Gombamód szaporodnak az elektromos autótöltők az új építésű ingatlanok körül

Share Button

Robbanásszerűen terjednek az elektromos autók egész Európában, és Magyarországon is sorra dőlnek meg az e-gépjárművek számaival kapcsolatos rekordok. Így nem csoda, hogy 2022. január 1-jétől már jogszabályi előírás kötelezi a töltők kiépítését az új épületekben.

A KSH legfrissebb adatai szerint míg az újonnan forgalomba helyezett autók számára valamelyest hatással volt a koronavírus-járvány – részben a járműgyártást világszerte akadályozó alapanyaghiány miatt –, addig az elektromos üzemű gépkocsiknál egyáltalán nem volt érezhető a pandémia.MAGYARORSZÁGON TÖRETLEN VOLT A ZÖLD RENDSZÁMÚ GÉPJÁRMŰVEK SZÁMÁNAK NÖVEKEDÉSE: 2021 JANUÁRJA ÉS SZEPTEMBERE KÖZÖTT AZ EGY ÉVVEL KORÁBBINÁL 62 SZÁZALÉKKAL TÖBBET, MEGKÖZELÍTŐLEG 4.800 DARABOT HELYEZTEK BELŐLÜK FORGALOMBA.Október végén már 38 753, november utolsó napjára pedig 40.545 környezetbarát gépjármű közlekedett a magyar utakon, ráadásul egyre több van magánszemélyek tulajdonában. A legnépszerűbb modellé vált Kia e-Nirora például 43 százalékban természetes személyek szerződtek, de volt olyan modell is, a Renault Zoé, amelyet 70 százalékban magánszemélyek vásároltak.

EZZEL PÁRHUZAMOSAN A NYILVÁNOS TÖLTŐK SZÁMA IS JELENTŐSEN NŐTT ITTHON AZ ELMÚLT IDŐSZAKBAN, A KIMUTATÁSOKBAN NEM SZEREPLŐ OTTHONI TÖLTŐK SZÁMA PEDIG AZ ENGEDÉLYKÖTELES TÖLTŐBERENDEZÉSEKÉNEK IS A TÖBBSZÖRÖSE LEHET.Ugyancsak az e-gépjárművek robbanásszerű növekedésére adott választ a 2022. január 1-jétől életbe lépő TNM rendelet , amely szerint mostantól kötelező villanyautó-töltőt telepíteni vagy a későbbi töltőtelepítést előkészíteni minden újépítésű – és felújított – épületben.

A Metrodom azonban jóval az előírások előtt jár, ugyanis már tavaly – még a jogszabály bevezetése előtt – túlteljesítették azt: minden 2021-ben, illetve azt követően indított projektjüknél (Metrodom River, Metrodom Green) minden gépkocsibeállóhoz egyedi elektromos autótöltőt építenek ki alapfelszereltségként.

Ezzel a megoldással az elektromos autók töltése sokkal egyszerűbbé, kényelmesebbé és olcsóbbá válik, ami erősen segíti, hogy a nullemissziós elektromos autók a város azon belső részein is elterjedjenek és általánossá váljanak, ahol jelenleg a lehető leghatékonyabban használhatóak, illetve ahol a legfontosabb a levegőminőség javítása” – nyilatkozta Kricsfalussy Tamás, a Metrodom értékesítési igazgatója.

Azt is hozzátette, hogy emellett a lakóparkok és a beállók jövőállóvá válnak, mivel 2035 után gyakorlatilag tilos lesz belsőégésű motorral szerelt gépkocsit újonnan forgalomba hozni és helyezni, így ugrásszerűen megnövekszik majd a saját töltővel rendelkező városi beállók iránti igény, ami várhatóan lakásvásárlási szemponttá is válik majd, áll a Metrodom közleményében.

Forrás: origo.hu