Megoldást találtak az elektromos hálózat terhelésének kezelésére

Share Button

Az elektromos autóké lehet a főszerep.

Az elektromos autók megjelenését követően sokan felteszik a kérdést, hogy mi fog történni, ha a villanyhajtás kötelezővé válik, azaz, ha a forgalomban részt vevő összes autó „rászabadul” a villamos hálózatra. Hogyan bírja majd a terhelést az infrastuktúra, illetve hogyan lehet kezelni a csúcsidőszakokat, például az koraesti idősávot, amikor sokan hazaérnek a munkából és tölteni kezdik az autóikat.

A problémára többféle megoldást is fejlesztettek már – mi is beszámoltunk például a magyar MET3R nevű startupot, amely olyan hálózatkezelő szoftvert fejleszt, amely segít a terhelés kiegyensúlyozásában, de lehetővé teszi a megújuló forrásból származó energia priorizálását az autók töltése során. Hasonló megoldást alkalmaz az ABB kifejezetten zöld energiára optimalizált töltője is.

Akár megújulókról, akár elektromos autókról van szó, már jó ideje látszik, hogy a fosszilis energiahordozóktól való szabadulás kulcsa az energiatárolásban rejlik. Ez a terület most nagyon forró, számtalan kutatás zajlik, az ígéretesebb eredményekről pedig szinte naponta közölnek híreket. Mi is írtunk már például a folyadékba zárt napenergiáról, az energiatárolásra használható mikroorganizmusokról, vagy épp a gravitációs akkumulátorról.