Szakképzést sürgetnek a napenergia-hasznosítás területén

Share Button

Az orosz Gazprom több európai partnere számára is csökkentette a földgáz árát. Az árcsökkentés módjáról és mértékér?l ellentétes hírek keringenek, de a Gazprom meger?sítette, hogy több európai vásárlója számára is a korábbiaknál kedvez?bb áru értékesítésr?l állapodott meg – számol be a Reuters.
A Gazprom 2011 végén, illetve az idei év elején több olyan megállapodást is kötött európai vásárlóival, aminek értelmében azok kedvezménnyel vásárolhatnak földgázt az orosz gázóriástól. A Gazprom a bejelentéssel összefüggésben úgy fogalmazott, hogy az európai gázpiacon történt változások, illetve a kedvez?tlen európai gazdasági kilátások miatt változtatásokat eszközölt az földgáz árazásában.

A kedvezményezettek között említik a francia GDF Suez-t, a német Wingas-t, a szlovák SPP-t, az osztrák EconGas-t és az olasz Sinergie Italiane-t.

A hírszolgálat által megkérdezett elemz?k szerint nem történt lényegi változtatás az említett ellátási szerz?dések esetében az árazás terén, vagyis továbbra is megmaradt az olajindexált szisztéma. Több elemz?ház értesülése szerint a diszkont csak átmeneti, egyesek szerint 2014-ig tart, és az árcsökkentés mértéke nem nagyobb 5%-nál. Azonban egy, a Sinergie Italiene-hoz közelálló forrás úgy nyilatkozott, hogy az elért árcsökkenés „jelent?s”

Forrás: portfolio.hu
Az orosz Gazprom több európai partnere számára is csökkentette a földgáz árát. Az árcsökkentés módjáról és mértékér?l ellentétes hírek keringenek, de a Gazprom meger?sítette, hogy több európai vásárlója számára is a korábbiaknál kedvez?bb áru értékesítésr?l állapodott meg – számol be a Reuters.


A Gazprom 2011 végén, illetve az idei év elején több olyan megállapodást is kötött európai vásárlóival, aminek értelmében azok kedvezménnyel vásárolhatnak földgázt az orosz gázóriástól. A Gazprom a bejelentéssel összefüggésben úgy fogalmazott, hogy az európai gázpiacon történt változások, illetve a kedvez?tlen európai gazdasági kilátások miatt változtatásokat eszközölt az földgáz árazásában.

A kedvezményezettek között említik a francia GDF Suez-t, a német Wingas-t, a szlovák SPP-t, az osztrák EconGas-t és az olasz Sinergie Italiane-t.

A hírszolgálat által megkérdezett elemz?k szerint nem történt lényegi változtatás az említett ellátási szerz?dések esetében az árazás terén, vagyis továbbra is megmaradt az olajindexált szisztéma. Több elemz?ház értesülése szerint a diszkont csak átmeneti, egyesek szerint 2014-ig tart, és az árcsökkentés mértéke nem nagyobb 5%-nál. Azonban egy, a Sinergie Italiene-hoz közelálló forrás úgy nyilatkozott, hogy az elért árcsökkenés „jelent?s”

Forrás: portfolio.hu

Megoszlik a „zöld” – hibrid vagy elektromos – autók jöv?jét illet?en a detroiti autószalon résztvev?inek véleménye: egyesek der?látók, mások inkább kétked?k. Ebben a kategóriában az eladások egy helyben topognak, viszont középtávon valós új lehet?ségek rajzolódnak ki – mutatott rá az AFP hírügynökség szakírója.

A zöld autók tekintetében feltehet?en túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók az átlagos vásárló számára, az eladásoknak talán 3 százalékát képviselik” – mutatott rá a David Cole, Center for Automotive Research autóipari kutatóintézet igazgatója. A Nissan az Egyesült Államokban mindössze 9700 darabot adott el a 2010 végén forgalomba hozott Leaf elektromos autóból, a General Motors pedig tavaly decemberig csak 6400-at a Volt nev? hibridautóból, messze elmaradva az els? évre kit?zött 10 ezres eladási célszámtól. A Volt sajtója sem volt túl jó az elmúlt hónapokban, mivel az amerikai hatósági tesztvizsgálat során három akkumulátor is kigyulladt.

Az amerikai kormány azzal igyekezett ösztönözni ezeknek az autóknak a fejlesztését, hogy az Egyesült Államokban gyártandó hibrid- vagy elektromos autókhoz biztosított támogatást, ám Cole szerint „a technológia még nem alkalmas igen nagy számú gépkocsi gyártására„. A hibridautók két meghajtó er?forrást tartalmaznak, „ami szükségszer?en növeli árukat” és számos fogyasztót elriaszt, jegyezte meg Michelle Krebs, az Edmunds.com szakportál elemz?je.

