hiányoltam.

10-20 perces demonstráció a megvalósult programokról, helyszínekr?l.

 

Egyéb észrevétel javaslat:

Kicsit rövidnek t?nt az egész.

Várom a napelem szerel?i modult.

Nagyobb óraszám

Több elektronikus tananyag. Pályázathoz, árajánlathoz szükséges adatok, táblázatok. Mindennel nagyon meg vagyok elégedve.

Köszönjük hallgatóinknak, hogy kitöltötték kérd?ívünket!

[nggallery id=13]

Az  elmúlt héten megtartott els? tanfolyamok értékelését szeretnék közzé tenni, melyek tartalmazzák hallgatóink értékelését.

Kérdés

tartalma

Atlag

Osztályzat, sorszám

5

4

3

2

1

  1. Összeségében hogyan értékeli a tanfolyamot ?
9 3 0 0  

0

 

4, 75

  1. Mennyiben volt elégedett az oktatók munkájával felkészültségével?
12 0 0 0 0 5
  1. Kaptak-e választ kimerít? választ a hallgatók a kérdéseikre?
12 0 0 0 0  

5

  1. Összeségében mennyiben voltak elégedettek az oktatott tananyaggal?
11 1 0 0 0  

4,92

  1. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett a demonstrációs eszközökkel?
10 2 0 0 0 4,83
  1. A gyakorlati foglakozás során mennyire volt elégedett az oktatási anyaggal?
9 3 0 0 0 4,75
  1. Mennyire tartja megfelel?nek a gyakorlat elmélet arányát?
12 0 0 0 0  

5

  1. Elégedett volt-e a továbbképzés szervezésével
10 2 0 0 0  

4,83

  1. Elégedett volt-e a képzéssel kapcsolatos  tájékoztatással
11 1 0  

0

 

0

 

4,92

  1. Megfelel? volt-e a továbbképzés helyszíne
 

12

 

0

 

0

 

0

 

0

 

5

Általános értékelés

 

Egyéb észrevételek az oktatói munka értékeléséhez:

Többletinformációhoz jutottam.

A témákhoz nem szorosan köt?d? kérdésekre is részletes válaszokat kaptunk..

A tanfolyammal, az oktatók munkájával és felkészültségével maximálisan meg vagyok elégedve.

Az oktatók fokozottan igyekeztek a felmerült kérdésekre választ adni.

S?t még többet ?

 

A legérdekesebb témák:

Az elmélet

A téma felvezetése

A gyakorlat

Az elmélet

A gyakorlati rendszer kivitelezése

Mindegyik

A szolár technika ismertetése

A gyakorlati oktatás

A  vakuumcsöves rendszer el?nyei, táblázatok, fényképek, szerelési tapasztalatok.

A-Z-ig.

Tervezési segédlet elmélete.

Tervezés.

 

A leghasznosabb témák:

Szerelés karbantartás

Gyakorlati ismeretek munkafogások.

Kollektor szerelési anyagok, mintadarabok.

Hatásfokkal kapcsolatos ismeretek.

Szerelési ismeretek.

Gyakorlati

Rendszertervezés, számítási feladatok.

Az összeszerelés.

Gyakorlati

Gyakorlati bemutató

Gyakorlati el?adások.

 

Felesleges témák:

A tudományos rész.

Tervezési rész, méretezések. Nagyobb elméleti felkészültséget igényel.

 

Hiányzó témák:

Az id? rövidsége miatt nem lehetett volna b?víteni.

Az anyagi és a haszoni megközelítést.

Nem hiányzott, de részletesebb lehetet volna:

A napelemes rész

Villámvédelem

A konkrét szerelési ismeretek.

Semmit nem hiányoltam.

10-20 perces demonstráció a megvalósult programokról, helyszínekr?l.

 

Egyéb észrevétel javaslat:

Kicsit rövidnek t?nt az egész.

Várom a napelem szerel?i modult.

Nagyobb óraszám

Több elektronikus tananyag. Pályázathoz, árajánlathoz szükséges adatok, táblázatok. Mindennel nagyon meg vagyok elégedve.

Köszönjük hallgatóinknak, hogy kitöltötték kérd?ívünket!

