Rio+20 – Áder János is részt vesz a fenntartható fejlődésről tartandó világkonferencián

Share Button

A német kormány nyolc év múlva már egymillió elektromos autót akar látni az utakon, a német energiacégek nem hisznek ebben a koncepcióban. Magyarországon még lassabb a fejl?dés.

Bár a berlini kormány 2020-ra 1 millió villanyautót szeretne látni az ország útjain,
a német energiacégek többsége szerint ezt nem fogják elérni. Egyharmaduk még ennek felével sem kalkulál, míg további egyharmad úgy látja, hogy 8 év múlva csak fél- és egymillió közé n?het az e-járm?vek száma – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vállalatvezetési tanácsadó cég felméréséb?l.

elektromos autó, energiatakarékosság, energiafogyasztás, energiahatékonyság, megújuló energia, tiszta energia

Kevés az új elektromos autó – Kép: SXC

A német energiacégek igyekeznek kiszolgálni az elektromos közlekedést, például tölt?állomásokat építenek vagy a töltéshez speciális áramtarifát alakítanak ki, ám ezt a területet nem üzleti szempontból tartják vonzónak.  A felmérésben résztvev?, a piac 85 százalékát reprezentáló 71 német és osztrák energiavállalatnak csak egy kis része számít arra, hogy növelheti az eredményességét az e-mobilitás révén. Ugyanakkor 90 százalékuk szerint ez javítja a megítélésüket, 70 százalékuk szerint pedig az ügyfélmegtartó képességüket is, továbbá lehet?séget teremt arra, hogy más termékeket is eladjanak az e-autós fogyasztóiknak. A fejl?dést gátolja, hogy a piacra lépés igen kockázatos: a szükséges beruházások drágák, a technológiai szabványok kialakulatlanok és nem kiforrott az üzleti modell sem.

Bush is késleltette az elektromos autók térnyerését
A Revenge of the Electric Car (Az elektromos autó bosszúja) cím? 2011-es dokumetumfilm utánajárt, milyen nehézségeken ment keresztül az új vívmány, mire a nagy autógyárak rászánták magukat, hogy tömegterméket csináljanak bel?lük. Alternatív gépjárm?ként még mindig csak „jó úton” halad ahhoz, hogy elérje ezt a célt, de léte már biztosítva van. Nem volt ez mindig így… De ehhez fanatikus rajongók kellettek. A film a tudatos fogyasztók kampányolásának szükségessége mellett teszi le voksát.

Bár a németek is elégedetlenek a saját tempójukkal,Magyarországon sokkal lassabban hódít az elektromos autózás – kommentálja a felmérés eredményét Sorossy Sándor, az IFUA Horváth & Partners partnere. Emlékeztet arra, hogy míg a 3,5 millió lakosú Berlinben 2015-re várhatóan 26 ezer villanyautó közlekedik majd, addig a fele akkora lélekszámú, 1,7 milliós Budapesten akkorra csak ezer ilyen járm? lesz az RWE energiavállalat becslése szerint.

Az e-mobilitás els?sorban ott terjed, ahol támogatást élvez, mint több nyugat-európai országban, Japánban és az Egyesült Államokban. Például a német kormány 2013-ig 1 milliárd eurót fordít az ezzel kapcsolatos kutatások támogatására, s a villanyautó tulajdonosok mentesülnek a gépjárm?adó alól, a 2015 végéig vásárolt kocsiknál 10 évre, utána pedig 5 évre. Sorossy Sándor szerint az állami támogatást indokolhatja, hogy az e-autó hosszú távon teljesen környezetbaráttá válhat, hiszen akár otthon termelt megújuló energiával (például napelemmel) is feltölthetjük az akkumulátorát. Ehhez még korszer?síteni kell az elektromos áram töltésének és tárolásának technológiáját, de ha ez megtörténik, akkor az eredményt más területeken is hasznosítani lehet majd. Sorossy felhívja a figyelmet arra, hogy az elektromos autók megjelenése a mai elképzelések szerint 2020-ig nem gyakorol kimutatható hatást a hazai villamosenergia-rendszerre.

A Lotus csapat már napenergiát használ a paddockban,
ebben partnere a Trina Solar – tegnap, a müncheni InterSolar kiállításon Kimi Raikkönen volt a vendégük, ahol nem csak a környezetvédelemr?l esett szó, hanem a versenyz? jelenlegi helyzetér?l is a Forma-1-ben.

Több, mint 80.000 látogató volt kíváncsi Európa legnagyobb ipari kiállítására, melyre Kimi Raikkönen is hivatalos volt. A helyszínen felállították a Lotus csapat egyik szimulátorát, a három leggyorsabb próbálkozó díjat is kapott. A harmadik helyezett, egy Raikkönen és Grosjean által aláírt pólót kapott, a második két darab belép?t a Német Nagydíjra, az els? helyezett pedig paddock belép?t, ugyanerre az eseményre.