Sergio Marchionne, a FIAT és a Chrysler f?nöke Detroitban megismételte kételyeit az elektromos autók jöv?jével kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek a termékek magas áruk, továbbá a lítiumos akkumulátorok korlátozott hozzáférhet?sége miatt a kínálatnak csupán egyik csücskét képezhetik. „Pillanatnyilag az utánpótlás a probléma, az akkumulátorok képezik a sz?k keresztmetszetet, mivel Japánból kell importálni ?ket” – ismerte el Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezet?je, hozzátéve: „A problémát úgy próbáljuk megoldani, hogy a Leafet és akkumulátorát az Egyesült Államokban fogjuk el?állítani”.

A Nissan számára, amely francia partnerével, a Renault-val együtt mintegy 4 milliárd eurót fektetett be az elektromos autó fejlesztésébe, mindez komoly kihívás. A Renault-Nissan összefogás 2017 kezdetéig nyolc ilyen típusú modellt kíván piacra dobni, részben személy-, részben haszonjárm?veket. „Én jóval der?látóbb vagyok az elektromos autók jöv?jét illet?en, mint az emberek többsége. Még messze elmaradunk a piac által kínált lehet?ségekt?l” – hangoztatja Ghosn, hozzátéve, hogy az infrastruktúra kiépül?ben van. Ez el fogja oszlatni a zöld autók tulajdonosainak abbeli aggodalmát, hogy nem tudják újratölteni vagy cserélni járm?vük akkumulátorát. A Leafet jelenleg csupán hét amerikai államban forgalmazzák, de 2012-ben már az Egyesült Államok egész területén hozzáférhet? lesz, ezért a Nissan az eladások megduplázására számít.

A benzin jelenlegi magas árát figyelembe véve a GM vezet?i is meg?rzik hitüket a zöld autók jöv?jében. Mark Reuss, a GM észak-amerikai igazgatója szerint hosszú távú elkötelezettségr?l van szó. „Úgy vélem, világszerte véglegesen megváltozott a vásárlási magatartás, az emberek felel?sebben viszonyulnak a környezethez” – hangoztatta Detroitban Reuss az újságíróknak nyilatkozva. Sergio Marchionnéhez hasonlóan ? is hisz abban, hogy a cseppfolyósított gáz alternatív üzemanyaggá válhat. Emellett szól szerinte, hogy a földgáz ára kedvez?bb, akárcsak az, hogy az új technológiák révén az Egyesült Államok hatalmas gáztartalékokhoz fog hozzáférni. A Chrysler márciusban készül bemutatni a FIAT-tal partnerségben kifejlesztett, cseppfolyósított gázzal m?köd? új nehézjárm?vét – emlékeztetett az AFP.

Forrás: gazdasagiradio.hu

Megoszlik a „zöld” – hibrid vagy elektromos – autók jöv?jét illet?en a detroiti autószalon résztvev?inek véleménye: egyesek der?látók, mások inkább kétked?k. Ebben a kategóriában az eladások egy helyben topognak, viszont középtávon valós új lehet?ségek rajzolódnak ki – mutatott rá az AFP hírügynökség szakírója.

A zöld autók tekintetében feltehet?en túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók az átlagos vásárló számára, az eladásoknak talán 3 százalékát képviselik” – mutatott rá a David Cole, Center for Automotive Research autóipari kutatóintézet igazgatója. A Nissan az Egyesült Államokban mindössze 9700 darabot adott el a 2010 végén forgalomba hozott Leaf elektromos autóból, a General Motors pedig tavaly decemberig csak 6400-at a Volt nev? hibridautóból, messze elmaradva az els? évre kit?zött 10 ezres eladási célszámtól. A Volt sajtója sem volt túl jó az elmúlt hónapokban, mivel az amerikai hatósági tesztvizsgálat során három akkumulátor is kigyulladt.

Az amerikai kormány azzal igyekezett ösztönözni ezeknek az autóknak a fejlesztését, hogy az Egyesült Államokban gyártandó hibrid- vagy elektromos autókhoz biztosított támogatást, ám Cole szerint „a technológia még nem alkalmas igen nagy számú gépkocsi gyártására„. A hibridautók két meghajtó er?forrást tartalmaznak, „ami szükségszer?en növeli árukat” és számos fogyasztót elriaszt, jegyezte meg Michelle Krebs, az Edmunds.com szakportál elemz?je.