[nggallery id=13]

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium gondozásában elkészült a „Nemzeti Energiastratégia 2030” cím? kiadvány.

http://www.kormany.hu/download/d/87/70000/ESTRAT_norm%C3%A1l%20hossz%C3%BAs%C3%A1g%C3%BA%20magyar%20verzi%C3%B3.pdf

A magyar és angol nyelven megjelen? dokumentum elektronikus formában 2012. február 14-t?l a kormányzati honlapon is olvasható.

Az új alapokon nyugvó Nemzeti Energiastratégia a hazai energiaellátás hosszú távú fenntarthatóságát,
biztonságát és gazdasági versenyképességét biztosítja. Az els?dleges nemzeti érdekeket szolgálva garantálja az ellátásbiztonságot, figyelembe veszi a legkisebb költség elvét, érvényesíti a környezeti szempontokat, és lehet?vé teszi, hogy hazánk nemzetközi súlyának és er?forrásai mértékének megfelel? arányban hozzájárulhasson a globális problémák megoldásához.

A célok elérése érdekében öt nagyon fontos törekvést fogalmaz meg a dokumentum: az energiatakarékosság és energiahatékonyság fokozása, a megújuló energiák részarányának a növelése, a közép-európai vezetékhálózat integrálása és az ehhez szükséges határkeresztez? kapacitások kiépítése, az atomenergia jelenlegi kapacitásainak meg?rzése, valamint a hazai szén- és lignitvagyon környezetbarát módon való felhasználása a villamosenergia-termelésben.

Felel?sen gondolkodva, a Kormány az energetikában is dönt? fontosságú feladatának tartja a korábbi években rövid távú költségvetési megfontolások, vagy még kevésbé átlátható és érthet? indokok alapján feladott állami pozíciók újraépítését. A stratégia céljai – köztük különösen a fogyasztók megfizethet? energiaellátásának biztosítása – kizárólag az állami szerepvállalás meger?sítésével teljesíthet?k.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs F?osztály)

http://www.kormany.hu/download/d/87/70000/ESTRAT_norm%C3%A1l%20hossz%C3%BAs%C3%A1g%C3%BA%20magyar%20verzi%C3%B3.pdf

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium gondozásában elkészült a „Nemzeti Energiastratégia 2030” cím? kiadvány.

http://www.kormany.hu/download/d/87/70000/ESTRAT_norm%C3%A1l%20hossz%C3%BAs%C3%A1g%C3%BA%20magyar%20verzi%C3%B3.pdf

A magyar és angol nyelven megjelen? dokumentum elektronikus formában 2012. február 14-t?l a kormányzati honlapon is olvasható.

Az új alapokon nyugvó Nemzeti Energiastratégia a hazai energiaellátás hosszú távú fenntarthatóságát, biztonságát és gazdasági versenyképességét biztosítja. Az els?dleges nemzeti érdekeket szolgálva garantálja az ellátásbiztonságot, figyelembe veszi a legkisebb költség elvét, érvényesíti a környezeti szempontokat, és lehet?vé teszi, hogy hazánk nemzetközi súlyának és er?forrásai mértékének megfelel? arányban hozzájárulhasson a globális problémák megoldásához.

A célok elérése érdekében öt nagyon fontos törekvést fogalmaz meg a dokumentum: az energiatakarékosság és energiahatékonyság fokozása, a megújuló energiák részarányának a növelése, a közép-európai vezetékhálózat integrálása és az ehhez szükséges határkeresztez? kapacitások kiépítése, az atomenergia jelenlegi kapacitásainak meg?rzése, valamint a hazai szén- és lignitvagyon környezetbarát módon való felhasználása a villamosenergia-termelésben.

Felel?sen gondolkodva, a Kormány az energetikában is dönt? fontosságú feladatának tartja a korábbi években rövid távú költségvetési megfontolások, vagy még kevésbé átlátható és érthet? indokok alapján feladott állami pozíciók újraépítését. A stratégia céljai – köztük különösen a fogyasztók megfizethet? energiaellátásának biztosítása – kizárólag az állami szerepvállalás meger?sítésével teljesíthet?k.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs F?osztály)

Két telephelyen, összesen öt és fél hektáron tervezi mintegy négy megawattos naper?m? létesítését a Komárom-Esztergom megyei Ete önkormányzata – mondta a település polgármestere az MTI-nek.

