Közlemény a teljesítési biztosíték igazolásának módjáról

Share Button
A METÁR tender nyertes pályázója a határozata véglegessé válásától számított 30 napon belül köteles a Hivatal felé igazolni a teljesítési biztosíték rendelkezésre állását a 62/2016. (XII. 28.) NFM rendeletben (a továbbiakban: NFMR), a Kiírási dokumentációban, valamint a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) nyertes pályázó részére kiadott, zöld prémium típusú támogatást megállapító határozatában meghatározottak szerint.

A teljesítési biztosíték igazolására szolgáló bankgarancia nyilatkozatra vonatkozóan a Hivatal kötelezően alkalmazandó mintát (http://www.mekh.hu/2022-marciusi-metar-palyazati-kiiras-kozzetetele) tett közzé.

Az igazolást a Hivatal „Általános űrlap”-ján, annak mellékleteként szükséges benyújtani az alábbiak szerint:

> Az űrlap 1.1. pontjában (Érintett ágazat) a „villamos energia” ágazatot szükséges kiválasztani.

> Az űrlap 1.2. pontjában (Tárgy), kérjük a következőt adják meg: METÁR 2022 teljesítési garancia igazolása

> Az űrlap 1.3. pontjában kérjük, hogy a támogatási jogosultságot megállapító határozat ügyiratszámára hivatkozzanak előzményként. (pl.: METARVI/XXX-Y/2022)

> Amennyiben maga a nyertes pályázó vagy a nyertes pályázó cégképviseletére önállóan jogosult személy nyújtja be jelen igazolást, úgy az űrlap 1.4. pontjában válasszák az „ügyfél” lehetőséget, egyéb esetben a „meghatalmazott”-at.
Abban az esetben, ha az igazolás meghatalmazott által kerül beküldésre, és a meghatalmazott azonos a pályázati eljárásban megnevezett meghatalmazottal, úgy nem szükséges újra beküldeni a meghatalmazást. Más meghatalmazott általi beküldés esetén a http://www.mekh.hu/2022-marciusi-metar-palyazati-kiiras-kozzetetele oldalon található meghatalmazást szükséges kitölteni és csatolni. A meghatalmazást a Pályázó képviseletére jogosult személy(ek) (meghatalmazó) minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírásával és időbélyegzővel kell ellátni. A meghatalmazást a Pályázó képviseletére jogosult személy (meghatalmazó) a Kormány rendeletében meghatározott azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással is hitelesítheti. Együttes képviseleti jogosultság esetén a képviseletre jogosultak által külön-külön elektronikusan hitelesített meghatalmazás is elfogadható.

> A 2.1. pont szerinti illeték átutalásáról szóló igazolást nem szükséges csatolni, mivel a teljesítési biztosítékot igazoló dokumentum beküldése nem illetékköteles.

> A Hivatal a teljesítési biztosíték rendelkezésre állását, vagy annak a vonatkozó jogszabályoknak és a Kiírási dokumentációban foglaltaknak való megfelelőségét hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja, melynek során lehetőség van a tényállás tisztázására.

A METÁR támogatási jogosultságot megállapító határozat a kézbesítéskor, azaz a határozat pályázat benyújtója általi letöltésekor válik véglegessé.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 14. § (4) bekezdése szerint:

„(4) A hivatalos elérhetőségre kézbesített küldemény kézbesítettnek minősül,
a) ha a hivatalos elérhetőséget biztosító szolgáltató a küldemény ügyfél által történő átvételét igazolja vissza, az igazolásban feltüntetett időpontban,
b) ha a hivatalos elérhetőséget biztosító szolgáltató azt igazolja vissza, hogy a küldemény átvételét a címzett megtagadta, a megtagadásra vonatkozó igazolásban feltüntetett időpontban, vagy
c) ha a hivatalos elérhetőséget biztosító szolgáltató azt igazolja vissza, hogy a küldeményt a címzett kétszeri értesítése ellenére nem vette át, a második értesítés igazolásban feltüntetett időpontját követő ötödik munkanapon.”

Forrás: MEKH.HU