Sergio Marchionne, a FIAT és a Chrysler f?nöke Detroitban megismételte kételyeit az elektromos autók jöv?jével kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek a termékek magas áruk, továbbá a lítiumos akkumulátorok korlátozott hozzáférhet?sége miatt a kínálatnak csupán egyik csücskét képezhetik. „Pillanatnyilag az utánpótlás a probléma, az akkumulátorok képezik a sz?k keresztmetszetet, mivel Japánból kell importálni ?ket” – ismerte el Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezet?je, hozzátéve: „A problémát úgy próbáljuk megoldani, hogy a Leafet és akkumulátorát az Egyesült Államokban fogjuk el?állítani”.

A Nissan számára, amely francia partnerével, a Renault-val együtt mintegy 4 milliárd eurót fektetett be az elektromos autó fejlesztésébe, mindez komoly kihívás. A Renault-Nissan összefogás 2017 kezdetéig nyolc ilyen típusú modellt kíván piacra dobni, részben személy-, részben haszonjárm?veket. „Én jóval der?látóbb vagyok az elektromos autók jöv?jét illet?en, mint az emberek többsége. Még messze elmaradunk a piac által kínált lehet?ségekt?l” – hangoztatja Ghosn, hozzátéve, hogy az infrastruktúra kiépül?ben van. Ez el fogja oszlatni a zöld autók tulajdonosainak abbeli aggodalmát, hogy nem tudják újratölteni vagy cserélni járm?vük akkumulátorát. A Leafet jelenleg csupán hét amerikai államban forgalmazzák, de 2012-ben már az Egyesült Államok egész területén hozzáférhet? lesz, ezért a Nissan az eladások megduplázására számít.

A benzin jelenlegi magas árát figyelembe véve a GM vezet?i is meg?rzik hitüket a zöld autók jöv?jében. Mark Reuss, a GM észak-amerikai igazgatója szerint hosszú távú elkötelezettségr?l van szó. „Úgy vélem, világszerte véglegesen megváltozott a vásárlási magatartás, az emberek felel?sebben viszonyulnak a környezethez” – hangoztatta Detroitban Reuss az újságíróknak nyilatkozva. Sergio Marchionnéhez hasonlóan ? is hisz abban, hogy a cseppfolyósított gáz alternatív üzemanyaggá válhat. Emellett szól szerinte, hogy a földgáz ára kedvez?bb, akárcsak az, hogy az új technológiák révén az Egyesült Államok hatalmas gáztartalékokhoz fog hozzáférni. A Chrysler márciusban készül bemutatni a FIAT-tal partnerségben kifejlesztett, cseppfolyósított gázzal m?köd? új nehézjárm?vét – emlékeztetett az AFP.

Forrás: gazdasagiradio.hu

Megoszlik a „zöld” – hibrid vagy elektromos – autók jöv?jét illet?en a detroiti autószalon résztvev?inek véleménye: egyesek der?látók, mások inkább kétked?k. Ebben a kategóriában az eladások egy helyben topognak,
viszont középtávon valós új lehet?ségek rajzolódnak ki – mutatott rá az AFP hírügynökség szakírója.

A zöld autók tekintetében feltehet?en túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók az átlagos vásárló számára, az eladásoknak talán 3 százalékát képviselik” – mutatott rá a David Cole, Center for Automotive Research autóipari kutatóintézet igazgatója. A Nissan az Egyesült Államokban mindössze 9700 darabot adott el a 2010 végén forgalomba hozott Leaf elektromos autóból, a General Motors pedig tavaly decemberig csak 6400-at a Volt nev? hibridautóból, messze elmaradva az els? évre kit?zött 10 ezres eladási célszámtól. A Volt sajtója sem volt túl jó az elmúlt hónapokban, mivel az amerikai hatósági tesztvizsgálat során három akkumulátor is kigyulladt.

Az amerikai kormány azzal igyekezett ösztönözni ezeknek az autóknak a fejlesztését, hogy az Egyesült Államokban gyártandó hibrid- vagy elektromos autókhoz biztosított támogatást, ám Cole szerint „a technológia még nem alkalmas igen nagy számú gépkocsi gyártására„. A hibridautók két meghajtó er?forrást tartalmaznak, „ami szükségszer?en növeli árukat” és számos fogyasztót elriaszt, jegyezte meg Michelle Krebs, az Edmunds.com szakportál elemz?je.