Rohonczi Lászlónak, a 615 f?s település fideszes vezet?jének tájékoztatása szerint mindkét helyszín közeli csatlakozási lehet?séget kínál az országos energiahálózatra, és a napelemtáblák elhelyezése lehet?vé tenné, hogy az ipari hasznosítás mellett a területen állatokat is lehessen legeltetni.
A két terület önkormányzati tulajdonban van, az egyiket már kivonták a mez?gazdasági m?velés alól. A területeket olyan áron kívánják értékesíteni a leend? befektet?nek, hogy az összeg ne legyen akadálya a beruházás megvalósulásának – tette hozzá a polgármester.
Az önkormányzat a település éjszakai közvilágítását, illetve az intézmények áramfelhasználását szeretné megoldani a helyben termelt árammal, ehhez azonban egy olyan berendezés is szükséges, amely legalább 24 órán át képes tárolni az energiát.

Forrás: MTI

Öt Tolna megyei községben építenek ki az év els? felében napenergiát, illetve földh?t hasznosító berendezéseket összesen mintegy háromszáz millió forintos beruházással.

    Az alternatív energiát közintézmények áram- és melegvíz-ellátására, f?tésére használják fel, a zöldberuházásokra 85 százalékos európai uniós támogatást nyertek el az önkormányzatok.
Decsen, Bátán, H?gyészen és Várdombon 30-80 millió forintos ráfordítással napelemeket, illetve napkollektorokat helyeznek el az óvoda- és iskolaépületeken, valamint a polgármesteri hivatalokon, Szakályban mintegy 80 millió forintos beruházással az iskolaépületek szigetelését végzik el, és h?szivattyúkkal váltják fel a gáz- és vegyes tüzelés? kazánokat.
A települések vezet?inek becslése szerint az önkormányzati hozzájárulás a napelemes beruházások esetében 3-5 év alatt, a h?szivattyús beruházásnál 10 éven belül térül meg.
Báta polgármestere, Huszárné Lukács Rozália arról számolt be az MTI-nek, hogy a napelemek és kollektorok alkalmazásával mintegy 60 százalékos költségmegtakarítás várható az intézmények áramfogyasztásában.
Botta György, H?gyész polgármestere elmondta, hogy összesen 213 négyzetméternyi felületen terveznek napelemeket, amelyek összteljesítménye 34,25 kilowatt, további húsz négyzetméteren pedig használati meleg vizet biztosító napkollektorokat helyeznek el. A 2900 f?s településen úgy számolnak, hogy az önkormányzati intézmények évi 58 ezer kilowattórás áramfogyasztásának több mint felét állítják majd el? napenergiából, ez az éves, 3,8 millió forintos áramköltségb?l 2,3 millió forintos megtakarítást jelent.

Forrás: MTI

Öt Tolna megyei községben építenek ki az év els? felében napenergiát, illetve földh?t hasznosító berendezéseket összesen mintegy háromszáz millió forintos beruházással.

    Az alternatív energiát közintézmények áram- és melegvíz-ellátására, f?tésére használják fel, a zöldberuházásokra 85 százalékos európai uniós támogatást nyertek el az önkormányzatok.
Decsen, Bátán, H?gyészen és Várdombon 30-80 millió forintos ráfordítással napelemeket, illetve napkollektorokat helyeznek el az óvoda- és iskolaépületeken, valamint a polgármesteri hivatalokon, Szakályban mintegy 80 millió forintos beruházással az iskolaépületek szigetelését végzik el, és h?szivattyúkkal váltják fel a gáz- és vegyes tüzelés? kazánokat.
A települések vezet?inek becslése szerint az önkormányzati hozzájárulás a napelemes beruházások esetében 3-5 év alatt, a h?szivattyús beruházásnál 10 éven belül térül meg.
Báta polgármestere, Huszárné Lukács Rozália arról számolt be az MTI-nek, hogy a napelemek és kollektorok alkalmazásával mintegy 60 százalékos költségmegtakarítás várható az intézmények áramfogyasztásában.
Botta György, H?gyész polgármestere elmondta, hogy összesen 213 négyzetméternyi felületen terveznek napelemeket, amelyek összteljesítménye 34,25 kilowatt, további húsz négyzetméteren pedig használati meleg vizet biztosító napkollektorokat helyeznek el. A 2900 f?s településen úgy számolnak, hogy az önkormányzati intézmények évi 58 ezer kilowattórás áramfogyasztásának több mint felét állítják majd el? napenergiából, ez az éves, 3,8 millió forintos áramköltségb?l 2,3 millió forintos megtakarítást jelent.

