EU-s irányelv: kötelező lépések az elektromos autózás elterjesztéséért

Share Button

Öt év múlva már Magyarországon is jelent?s számú elektromos autó közlekedhet az utakon

Az Európai Unió tagállamainak,
köztük Magyarországnak két éve van arra, hogy felállítsa szakpolitikai keretét az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítésér?l szóló új EU-s irányelv szerint. Ennek megfelel?en 2016. november 18-ig hatályba kell léptetniük az Európai Unió által meghatározott céljait szem el?tt tartó törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket. Az irányelv megfelel? keretet biztosít a Jedlik Ányos terv legfontosabb lépései és legf?bb elemei számára, ennek köszönhet?en pedig 2020-ra Magyarország is meghatározó szerepet tölthet be az EU kiépül? infrastruktúrájában – közölte a Magyar Elektromobilitás Szövetség.

Az Európai Unió célkit?zése szerint 2020-ra a megújuló energiaforrásokból el?állított energia részarányának 10 százalékot kell elérnie a közlekedési ágazatban. Ezt a célt szolgálja a 2014. november 17-én hatályba lép? uniós irányelv, amely minden egyes tagállama számára meghatározza az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítését. Az egyes országok az Európai Uniónak megküldött nemzeti szakpolitikai kereteik révén biztosítják, hogy 2020. december 31-ig elérik az általuk becsült és vállalt tölt?állomások kiépítését. Az irányelv szerint tíz autónként legalább egy tölt?állomást célszer? alapul venni, az autók típusának, a töltési technológiának és a rendelkezésre álló magán-tölt?állomások függvényében is.

„Az irányelvnek köszönhet?en meghatározhatók az els? és legfontosabb lépések. A hosszú távú célok elérése érdekében értékelni kell az elektromosautó-piac jelenlegi helyzetét, meg kell határozni az elérhet? lehet?ségeket és az elérni kívánt célokat, illetve szükséges egy olyan jogi környezet megteremtése is, amely a tölt?állomások problémamentes kiépítését segíti el?. Erre az Európai Unió két évet adott a tagállamoknak, amely meglátásunk szerint probléma nélkül teljesíthet?. A Magyar Elektromobilitás Szövetség által javasolt ösztönz?k megvalósulása esetén 2020-ra reálisan 30.000 elektromos gépjárm?vet és 7.000 publikus tölt?pont kiépítését tartjuk reálisnak, amellyel jelent?s szerepet tudunk vállalni a nemzetközi infrastruktúrában” – mondta Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség alelnöke.

Tekintettel a jogszabályok által meghatározott feladatokra, a szövetség egy szakmai kerekasztal fórum összehívásán dolgozik, amelynek célja az ország el?tt álló, az elektromobilitással kapcsolatos legfontosabb irányok kijelölése lesz – tette hozzá Stekl László, a szövetség elnöke.

Forrás: Goodwill Communications