Kimi Raikkönen: „Érdekes dolog itt lenni a Trina Solarnál, hogy látni, hogyan használható a Forma-1-ben a napenergia  és hogy többet megtudjunk a témáról. Ez tényleg hasznos a csapat számára, és engem személyesen is érdekel.”

Mark Kingsley, a Trina Solar kereskedelmi igazgatója: „Nagyszer?, hogy Kimi itt van velünk és képviseli kapcsolatunkat a Lotus csapattal. Mi voltunk az els? napelemes cég a Forma-1-ben, így élen járók vagyunk a Lotus csapattal való együttm?ködéssel. Kézzel fogható el?nyöket tudunk biztosítani számukra, mint például a szimulátor hatalmas épületére való telepítés, és a Föld növényeiért indított kampányunk. A Trina Solar az innovációra, a csapatmunkára, a min?ségre épül, és partnerünk, a Lotus csapat hasonló gondolkodású, akikkel együtt er?s elkötelezettséget érzünk a környezetvédelem iránt.

Kimi Raikkönen az esemény sajtótájékoztatóján nem csak a napenergia felhasználásáról, hanem saját versenyz?i karrierjér?l is beszélt: „Élvezem ezt az egészet, különben vissza sem tértem volna a Forma-1-be. Persze, sokat segít, hogy versenyképes az autóm. A mostani bajnokság nagyon szoros és rendkívül izgalmas, minden kiszámíthatatlan. Régebben nagyobban voltak a különbségek. Vannak újdonságok, de semmit nem tudnék említeni, ami nagyon eltérne a régebbiekhez képest. Jelenleg is autókkal versenyzünk. Van DRS és KERS rendszer, amik az el?zéseket segítenék, de nincs mindig így. A DRS végeredményben hasznos, jó újítása a Forma-1-nek. Az emberek is jobban élvezik, mivel érdekesebbek a futamok.”

„A gumikról sem tudok számottev? változásról beszámolni. Lehet, hogy kicsit eltérnek a korábbiaktól, de mindenki egy hajóban evez. Mindig is élveztem a versenyzést, most is így van ez. Minden versenyen egyre több pontot szeretnék szerezni, jó eredményeket felmutatni. A csapatnál remek a légkör, jól érzem magam, elégedett vagyok, ez sokat segít. Legf?bb célunk, hogy az els? négyben legyünk a konstrukt?rök versenyében, és persze jó lenne rendszeresen dobogón állni, versenyeket nyerni, ennek érdekében keményen kell hajtanunk és mindenkit legy?znünk. Most Valencia következik, és én nem látom okát, miért ne lehetne jó a teljesítményünk, a meleg id?járás is segítségünkre lehet.”

forrás: formula.hu – Hegyi Annamária

A Lotus csapat már napenergiát használ a paddockban, ebben partnere a Trina Solar – tegnap, a müncheni InterSolar kiállításon Kimi Raikkönen volt a vendégük, ahol nem csak a környezetvédelemr?l esett szó, hanem a versenyz? jelenlegi helyzetér?l is a Forma-1-ben.

Több, mint 80.000 látogató volt kíváncsi Európa legnagyobb ipari kiállítására, melyre Kimi Raikkönen is hivatalos volt. A helyszínen felállították a Lotus csapat egyik szimulátorát, a három leggyorsabb próbálkozó díjat is kapott. A harmadik helyezett, egy Raikkönen és Grosjean által aláírt pólót kapott, a második két darab belép?t a Német Nagydíjra, az els? helyezett pedig paddock belép?t, ugyanerre az eseményre.

Kimi Raikkönen: „Érdekes dolog itt lenni a Trina Solarnál, hogy látni, hogyan használható a Forma-1-ben a napenergia  és hogy többet megtudjunk a témáról. Ez tényleg hasznos a csapat számára, és engem személyesen is érdekel.”

Mark Kingsley, a Trina Solar kereskedelmi igazgatója: „Nagyszer?, hogy Kimi itt van velünk és képviseli kapcsolatunkat a Lotus csapattal. Mi voltunk az els? napelemes cég a Forma-1-ben, így élen járók vagyunk a Lotus csapattal való együttm?ködéssel. Kézzel fogható el?nyöket tudunk biztosítani számukra, mint például a szimulátor hatalmas épületére való telepítés, és a Föld növényeiért indított kampányunk. A Trina Solar az innovációra, a csapatmunkára, a min?ségre épül, és partnerünk, a Lotus csapat hasonló gondolkodású, akikkel együtt er?s elkötelezettséget érzünk a környezetvédelem iránt.

Kimi Raikkönen az esemény sajtótájékoztatóján nem csak a napenergia felhasználásáról, hanem saját versenyz?i karrierjér?l is beszélt: „Élvezem ezt az egészet, különben vissza sem tértem volna a Forma-1-be. Persze, sokat segít, hogy versenyképes az autóm. A mostani bajnokság nagyon szoros és rendkívül izgalmas, minden kiszámíthatatlan. Régebben nagyobban voltak a különbségek. Vannak újdonságok, de semmit nem tudnék említeni, ami nagyon eltérne a régebbiekhez képest. Jelenleg is autókkal versenyzünk. Van DRS és KERS rendszer, amik az el?zéseket segítenék, de nincs mindig így. A DRS végeredményben hasznos, jó újítása a Forma-1-nek. Az emberek is jobban élvezik, mivel érdekesebbek a futamok.”