Forrás: MTI

A szakképzésbe integrálni kell az önkormányzatokat – jelentette ki Kósa Lajos (Fidesz),
Debrecen polgármestere Az Alföld TISZK infrastrukturális feltételeinek javítása cím? projekt nyitórendezvényén kedden.

    A politikus szerint „a szakképzés kizárólag akkor lesz sikeres,
ha az önkormányzat szerepét nem kiszorítják, hanem megpróbálják integrálni”.
Kósa Lajos emlékezetett rá, hogy az elmúlt években „mindenki kereste a szakképzés megújításának kulcsát”, amit sürgetett, hogy Magyarországon – összehasonlítva a nyugati országokkal – kétszer annyi elméletet tanultak a szakképz?kben, mint gyakorlatot, és a magyar diákok töltötték a legkevesebb id?t a szakképzési rendszerben.
Mindehhez hozzátartozott még a bizonytalan színvonalú, államilag finanszírozott feln?ttképzésnek álcázott átképzési-szakképzési rendszer – tette hozzá a politikus.
Kósa Lajos szerint olyan szakképzésre van szükség, amely jól szolgálja az iparfejlesztési célokat, a munkahelyi, iparági igényeket.
Hajnal János, az Alföld Szakképz? Nonprofit Kft. ügyvezet?je elmondta: a csaknem egymilliárd forintos beruházást 909,9 millió forinttal támogatja az Európai Unió az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, míg 89,9 millió forintot a szakképz? saját bevételeib?l fordít a fejlesztésre.
A június végére befejez?d? fejlesztéssel új tantermeket, tanm?helyeket, gyakorlóhelyeket alakítanak ki.
Az új képzési központ áramellátását napelemekkel, melegvíz-ellátását napkollektorokkal biztosítják. A többlet áramot a helyi áramszolgáltatónak értékesítik – tette hozzá az igazgató.
Az Alföld Szakképz? Kft. az ország egyik legnagyobb szakképzésszervez? társasága, térségi integrált szakképz?központja, amely 17 szakképz?iskolát (Debrecenben, Balmazújvárosban és Hajdúböszörményben), illetve egy központi debreceni képz?helyet tömörít. Az intézményekben több mint tízezer diák tanul – ismertette Hajnal János.

Forrás: MTI

A szakképzésbe integrálni kell az önkormányzatokat – jelentette ki Kósa Lajos (Fidesz), Debrecen polgármestere Az Alföld TISZK infrastrukturális feltételeinek javítása cím? projekt nyitórendezvényén kedden.

    A politikus szerint „a szakképzés kizárólag akkor lesz sikeres, ha az önkormányzat szerepét nem kiszorítják,
hanem megpróbálják integrálni”.
Kósa Lajos emlékezetett rá, hogy az elmúlt években „mindenki kereste a szakképzés megújításának kulcsát”, amit sürgetett, hogy Magyarországon – összehasonlítva a nyugati országokkal – kétszer annyi elméletet tanultak a szakképz?kben, mint gyakorlatot, és a magyar diákok töltötték a legkevesebb id?t a szakképzési rendszerben.
Mindehhez hozzátartozott még a bizonytalan színvonalú, államilag finanszírozott feln?ttképzésnek álcázott átképzési-szakképzési rendszer – tette hozzá a politikus.
Kósa Lajos szerint olyan szakképzésre van szükség, amely jól szolgálja az iparfejlesztési célokat, a munkahelyi, iparági igényeket.
Hajnal János, az Alföld Szakképz? Nonprofit Kft. ügyvezet?je elmondta: a csaknem egymilliárd forintos beruházást 909,9 millió forinttal támogatja az Európai Unió az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, míg 89,9 millió forintot a szakképz? saját bevételeib?l fordít a fejlesztésre.
A június végére befejez?d? fejlesztéssel új tantermeket, tanm?helyeket, gyakorlóhelyeket alakítanak ki.
Az új képzési központ áramellátását napelemekkel, melegvíz-ellátását napkollektorokkal biztosítják. A többlet áramot a helyi áramszolgáltatónak értékesítik – tette hozzá az igazgató.
Az Alföld Szakképz? Kft. az ország egyik legnagyobb szakképzésszervez? társasága, térségi integrált szakképz?központja, amely 17 szakképz?iskolát (Debrecenben, Balmazújvárosban és Hajdúböszörményben), illetve egy központi debreceni képz?helyet tömörít. Az intézményekben több mint tízezer diák tanul – ismertette Hajnal János.

