Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla

Share Button

Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla, hogy megszerezze magának a nagy nyereséggel dolgozó használtautó üzletet – írta az Automotive News hírportál.

Ideje elkezdenünk gondolkodni egy megfelel? módon kialakított CPO (Certified Pre-Owned) program elindításán most, hogy a Model S szériából az els? példányok már kezdik elérni a három éves kort – írta email üzenetben Simon Sproule, a Tesla kommunikációs alelnöke. Az új autók értékesítését visszavásárlás garantálásával támogató CPO programot a Tesla annak mintájára alakítja ki, amit más luxuskategóriás autógyártók is alkalmaznak, például a BMW vagy a Mercedes-Benz.

A visszavásárlási program elindítása már csak azért is id?szer? volt, mert Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója 2013 márciusában személyesen vállalt visszavásárlási garanciát a Tesla autókra. „Még akkor is, ha a Tesla nem lesz rá képes, én magam garantálom az autók visszavásárlását” – jelentette ki a becslések szerint 10 milliárd dolláros vagyonnal rendelkez? Elon Musk. „Csak hogy lássák, nem a leveg?be beszélek” – hangsúlyozta.

A Model S vásárlóinak a Tesla bizonyos finanszírozási feltételek esetén eddig is szerz?désben garantálta az autó visszavásárlását három év után a vételár 43-50 százalékán, amit a 3 éves német luxusautókéhoz igazítottak. A Tesla autókból még nem nagyon indult be a használtautó forgalom, így viszonylag kevés piaci információ áll rendelkezésre, de az els? jelek arra utalnak, hogy az autók értéke magasabb lesz a garantált visszavásárlási összegnél.

A CPO program elindítása – amennyiben a vásárlók élnek az ajánlattal – 2016 elejét?l megindítja a használt autók visszaáramlását a Teslához. A Model X jöv? évi bemutatása pedig akár fel is gyorsíthatja a folyamatot, mert lehet?séget ad majd a Model S els? vásárlóinak a váltásra.

A Tesla vállalati ügyfeleknek már április óta kínál lízingfinanszírozási programot, amit minden hírverés nélkül október elsején (az Egyesült Államokban) kiterjesztett magánszemélyekre is. A lízingajánlatok a Model S-re 5 ezer dollár befizetése után havi 932 dollártól indulnak.

A Tesla egyébként költséges megoldást választott autói értékesítésére: franchise márkaképviseletek helyett saját tulajdonú szalonokat tart fenn. A használtautó forgalmazás beindításával viszont a szalonok új, magas haszonkulccsal dolgozó üzleti területre törhetnek be.

Az Egyesült Államokban az autókeresked?k szakmai képviseleti szervezete, a National Automobile Dealers Association adatai szerint a használtató keresked?k 2013-ban 12 százalékos haszonkulccsal dolgoztak, háromszorosával az új autókat értékesít? szalonokénak. A Carmax Inc., az Egyesült Államok a legnagyobb használtautó keresked? vállalata az idei els? félévben autónként 2220 dollár nyereségre tett szert, ami 11 százalékos haszonkulcsnak felel meg.

A Tesla viszont becslések szerint akár 6-10 ezer dollár nyereséget is elérhet minden egyes eladott használt Model S után, ami még az újonnan értékesített autói nyereségét is messze felülmúlja.

A használtató-forgalmazás komoly plusz bevételi forrást jelenthet a Teslának, ami 11 éves fennállása alatt csak egyetlen nyereséges negyedévet tudott felmutatni és még mindig adós egy nyereséges teljes pénzügyi évvel. Az idei második negyedévet a Tesla minden eladási rekord ellenére is  – a magas kutatási-fejlesztési költségek miatt – 62 millió dollár veszteséggel zárta.

edi gtr

Forrás: MTI 2014. október 6., hétf? 16:07