Most a bankoknak ment neki a Tesla-vezér

Share Button

Már az az ötlet is innovatív volt, mellyel létrehozta napjaink egyik leginkább nagyra tartott vállalkozója a napenergia-rendszerek lízingelésével foglalkozó SolarCityt. A Tesla atyjaként is ismert Elon Musk cége tegnap újabb meglep? lépéssel állt el?. Egy online saját rendszert terveznek bevezetni, mellyel azok is részesedhetnek a napenergiapiaci forradalomból, akik nem akarnak kifejezetten napelemeket telepíteni házaikra – írja a CNN.

relativ (1)Újabb innovatív ötlettel állt el? a SolarCity, mely ezúttal azokat vette célba, akik nem akarnak napelempaneleket telepíteni házaikra. Az Elon Muskhoz köthet? cég szerdán jelentette be, hogy olyan online rendszert fejleszt, melyen keresztül közvetlenül magánszemélyekt?l (kisbefektet?k) szerezne forrást, kikerülve a nagy Wall Street-i tanácsadócégeket.

A vállalat tavaly tavasszal dobott piacra 500 millió dollár értékben kötvényeket, melynek egy része végül bár kisbefektet?khöz került a jegyzést a Goldman Sachs végezte. Az új rendszerrel a SolarCity ki tudja majd kerülni a komoly jutalékért dolgozó tanácsadókat.

A társaság rendszere a tervek szerint fél éven belül indulna, és a fedezet a már m?köd? napelemek által termelt bevétel lenne. A vállalat ötletével kapcsolatban az elemz?k egyel?re szkeptikusak, mondván, hogy a növekedés ilyen fajta finanszírozására egyel?re nem igen van példa. S?t a vállalat ebben az esetben a tanácsadók által kínált árazási szolgáltatásoktól és számos értékesítési csatornától is elesik.

A szolárcégek számára 2013 igen jól sikerült, egyes részvények árfolyama megtöbbszöröz?dött. Mivel a SolarCity a piac egyik legdinamikusabban növekv? szegmensében (háztartási méret? er?m?vek) operál, így a vállalat az el?z? év egyik nyertese volt: a vállalat részvényeinek árfolyama az utóbbi egy évben több mint a 4-szeresére emelkedett.

B?vebben: portfolio.hu

Forrás: portfolio.hu

Vélemény, hozzászólás?