Megvan, mikor lesz új megújulóenergia-támogatás

Share Button


A Nissan hivatalos bemutatót szervezett a 2011-es Európa Év Autója és a Világ Év Autója címeket birtokló Nissan LEAF számára, ahol a Nissan Zöld Programjáról is szó esett. A történelmi jelent?ség? járm?vet stílusosan a Közlekedési Múzeum autózás történelmét bemutató termében láthatta a közönség, majd a tesztvezetések a városliget körül, közúti körülmények között futottak.

A Nissan LEAF a világ els?ként piacra vitt, tömeggyártású, elérhet? árú, alsó-középkategóriás, zéró-emissziós autója. A Nissan LEAF orrába beépített kis helyigény? villanymotor az els? kerekeket hajtja. Az AC-motor teljesítménye 80 kW (kb. 110 lóer?), nyomatéka 280 Nm, és mindez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehet?vé. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett, 90 kW-t meghaladó teljesítmény? lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Az autó egy feltöltéssel 175 km-t tud megtenni (a mérést az Új Európai Menetciklus szerint végezték), így jó megoldást jelent számtalan városi autós részére.

Az autó teljes kör? felszereltségéhez tartozik a fékezési energiát visszaforgató rendszer, a légkondicionáló, a m?holdas navigáció, a parkolást segít? kamera és a fejlett fedélzeti informatikai és telematikai rendszer. A mobiltelefonos csatlakozás lehet?vé teszi a tulajdonos számára az autó töltési beállításainak változtatását, a töltöttségi szint és az akkumulátor maradék kapacitásának ellen?rzését ugyanúgy, mint az utastér f?tésének vagy h?tésének számítógéppel, illetve mobil telefonnal történ? távvezérlését. Az egyetlen külön rendelhet? extra a hátsó spoilerbe beépített napelem, amely a fedélzeti elektromos berendezések 12V-os akkumulátorának töltését segíti. A meghajtáshoz szükséges áramot biztosító f? akkumulátor teljesen lemerült állapotból normál töltéssel nyolc óra alatt tölthet? fel 100%-ra, gyorstölt?vel pedig 30 perc alatt érhet? el a 80%-os töltöttség.

A Nissan LEAF 5 csillagos biztonsági min?sítést kapott az EuroNCAP európai újautó-értékelés keretében. Ez azt jelenti, hogy az Európa útjain futó legbiztonságosabb autók egyike.

Az európai piacon az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Írországban és Portugáliában már megkezd?dött a Nissan LEAF vev?knek történ? átadása. Svájcban, Franciaországban, Spanyolországban és Belgiumban megkezdték a rendelések felvételét, majd ezekben az országokban is hamarosan átvehetik LEAF-jüket az els? vev?k. Norvégiában és Dániában az ?sz folyamán kezd?dik meg az értékesítés.

Az említett piacokon az elektromos autók vásárlói jellemz?en 5000 euró (kb. 1,5millió forint) körüli érték? kormányzati támogatást kapnak, amit további adminisztratív el?nyök kísérnek. Ilyen lehet a súlyadó (vagy környezetvédelmi éves adó), a dugódíj vagy belvárosi parkolási díj alóli mentesség, a buszsávok használatának lehet?sége és hasonló megoldások. Fontos tényez? a tölt?állomás hálózat fejlettsége is. Ezen a területen számos kormány komoly terveket t?zött ki, például az Egyesült Királyságban 2013-ra egyedül Északkelet-Angliában 1.300 tölt?hely fog m?ködni.

A Nissan sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a LEAF hazai forgalmazása várhatóan 2013-ban veszi kezdetét, mikor a jelenlegi Japán gyártáshoz csatlakozik az addigra felépül? angliai és az észak-amerikai gyár is.

A Nissan innovatív gondolkodása a zéró-emissziós mobilitás megvalósításán túlra is kiterjed. PURE DRIVE emblémával megkülönböztetve, a Nissan környezetbarát bels?égés? motorral szerelt modellek széles kínálatát gyártja, melyek fejlett technológiai hátterüknek köszönhet?en kategóriájukban vezet? szint? üzemanyag gazdaságosságot nyújtanak. A nemrégiben bemutatott negyedik generációs Nissan Micra a nyár végén teljesen új 1,2 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezés? kompresszoros benzinmotort kapott. Az automatikus üresjárati leállító rendszerrel felszerelt motor élénk teljesítménye mellett mindössze 95g CO2-t bocsát ki kilométerenként, amihez mindössze 4,1 l/100km-es fogyasztás társul.

forrás: Nissan Magyarország


A Nissan hivatalos bemutatót szervezett a 2011-es Európa Év Autója és a Világ Év Autója címeket birtokló Nissan LEAF számára, ahol a Nissan Zöld Programjáról is szó esett. A történelmi jelent?ség? járm?vet stílusosan a Közlekedési Múzeum autózás történelmét bemutató termében láthatta a közönség, majd a tesztvezetések a városliget körül,
közúti körülmények között futottak.

