Megalakult a Paksi Társadalmi Tanács

Share Button

Az 1910-es évekig még közel nem d?lt el, hogy a bels?égés? motorra épül majd minden a XX. században. Az elektromos autók fejlesztése – némi képzavarral – g?zer?vel folyt, s?t: a tölt?hálózat kiépítésére is nagyszabású tervei voltak az iparnak. Detroitban nem csak villanyautók, de házi tölt?berendezések és utcai tölt?oszlopok is készültek. Valahol szánalmas, hogy a légköri CO2-tartalom feldurrantása után az emberiség most ugyanott kezdi újra az egészet, ahol egyszer már abbahagyta.

Elektromos autó lóg a tölt?n a háznál, valamikor a '10-es években

Elektromos autó lóg a tölt?n a háznál, valamikor a ’10-es években

A GreenCarReports cikkét olvasgatva tényleg csak csóválja az ember a fejét: 1910-ben már akkumulátor-csereállomások fogadták a villanyautókat Amerika nagy városaiban, és elkészült az els? utcai gyorstölt? is, az Electrant a General Electricnél. Pont a gyors hálózatépítés lehet?sége volt az elektromos mobilitás egyik versenyel?nye a jóval bonyolultabb benzin-disztribúciós rendszer kiépítésével szemben. Az otthoni töltés sem okozott gondot, a mikroelektronika korszaka el?tt sem: ilyen csodálatos higanyg?z-egyenirányítók álltak az elektromos autót vásárlók garázsában:

Ahogy ma is, a gyártók és az elektromos autók tulajdonosait, felhasználói tömörít? egyesületek az autók gyártásának, fejlesztésének és a tölt?hálózat építésének párhuzamosságát próbálták megvalósítani: ahogy egyre több elektromos autó van az utakon, legyen egyre több tölt? is hozzájuk!

A büdös, hangos, bonyolult, nehézkesen vezethet? benzines autóknál kezdetben nem volt lassabb az elektromos kocsi sem, Londonban és New Yorkban elektromos taxik rótták az utcákat. Amerikában, ahol a legnagyobb ívet futották be (na, ez nem képzavar!) a villanyautók, a századfordulón a gépkocsik 40%-át még g?z hajtotta, de már 38% volt az elektromos autók aránya és csak a maradék 22% ment benzinnel.

B?vebben: http://verde.444.hu/2015/06/16/villanyautok_a_szazadelon/

Forrás: http://verde.444.hu/

 

 

A Tigáz ügyfeleinek nem kell aggódniuk, és nincs tennivalójuk, a törvény alapján létrejön a szerz?dés a fogyasztó és a majdani új gázszolgáltató között – mondta Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közm?-szabályozási Hivatal (MEKH) szóviv?je az M1 aktuális csatornán szerdán, annak kapcsán, hogy a Tigáz Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. kivonul az egyetemes gázszolgáltatásból.

Hozzátte: a fogyasztóknak arra kell figyelniük, hogy segítsék az átadás-átvétel folyamatát, ha az új szolgáltató adategyeztetést kér, illetve a mér?órák leolvasánál.

A szóviv? felidézte, hogy korábban a GDF Suez és az E.on is bejelentette kivonulását a lakossági gázpiacról, és a gázszolgáltatásról szóló törvény el?írása alapján a MEKH már kijelölte a F?gáz Zrt.-t szolgáltatóként.

A szóviv? kitért arra, hogy a hivatal szigorúan szabályozza az átadás-átvételi folyamatot. Emlékeztetett, hogy a GDF Suez és az E.on helyére lép? F?gáz kijelölésekor kötelezték a társaságot, hogy 30 napon belül készítsen az érintett fogyasztók tájékoztatásáról tervet, amelynek tartalmát a MEKH meghatározta, az átadás-átvételr?l pedig hetente kérnek írásos tájékoztatást.

Elmondta azt is, hogy a cégek a lakossági szolgáltatói engedély visszaadását azzal indokolták, hogy nem éri meg nekik a lakossági ellátás. A rezsicsökkentésre hivatkoznak, arra, hogy nem ugyanolyanok az üzleti feltételek, mint amikor piacra léptek.

Midez azonban nem érinti a rezsicsökkentést, azt törvény szabályozza, az árak maradnak – hangsúlyozta Scherer Zsolt.

gká gjé gte

Forrás: MTI 2015. június 17., szerda 11:19

A Paks környéki települések lakosságának Paks II beruházással kapcsolatos tájékoztatása, a települések támogatása a célja annak a társadalmi tanácsnak, amely kedden alakult Pakson az érintett térség polgármesterei és országgy?lési képvisel?i részvételével – tájékoztatott a Miniszterelnökség.

A Paksi Társadalmi Tanácsot a paksi, kalocsai kistérség, valamint szekszárdi kistérség északi részén fekv? települések polgármesterei alkotják, kiegészülve a térség egyéni választókerületi és listás parlamenti képvisel?ivel.

A szervezetet azzal a céllal hozták létre, hogy nyomon kövesse a Paks II. beruházás el?készítését, megvalósítását, közvetlen kapcsolatot biztosítva a kormány és a Paks környéki települések között.

Az alakuló ülésen, amelyet Pakson, az Erzsébet Nagy Szállodában tartottak kedden délután, a 41 polgármester mellett részt vett Lázár János Miniszterelnökséget vezet? miniszter, aki Süli János Paks város polgármestere mellett a testület elnöke lesz, valamint Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Aszódi Attila kormánybiztos és Bán Tamás, az MVM Paks II. Zrt. új vezérigazgatója.

A térség fejlesztésére a kormány 2015-re egymilliárd forintot különített el – jelentette be az alakuló ülésen Lázár János. A Miniszterelnökséget vezet? miniszter hozzátette: várja a települések terveit, javaslatait a források hatékony felhasználására. Az ülésen az is elhangzott, hogy Kalocsa térségében egy új Duna-híd épül, amelynek el?készítése már meg is kezd?dött.

A Miniszterelnökség közleményében jelzi, hogy a térségben él?k érdekeit képvisel? polgármesterek egyöntet?en támogatják az új blokkok építését. Ezt az eredményt hozta az a lakossági fórumsorozat is, amelyet a most társult negyvenegy településen szerveztek a küszöbönálló beruházással kapcsolatban. Az itt elhangzott lakossági vélemények összegzése nyomán kezd?dött el a most alakult társadalmi tanács létrehozásának el?készítése – áll a közleményben.     A tanács ülését követ?en Lázár János a Paksi Atomer?m? szakszervezeteivel, valamint a társaság menedzsmentjével is tárgyal – közölte a Miniszterelnökség.

hvt gte

Forrás: MTI 2015. június 16., kedd 18:23