Robbanásszerűen terjednek az elektromos autók egész Európában, és Magyarországon is sorra dőlnek meg az e-gépjárművek számaival kapcsolatos rekordok. Így nem csoda, hogy 2022. január 1-jétől már jogszabályi előírás kötelezi a töltők kiépítését az új épületekben.
A KSH legfrissebb adatai szerint míg az újonnan forgalomba helyezett autók számára valamelyest hatással volt a koronavírus-járvány – részben a járműgyártást világszerte akadályozó alapanyaghiány miatt –, addig az elektromos üzemű gépkocsiknál egyáltalán nem volt érezhető a pandémia.MAGYARORSZÁGON TÖRETLEN VOLT A ZÖLD RENDSZÁMÚ GÉPJÁRMŰVEK SZÁMÁNAK NÖVEKEDÉSE: 2021 JANUÁRJA ÉS SZEPTEMBERE KÖZÖTT AZ EGY ÉVVEL KORÁBBINÁL 62 SZÁZALÉKKAL TÖBBET, MEGKÖZELÍTŐLEG 4.800 DARABOT HELYEZTEK BELŐLÜK FORGALOMBA.Október végén már 38 753, november utolsó napjára pedig 40.545 környezetbarát gépjármű közlekedett a magyar utakon, ráadásul egyre több van magánszemélyek tulajdonában. A legnépszerűbb modellé vált Kia e-Nirora például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.