Kínai napelemüveg-gyártók bőségről szóló beszámolói

A Covid által sújtott 2020 második felének „robbanásszerű”, „virágzó” globális szolár piaca előtt kibontakozott a korábbi felesleges üveggyártó kapacitások ellentéte, mind az úsztatott üveg, mint a gépjárművek üvegeinek gyártói minden erejükkel a napelem modulok anyagainak előállításán dolgoztak.

Share Button

Az üveggyártó ágazat a bőség időszakát éli.

Kép: O’Connor College of Law/Flickr

 

A kínai állam tulajdonát képező üveggyártó, az Irico New Energy kiemelte a bővülő értékesítési volumeneket, a növekvő árakat és árréseket, amikor részvényesei felé az éves nettó nyereség 136%-os éves növekedését jelezte, elérték a 220 millió kínai rembinit (33,6 millió amerikai dollárt).

A 2020-as adatokra vonatkozó jelentésében a China Electronics Corp tulajdonában álló Irico fotovoltaikus anyagai iránti kereslettel összefüggésben megjegyezte, hogy: „Még nagyon messze állunk a globális szén-dioxid semlegességre vonatkozó célkitűzésektől.”

Ez jó hírt jelentett az Irico mérlege szempontjából, a vállalat 718 millió RMB készpénz tartalékról számolt be szemben a 2019-es év405 millió RMB szintjével, és bár a hosszú lejáratú kötelezettségek összege 132 millió RMB-ről ugyanezen időszakban mért 230 millió RMB-re nőtt, az összes kötelezettség a 4,62 milliárd RMB (705 millió amerikai dollár) helyett 3,24 milliárd RMB-re mérséklődött.

Síküveg

A Flat Glass által bejelentett „erőteljes fejlődés a hazai napelem ágazat terén” tükröződött a vállalat éves adataiban is.

A 2020 során a kapacitásbővítések miatt jelentkező költségek dacára a Flat Glass netó1,63 milliárd RMB nettó nyereséget könyvelt el, az 2019-ben elért 717 millió RMB-vel szemben, míg a szolár termékekből fakadó árbevétel 5,23 milliárd RMB-re ugrott, amely mellett eltörpül az egyéb tevékenységek által generált 235 millió RMB árbevétel.

Mivel a Flat Glass legnagyobb ügyfelei közé tartoznak a legnagyobb napelemgyártók közül a Longi, a JinkoSolar és a Hanwha, Ruan Hongliang elnök azt közölte, hogy a gyártási kapacitások bővítése folytatódni fog azt követően is, hogy a tavalyi év utolsó negyedévében és az idei év első negyedévében befejeződik a két kemence telepítése a vietnami Haiphong gyárban. A Flat Glass egy 12 tonnás kemencét is beüzemelt Anhui-i központjában az idei év első három hónapjában, és Ruan közlése szerint december közepére további kapacitásbeli bővítéssel számolnak; míg jövőre további öt, egyenként 1200 tonnás kemence kapcsolódik be a termelésbe Anhui-ban.

Mindezek együttesen úgy tűnik, hogy kissé extravagáns vállalati lépésekre ragadtatták a Flat Glass igazgatóságát, mivel a 260 oldalas éves jelentésben szerepel az éves „dekorációs költség” is, amely a 2019-es 184 000 RMB (28 000 USD) szintről tavaly 12,2 millió RMB-re ugrott.

China Glass

A China Glass, amely nemrégiben visszautasított vetélytársa, a Xinyi Glass átvételi kísérletét, veszteséget könyvelt el erre az évre annak ellenére, hogy a 2019-ben rögzített 2,37 milliárd RMB árbevételét tavaly 3,16 milliárd RMB-re sikerült feltornáznia. A síküveg gyártó megjegyezte: „Az év második felében a termékek átlagos árai magasak maradtak a fotovoltaikus ágazat robbanásszerű növekedésének köszönhetően.”

 

A veszteséget a Covid-19 hatásának tulajdonítják, mivel vevőik nem tudták kifizetni számláikat, ugyanakkor a vállalat kedvezőtlen adatokat mutatott az összevetésben azt követően, hogy a kínai kormánytól nagyobb összeget kapott 2019-ben, mivel a hatóságok kisajátították az egyik gyártási létesítményét.

A gyártó – amely jelenleg dolgozik az irányítást biztosító részesedés megszerzésén a vetélytárs Fujian Longtai Industrial Company Limited cégben – részben a napelemekhez való üveg gyártására vonatkozó terveinek köszönhetően a 2019-ben elért 72,7 millió RMB nyereségről tavaly 98,5 millió RMB veszteségig csúszott vissza.

Luoyang Glass

Az állami kézben lévő Luoyang Glass további megjegyzése: „2020 második felében a fotovoltaikus ágazat trendje robbanásszerű növekedést mutatott”. Ez olyan tény, amelyet a vállalat teljes egészében kiaknázott, az energiatermelést szolgáló üvegtermékek tavaly 2,56 milliárd RMB árbevételt hoztak a konyhára, szemben az információ kijelzést szolgáló üvegek 311 millió RMB és az „egyéb funkcionális” termékek 558 millió RMB árbevételével.

A teljes 3,05 milliárd RMB-s árbevételből a teljes nyereség 463 millió RMB-t, míg a nettó nyereség 391 millió RMB-t tett ki, ami pontosan 68,6 millió RMB-vel haladja meg az egy évvel korábbit.

A nemzeti tulajdonban lévő társaság bízik abban, hogy folytatódik a kedvező időszak, és a következőt nyilatkozta: „A fotovoltaikus ágazat töretlen növekedése várhatóan erőteljes nyereségességet fog eredményezni a fotovoltaikus ágazat számára üveget előállítóknak, közép- és hosszú távon egyaránt”.

És a Luoyang ügyesen helyezi el a pénzét: miután tavaly 32,4 millió m2 termék előállítására alkalmas gyártósorokra adtak ki megbízást, kötvénykibocsátásra vonatkozó tervek születtek, hogy akár 2 milliárd RMB tőkét gyűjtsenek két napelem cella tokozó gyártósorhoz, és a cég ajánlatot nyújtott be két napelemekhez alkalmas üveget gyártó, a Qinhuangdao North Glass Co Ltd és a Triumph Jinghua Glass Co Ltd megszerzése érdekében is.

Forrás: pv-magazine

Kapcsolódó témájú cikkeink:

Kína fotovoltaikus ágazatának rövid bemutatása: a modulgyártók a napelem üvegre vonatkozó korlátozások enyhítésére szólítják fel a kormányt

A kínai napelem üveg gyártók folyamatosan, napi 24 órában működtetik a kemencéket a Covid válság idején

Kína fotovoltaikus ágazatának rövid bemutatása: 600 MW támogatás nélküli napelem Sanhszi tartományban, ösztönzések visszafogása Sanghajban