Siet?ssé vált a gyártóknak a szalonképes, a környezetet kevésbé károsító modellek piacra dobása. A Hyundai most mindenkit beel?z, az Ioniq-b?l egyszerre kínál hibrid, plug-in hibrid és elektromos autót. Sosem volt még olyan, hogy egy típust háromféle ökohajtásrendszerrel is árultak volna, de nemcsak ezért adja fel a leckét a többieknek: emészthet? dizájnt és jó használhatóságot ígér. Már csak az a kérdés, milyen áron.
Az Ioniq hármas ikrek közül els?ként a hibridet és a tisztán elektromos változatot próbálhattuk ki az alternatív hajtású autók Mekkájában, Amszterdamban és környékén, mert a konnektorról tölthet? (plug-in) hibridre jöv? tavaszig várni kell. De így is komoly dilemma megválaszolni azt a kérdést, hogy melyiket választanánk, még ha els?re látszólag könnyen eld?lni is látszik a csata.
A hibrid mellett szól ereje és kiegyensúlyozott teljesítménye, kedvez? fogyasztása, alacsonyabb ára és nagyobb csomagtartója (a hibridé 443-750/1505 liter, az elektromosé 350-650/1410 liter).És persze könnyebb tankolhatósága, jóval nagyobb hatótávja is, de a több mint 200 kilométerrel – ami kés?bb nagyobb akkuval jelent?sen b?vülni fog – a villanyautó már most használható városi rohangálásra.
Állami támogatással lehetne nagyot spórolni
Ráadásul Magyarországon már most zöld rendszámos kedvezményekre, és kés?bb pedig talán állami támogatásra is számíthat, mint az külföldön gyakorlat: Franciaországban akár 10 ezer, Monacóban 9000, Romániában legfeljebb 6700, Spanyolországban 6000, Írországban, Portugáliában és Németországban 5000 euró a vásárlási támogatás, illetve kedvezmény. Hollandiában az adókon magánszemélyek négy év alatt 5324, a céges vásárlók öt év alatt 19 ezer eurót spórolhatnak meg.
Nagy-Britanniában is jár 5-8000 font villanyautó-támogatás, nálunk helyette egyel?re ingyenes parkolással, kevesebb adóval, na meg a jóval olcsóbb üzemanyagköltséggel kell beérni. Én a két Ioniq közül az elektromosat választanám,már csak finom m?ködése és remek gyorsulása miatt is, de a hibridet sem kergetném ki az udvaromból. A kett? közötti arany középutat majd a harmadik testvér, a hálózatból is tölthet? hibrid képviseli, nyilván drágábban, de szintén zöld rendszámmal.
A magyar árak nem ismertek, de a tisztán elektromos is jóval többe fog kerülni a hibridnél. Mivel azonban az új, harmadik generációs Toyota Prius feljebb lépett a prémium árszegmensbe, a 7-9 millió forintos kategóriában komoly sikerekre és számos vev?re számíthat az Ioniq hibrid és villanyos változata. Utóbbit és a leend? plug-int a tervezett KRESZ-módosítások (buszsáv használata, dugódíj-mentesség) is helyzetbe hozhatják még, ha egyszer tényleg megvalósulnak.
Forrás: origo.hu
B?vebben