Ez az irány jelenthetné a jövőt a magyar buszgyártás számára is

Share Button

A Toshiba vezeték nélküli töltési technológiája jelentheti a jöv?t az elektromos buszok számára.

Nincs ma már abban semmi meglep?, hogy az elektromos autók mellett elektromos buszokról is beszélünk, jó néhány ilyen van forgalomban, kisebb-nagyobb hatótávolsággal bírva. A kérdés, hogy ezek akkumulátorát hogyan lehet hatékonyan feltölteni. Mivel egy menetrendben közleked? busznak minden másodperc fontos lehet, így kár lenne azzal tölteni az id?t, hogy a sof?r a végállomáson még a tölt?kábellel ügyködjön. Helyette a vezeték nélküli töltési technológia lehet a nyer?, és ezt a Toshiba is tudja.

Az Electric Cars Report beszámolója szerint A japán cég épp egy ilyen rendszert fejlesztett ki, amivel már meg is kezdték a tesztüzemet. A 45 f?s járm? egy nagy teljesítmény? SCiB (lítium-titán) akkumulátorról kapja az energiát, a busz pedig az All Nippon nev? légitársaság épületei között ingázik. A 11 km-es út alatt többféle közlekedési feltétellel is találkozik a gép, így ki tudják használni a vezetékmentes töltési technológia el?nyeit, valamint csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást is.

A sof?rnek semmi más dolga nincs, csak beállni az erre a célra kialakított parkolóhelyre, majd egy érint?képerny? segítségével bekapcsolni a töltést. A szakemberek szerint egy út megtételéhez nagyjából 15 perc töltésre van szükség.

Bár a rendszer egyel?re fejlesztés alatt áll, az már most látszik, hogy a kés?bbiekben jól lehetne alkalmazni a közepes hosszúságú vonalakon.

Forrás: hvg.hu