„A gumikról sem tudok számottev? változásról beszámolni. Lehet, hogy kicsit eltérnek a korábbiaktól, de mindenki egy hajóban evez. Mindig is élveztem a versenyzést, most is így van ez. Minden versenyen egyre több pontot szeretnék szerezni, jó eredményeket felmutatni. A csapatnál remek a légkör, jól érzem magam, elégedett vagyok, ez sokat segít. Legf?bb célunk, hogy az els? négyben legyünk a konstrukt?rök versenyében, és persze jó lenne rendszeresen dobogón állni, versenyeket nyerni, ennek érdekében keményen kell hajtanunk és mindenkit legy?znünk. Most Valencia következik, és én nem látom okát, miért ne lehetne jó a teljesítményünk, a meleg id?járás is segítségünkre lehet.”

forrás: formula.hu – Hegyi Mária

Budapest, 2012. június 17., vasárnap (MTI) – Áder János köztársasági elnök vezeti a magyar küldöttséget a fenntartható fejl?dés kérdéseir?l tartandó jöv? heti brazíliai Rio+20 nemzetközi konferencián.

fotó: Kovács Tamás/MTI

A június 20-tól 22-ig tartó tanácskozás résztvev?i arra a kérdésre szeretnének választ találni, hogy a gazdasági és társadalmi fejl?dés üteme és min?sége miként ?rizhet? meg és terjeszthet? ki a népesség minél szélesebb rétegeire úgy, hogy a szegények aránya csökkenjen, a környezet terhelése ne növekedjen, és megmaradjanak a természeti er?források.
A Rio de Janeiró-i világkonferencián egyebek mellett a fenntartható gazdaság kérdéseivel, az ezzel kapcsolatos intézményi struktúra reformjával (a Fenntartható Fejl?dési Tanács és a jöv? nemzedékek ombudsmanja poszt létrehozásával), a fenntartható fejl?dési célok kidolgozásával és finanszírozási kérdésekkel foglalkoznak majd.
Meg kellene határozni a 2015 utáni fejlesztési célokat, ezek f? irányait foglalná össze a záródokumentum, amelynek el?készítési munkálatai azonban több egyeztetési forduló után is nehezen haladnak.
A fejlesztési célok kimunkálása azért is sürget?, mert a Föld lakossága 2030-ra becslések szerint 8,3 milliárdra növekedhet, közülük hétmilliárd ember fejl?d? vagy kevésbé fejlett országban él majd. Az ilyen mértékben gyarapodó népesség élelemhez, tiszta ivóvízhez, energiához, oktatáshoz és egészségügyi ellátáshoz juttatása nagy kihívást jelent.
Ha nem változnak a jelenlegi trendek, 2030-ig az energia- és a vízfelhasználás iránti igény várhatóan 40 százalékkal, az élelmiszerigény 50 százalékkal, 2050-re pedig 70 százalékkal n?. Ennek oka az is, hogy a mélyszegénység csökkenésével párhuzamosan egyre többen kerülnek át a középrétegekbe, és veszik át az ennek megfelel? fogyasztási igényeket.
Magyarországnak az Európai Unió álláspontjával megegyez?en az a célja, hogy a tanácskozás kézzelfogható eredményekkel záruljon. Budapest szeretné, ha a konferencián megoszthatná a társadalmi átalakulás tapasztalatait, továbbá a víztisztítási technológia és a vízgazdálkodás bemutatásával lehet?séget teremthetne ezek elterjesztésére.
Magyarország támogatja az EU álláspontját, amely szerint a fenntartható gazdaság jó lehet?séget nyújt a válságból való kilábalásra, valamint kedvez a kis- és középvállalkozásoknak. Fontosnak tartja a fenntartható fejl?dés nemzetközi intézményrendszerének reformját, a környezetvédelmi ipar és a megújuló energiaforrások használatának er?sítését, a zöldberuházások növelését. Budapest szerint szükség van arra is, hogy növekedjenek az ilyen fejlesztéseket ösztönz? támogatások.
Baranyai Gábor, a Külügyminisztérium helyettes államtitkára az Országgy?lés külügyi bizottságában kedden arról beszélt, hogy Magyarország azt szeretné, ha a fenntartható fejl?dési célok között lenne egy kifejezetten a vízügyekkel foglalkozna. Ennek kidolgozásában az ország komoly szerepet vállalna, és Áder János Rióban várhatóan felajánlja, hogy 2013-ban Budapest szervezné meg az els? konferenciát a témában – mondta.

  2 comments for “Rio+20 – Áder János is részt vesz a fenntartható fejlődésről tartandó világkonferencián

Vélemény, hozzászólás?