Lázár: újabb segítséget kaphatnak a fogyasztók

Share Button

Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen. Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen.

Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen. Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen. Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen.

Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen.

Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen.

Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

 

 

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük, a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni
Szükségünk van egy közös stratégiára

Dúl a megújuló energiák ellen a harc a médiákban és a különböz? internetoldalak bloglapjain Magyarországon. Szélkerekeknek és napelemes er?müveknek tulajdonítják a villamosenergia árak emelkedését. A politikusok verik a port az energiafordulat ellen. Ez ellen formálódik a megújuló energiák szektorainak széles köre. Világossá kellene tenni végre azt, hogy miért is fontosak a megújuló energiák mindenki számára.

Bizonyos politikai és gazdasági er?k összeesküdtek a villamosenergia árak megfékezésére. Ez a kísérletük,
a szolár szektort eltemetni, nem fog sikerülni. Tulajdonképpen miért majdnem csak negatív  értelemben ragadja meg a magyar nyilvánosságot a napenergia?

Bizonyos nagy energiatermel? és -ellátó konszernek és a fosszilis lobbi több milliós nagyságú kampányaival állunk itt szembe. Vegyük például a különböz? plakátokon megjelen? üzeneteket, az állítólagos nyereségb?l finanszírozott nyílt napokat és a több milliós érték? PR-buszt. A napelemes szektor keveset tud ez ellen tenni. Tulajdonképpen hasonlóan kellene a napelemes szektornak is a kommunikáció terén felállni, mint ahogyan azt az atomfosszilis lobbi teszi.

Tehát több pénzt kellene költeni a nyilvánosan is hatékony kampányokra?

Biztosan azt is. De itt mindenekel?tt a sajtó- és a közönségszolgálati stratégiáról van szó. Nézzünk csak az atomenergia részére egy tanácsadó vállalkozás által elkészített kommunikációs konceptet meg.  A megújuló szektoron belül nagyon sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy a különböz? tudósítások – tehát a negatív beszámolók is – PR alapúak. Ez nem csak egy fogalom, ezt egy nagyon leleményes hírügynökség találta ki és tartja lendületben. A professzionális PR-t?l nagyon messze van a napelemes  szektor.

A Magyar Napkollektor és Napelem Szövetségének honlapján olvasható egy nyílt levél, végre egy szószólóként. Meg fog valami is mozdulni?

Az els? lépésben spontán írtunk a Szövetség tagjainak és gy?jtöttük az aláírásos véleményeket és az üzeneteket t?lük össze, amiket a társadalom felé ki szeretnénk nyilvánítani. Ami többé kevésbé sikerrel járt. Most megláttuk azonban, hogy sajnos az aktív aktivitás igen csak hiányolható körünkben.

Stratégiailag is kell nézni, a Facebookon történ? egy-két linkkel és lájkolással még nem fog semi sem el?re menni. Az sem elegend?, hogy minden megújuló energiával foglalkozó szervezet vagy vállalkozás egyedül össze-vissza futkos. Át kell gondolnunk, hogy milyen célcsoportot szeretnénk üzenetünkkel elérni. Ezért is lenne jelent?sége a Szövetségünknek és az aktivistáink munkáinak, amellyel az összes megújuló szektor képvisel?inek közös munkájával a kommunikációs kampányokat koordinálni tudná.

A honlapon állandóan megjelennek az aktuális témák…

A Szövetség konceptjét és minden ide tartozó információkat honlapunkon megtalálják az érdekl?d?k és a hozzánk tartozni akarók. Célunk, egy közösen összehangolt kommunikácóval megfelel? ellensúlyt teremteni a nagy konszernek és a fosszilatomos lobbi kampányaival szemben, az energiafordulat valamint a klímavédelem érdekében Magyarországon.

 

2013.05.03. | Michael Debreczeni

A kormány szerdai ülésén tárgyalja, miként lehet valóban non-profittá tenni a közm?szolgáltatásokat, hogyan kaphatnak újabb segítséget a fogyasztók – jelentette ki Lázár János Miniszterelnökséget vezet? államtitkár vasárnap Székkutason.

A számlák továbbra sem átláthatók, a szolgáltatók még mindig igyekeznek becsapni, manipulálni a fogyasztókat – mondta a politikus a 2300 lakosú község általános iskolájának aulájában rendezett lakossági fórumon, mintegy száz ember el?tt.

„Szerdán nehéz napja lesz az áram- és gázszolgáltatóknak” – közölte az államtitkár, hozzátéve, ekkor a kormány napirendre veszi a közm?szolgáltatások ügyét, megvizsgálja, miként nyújtható újabb érdemi segítség az ország négymillió háztartásnak.

„Úgy látszik nem tudjuk annyival csökkenteni a rezsit, hogy ne legyenek nyereségesek az energiaszolgáltatók” – mondta Lázár János, aki úgy látja, 25-30 százalékos tartós rezsicsökkentés  hozhat érezhet? eredményeket a lakosság számára.

A térség országgy?lési képvisel?i posztját is betölt? politikus a Székkutason megvalósuló mintegy 3 milliárd forintnyi fejlesztésr?l elmondta, az elmúlt két évtized legsikeresebb négy éve áll a falu mögött.

A rendszerváltás óta a község még nem kapott egyetlen kormánytól sem ekkora fejlesztési forrást – mutatott rá. Hozzátette: lakosságarányosan Székkutasra érkezett legtöbb támogatás – a vállalkozások számára munkahelyek teremtésére, illetve az emberek életmin?ségének javítására – a környékbeli települések közül.

A faluban májusban elkezd?dik a csatornázás, az 1,1 milliárd forintos fejlesztés 90 százalékát uniós és hazai támogatás fedezi. A községben nem lesz olyan közösségi szolgáltatás, amely ne újulna meg a következ? id?szakban – ígérte a politikus.

bkzg guz bpt

Forrás: MTI 2014. február 23., vasárnap 17:54

Vélemény, hozzászólás?