Forrás: MTI

A szakképzésbe integrálni kell az önkormányzatokat – jelentette ki Kósa Lajos (Fidesz),
Debrecen polgármestere Az Alföld TISZK infrastrukturális feltételeinek javítása cím? projekt nyitórendezvényén kedden.

    A politikus szerint „a szakképzés kizárólag akkor lesz sikeres, ha az önkormányzat szerepét nem kiszorítják, hanem megpróbálják integrálni”.
Kósa Lajos emlékezetett rá, hogy az elmúlt években „mindenki kereste a szakképzés megújításának kulcsát”, amit sürgetett, hogy Magyarországon – összehasonlítva a nyugati országokkal – kétszer annyi elméletet tanultak a szakképz?kben, mint gyakorlatot, és a magyar diákok töltötték a legkevesebb id?t a szakképzési rendszerben.
Mindehhez hozzátartozott még a bizonytalan színvonalú, államilag finanszírozott feln?ttképzésnek álcázott átképzési-szakképzési rendszer – tette hozzá a politikus.
Kósa Lajos szerint olyan szakképzésre van szükség, amely jól szolgálja az iparfejlesztési célokat, a munkahelyi, iparági igényeket.
Hajnal János, az Alföld Szakképz? Nonprofit Kft. ügyvezet?je elmondta: a csaknem egymilliárd forintos beruházást 909,9 millió forinttal támogatja az Európai Unió az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, míg 89,9 millió forintot a szakképz? saját bevételeib?l fordít a fejlesztésre.
A június végére befejez?d? fejlesztéssel új tantermeket, tanm?helyeket, gyakorlóhelyeket alakítanak ki.
Az új képzési központ áramellátását napelemekkel, melegvíz-ellátását napkollektorokkal biztosítják. A többlet áramot a helyi áramszolgáltatónak értékesítik – tette hozzá az igazgató.
Az Alföld Szakképz? Kft. az ország egyik legnagyobb szakképzésszervez? társasága, térségi integrált szakképz?központja, amely 17 szakképz?iskolát (Debrecenben, Balmazújvárosban és Hajdúböszörményben), illetve egy központi debreceni képz?helyet tömörít. Az intézményekben több mint tízezer diák tanul – ismertette Hajnal János.

Forrás: MTI

Magyarország üdvözli, hogy az Európai Unió létre kívánja hozni az unión belüli energiajelleg? összeköttetésekben hiányzó infrastruktúrát – emelte ki az EU-tagországok energiaügyi minisztereinek keddi brüsszeli találkozóján Kovács Tamás Iván, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felel?s helyettes államtitkára.