A Nissan LEAF a világ els?ként piacra vitt, tömeggyártású, elérhet? árú, alsó-középkategóriás, zéró-emissziós autója. A Nissan LEAF orrába beépített kis helyigény? villanymotor az els? kerekeket hajtja. Az AC-motor teljesítménye 80 kW (kb. 110 lóer?), nyomatéka 280 Nm, és mindez 145 km/h maximális sebesség elérését teszi lehet?vé. A villanymotort a Nissan által kifejlesztett, 90 kW-t meghaladó teljesítmény? lítium-ion akkumulátor látja el energiával. Az autó egy feltöltéssel 175 km-t tud megtenni (a mérést az Új Európai Menetciklus szerint végezték), így jó megoldást jelent számtalan városi autós részére.

Az autó teljes kör? felszereltségéhez tartozik a fékezési energiát visszaforgató rendszer, a légkondicionáló, a m?holdas navigáció, a parkolást segít? kamera és a fejlett fedélzeti informatikai és telematikai rendszer. A mobiltelefonos csatlakozás lehet?vé teszi a tulajdonos számára az autó töltési beállításainak változtatását, a töltöttségi szint és az akkumulátor maradék kapacitásának ellen?rzését ugyanúgy, mint az utastér f?tésének vagy h?tésének számítógéppel, illetve mobil telefonnal történ? távvezérlését. Az egyetlen külön rendelhet? extra a hátsó spoilerbe beépített napelem, amely a fedélzeti elektromos berendezések 12V-os akkumulátorának töltését segíti. A meghajtáshoz szükséges áramot biztosító f? akkumulátor teljesen lemerült állapotból normál töltéssel nyolc óra alatt tölthet? fel 100%-ra, gyorstölt?vel pedig 30 perc alatt érhet? el a 80%-os töltöttség.

A Nissan LEAF 5 csillagos biztonsági min?sítést kapott az EuroNCAP európai újautó-értékelés keretében. Ez azt jelenti, hogy az Európa útjain futó legbiztonságosabb autók egyike.

Az európai piacon az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Írországban és Portugáliában már megkezd?dött a Nissan LEAF vev?knek történ? átadása. Svájcban, Franciaországban, Spanyolországban és Belgiumban megkezdték a rendelések felvételét, majd ezekben az országokban is hamarosan átvehetik LEAF-jüket az els? vev?k. Norvégiában és Dániában az ?sz folyamán kezd?dik meg az értékesítés.

Az említett piacokon az elektromos autók vásárlói jellemz?en 5000 euró (kb. 1,5millió forint) körüli érték? kormányzati támogatást kapnak, amit további adminisztratív el?nyök kísérnek. Ilyen lehet a súlyadó (vagy környezetvédelmi éves adó), a dugódíj vagy belvárosi parkolási díj alóli mentesség, a buszsávok használatának lehet?sége és hasonló megoldások. Fontos tényez? a tölt?állomás hálózat fejlettsége is. Ezen a területen számos kormány komoly terveket t?zött ki, például az Egyesült Királyságban 2013-ra egyedül Északkelet-Angliában 1.300 tölt?hely fog m?ködni.

A Nissan sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a LEAF hazai forgalmazása várhatóan 2013-ban veszi kezdetét, mikor a jelenlegi Japán gyártáshoz csatlakozik az addigra felépül? angliai és az észak-amerikai gyár is.

A Nissan innovatív gondolkodása a zéró-emissziós mobilitás megvalósításán túlra is kiterjed. PURE DRIVE emblémával megkülönböztetve, a Nissan környezetbarát bels?égés? motorral szerelt modellek széles kínálatát gyártja, melyek fejlett technológiai hátterüknek köszönhet?en kategóriájukban vezet? szint? üzemanyag gazdaságosságot nyújtanak. A nemrégiben bemutatott negyedik generációs Nissan Micra a nyár végén teljesen új 1,2 literes, háromhengeres, közvetlen befecskendezés? kompresszoros benzinmotort kapott. Az automatikus üresjárati leállító rendszerrel felszerelt motor élénk teljesítménye mellett mindössze 95g CO2-t bocsát ki kilométerenként, amihez mindössze 4,1 l/100km-es fogyasztás társul.

forrás: Nissan Magyarország

A korábbi tervekkel szemben a jöv? év közepén, 2012 július elsején lépne életbe a kötelez? átvételi (kát) rendszert felváltó megújuló támogatási rendszer (metár) – jelentette be Bencsik János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energia- és klímaügyi államtitkára.

Az új támogatási rendszer els?, szakmai, társadalmi vitára bocsátható verziója már tárcaközi egyeztetésen van, a kormány a menetrend szerint október végén tárgyalhatja a dokumentumot – fogalmazott az államtitkár. Az ezt követ? brüsszeli véleményezés után ismét társadalmi, szakmai vitára kerül az anyag; ebben a körben már konkrétumokról, például a támogatás mértékér?l is szó eshet. A normaszöveg megfogalmazása, a részletes szabályok kidolgozása új rendeleteket és a villamos energia törvény módosítását is szükségessé teszik, ezt követ?en a jöv? év közepén léphet életbe a támogatási rendszer.

forrás: napi.hu

Vélemény, hozzászólás?