    Az ülés utáni sajtótájékoztatón elmondta, felszólalásában emlékeztetett arra, hogy az egységes bels? piac megteremtése ezen a területen a tavaly els? féléves magyar EU-elnökségnek is kiemelt célja volt.
Magyarország e témánál azt is szeretné elérni, hogy a regionális csoportokra, illetve közös érdek? beruházási programjaikra is világos eljárási és döntéshozatali folyamat vonatkozzon – mondta Kovács Tamás Iván.
Beszámolt arról, hogy a vonatkozó rendelettervezet kilenc stratégiai transzeurópai energiafolyosót határoz meg, továbbá három kiemelt, úgynevezett horizontális célt is rögzít (az intelligens hálózatok telepítését, a jó min?ség? villamosenergia-hálózati összeköttetést és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében szerepet játszó, határon átnyúló hálózatok fejlesztését). Magyarország négy prioritásban nevesítve is szerepel, ezek a villamosenergia-összekapcsolások Közép-Kelet- és Délkelet-Európában, az észak–déli irányú földgáz-összeköttetések Közép-Kelet- és Délkelet-Európában, az olajszállító vezetékek Közép-Kelet-Európában és a déli gázfolyosó.
Ezek közül az els?ben egy újabb magyar-szlovák és egy magyar-szlovén projekt, a másodikban a magyar-szlovák gázösszeköt?, a harmadikban pedig a Százhalombatta-Sahi vezetékre vonatkozó projekt szerepel. Ami pedig a negyediket illeti, az Európai Bizottság által kezdeményezett Észak-Dél energiafolyosó regionális munkacsoport  számos magyar érdekeltség? projektet azonosított, amelyek tisztán piaci alapon valószín?leg nem jönnének létre, de a rendelet alapján közös érdek? projektté válhatnak.
A kivitelezési munkákat illet?en a helyettes államtitkár Brüsszelben meger?sítette azt a magyar álláspontot, hogy el kell ismertetni a határt keresztez? hálózatfejlesztéseket, amelyek piaci alapon esetleg nem valósulnának meg.
Fontos kérdés ezen a területen az engedélyezési eljárás is, mert ezek elhúzódása hátráltathatja a beruházások kivitelezését. Kovács Tamás Iván kiemelte, hogy Magyarországon átlátható és racionális eljárási rendben és id?tartam alatt zajlanak az engedélyezések.
Az energiahatékonysági irányelv megvitatása során a magyar delegáció a 2020-as, 20 százalékos célkit?zés teljesíthet?sége érdekében fontosnak mondta az ellen?rzésre vonatkozó közös, egységes módszertan kialakítását.
„Az energiatakarékosság és az energiahatékonyság javításában rejlik a legnagyobb potenciál a primerenergia-igény szinten tartására, illetve az importfügg?ség csökkentésére” – fogalmazott Kovács Tamás Iván.
Egyetértett azzal is, hogy az unióban hatékony épületenergetikai programra és a f?tési h?igények csökkentésére van szükség.
A találkozón több delegáció jelezte azonban, hogy a jelenlegi tervekben szerepl?, évi 3 százalékos középület-felújítási célkit?zést magasnak tartja. Magyarországon például 30 százalékos épületaránnyal számolva ez évi 1,5 milliárd eurós állami beruházási igényt jelentene.
Hazai szakért?k becslései alapján mindazonáltal az épületenergetikai programok tervezett szintjén több mint 40 ezer új munkahely jöhet létre az épít?iparban – derül ki az NFM közleményéb?l.
Kovács Tamás Iván beszámolt arról is, hogy Magyarország új kezdeményezést tett az úgynevezett innovatív klímafinanszírozás területén. Ennek célja megoldást nyújtani arra, hogy a jelenlegi, uniószerte nehéz költségvetési körülmények miatt is rendelkezésre álljanak a szükséges források a klímavédelmi er?feszítések finanszírozására. A kezdeményezéssel lényegében azt szeretnék elérni, hogy a 2014-2020 közötti uniós pénzügyi kerettervben a kohéziós forrásokat össze lehessen egyeztetni a tehermegosztást könnyít?, innovatív fejlesztési forrásokkal (azaz els?sorban magánt?ke bevonásával).
A helyettes államtitkár Brüsszelben összegezte az atomenergia békés felhasználásáról szóló, február 10-i informális miniszteri találkozó legfontosabb tanulságait is. Magyar részr?l is meger?sítette, hogy a közös európai energiapolitikának négy, szorosan összekapcsolódó pillérre kell épülnie: a készletbiztonságra, a fogyasztók vásárlóerejére, az ipari versenyképességre és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére.
Kovács Tamás Iván emlékeztetett arra is, hogy a párizsi találkozóra képvisel?ket delegáló 16 európai ország szakterületi vezet?i és szakért?i a tervek szerint a továbbiakban is rendszeresen egyeztetnek majd, folyamatosan kicserélik tapasztalataikat a témában.

Forrás: MTI

Vélemény, hozzászólás?