Sergio Marchionne, a FIAT és a Chrysler f?nöke Detroitban megismételte kételyeit az elektromos autók jöv?jével kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek a termékek magas áruk, továbbá a lítiumos akkumulátorok korlátozott hozzáférhet?sége miatt a kínálatnak csupán egyik csücskét képezhetik. „Pillanatnyilag az utánpótlás a probléma, az akkumulátorok képezik a sz?k keresztmetszetet, mivel Japánból kell importálni ?ket” – ismerte el Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezet?je, hozzátéve: „A problémát úgy próbáljuk megoldani, hogy a Leafet és akkumulátorát az Egyesült Államokban fogjuk el?állítani”.

A Nissan számára, amely francia partnerével, a Renault-val együtt mintegy 4 milliárd eurót fektetett be az elektromos autó fejlesztésébe, mindez komoly kihívás. A Renault-Nissan összefogás 2017 kezdetéig nyolc ilyen típusú modellt kíván piacra dobni, részben személy-, részben haszonjárm?veket. „Én jóval der?látóbb vagyok az elektromos autók jöv?jét illet?en, mint az emberek többsége. Még messze elmaradunk a piac által kínált lehet?ségekt?l” – hangoztatja Ghosn, hozzátéve, hogy az infrastruktúra kiépül?ben van. Ez el fogja oszlatni a zöld autók tulajdonosainak abbeli aggodalmát, hogy nem tudják újratölteni vagy cserélni járm?vük akkumulátorát. A Leafet jelenleg csupán hét amerikai államban forgalmazzák, de 2012-ben már az Egyesült Államok egész területén hozzáférhet? lesz, ezért a Nissan az eladások megduplázására számít.

A benzin jelenlegi magas árát figyelembe véve a GM vezet?i is meg?rzik hitüket a zöld autók jöv?jében. Mark Reuss, a GM észak-amerikai igazgatója szerint hosszú távú elkötelezettségr?l van szó. „Úgy vélem, világszerte véglegesen megváltozott a vásárlási magatartás, az emberek felel?sebben viszonyulnak a környezethez” – hangoztatta Detroitban Reuss az újságíróknak nyilatkozva. Sergio Marchionnéhez hasonlóan ? is hisz abban, hogy a cseppfolyósított gáz alternatív üzemanyaggá válhat. Emellett szól szerinte, hogy a földgáz ára kedvez?bb, akárcsak az, hogy az új technológiák révén az Egyesült Államok hatalmas gáztartalékokhoz fog hozzáférni. A Chrysler márciusban készül bemutatni a FIAT-tal partnerségben kifejlesztett, cseppfolyósított gázzal m?köd? új nehézjárm?vét – emlékeztetett az AFP.

Forrás: gazdasagiradio.hu

A napenergia-hasznosító berendezések szerelésének, beüzemelésének, szervizelésének tantárggyá tételét szorgalmazza a kísérleti képzési programot két éve elindító Zéró Energiaház Klaszter. Bocsó Imre, a salgótarjáni székhely? szervezet elnöke az MTI-nek kedden elmondta: eddig 24 végz?s középiskolás szerzett bizonyítványt, jelenleg 16 állástalan vesz részt a képzésben.

A Zéró Energiaház Klaszter napkollektor és napelem gyártásával, forgalmazásával foglalkozó cégekkel és szakképz? intézményekkel együttm?ködve dolgozta ki a kísérleti képzési programot, amelynek oktatását 2010 februárjában kezdték meg Székesfehérváron az Árpád és a Vörösmarty Mihály Szakképz? Iskolában. A nyolchónapos elméleti és gyakorlati képzést 12-12 végz?s f?tés- és villanyszerel? tanuló végezte el fakultációként, és bekapcsolódott húsz térségi vállalkozó is. Salgótarjánban egy nyolcf?s, feln?tt szerel?kb?l, szakoktatókból álló csoport tavaly októberben vizsgázott, önköltséges tanfolyam keretében. Szintén októberben állami támogatással 16, 24 és 50 év közötti álláskeres? kezdte el a képzést.

Az oktatást a Magyar Napenergia M?vek Zrt., a Buderus Hungária Kft., valamint a Magyar Napelem és Napkollektor Szövetség képvisel?i tartják. A programot 2011 januárjában akkreditáltatták, de az jelenleg még nem tartozik az OKJ-s képzések közé, a jegyzékbe vételt ebben az évben szeretnék elérni. Bocsó Imre közölte: a napenergia hasznosító berendezésekkel kapcsolatos képzés hiányterület a magyar szakképzésben, ezért a Zéró Energiaház Klaszter azon dolgozik, hogy 2012 szeptemberében tantárgyként jelenjen meg a szakiskolákban és a munkaer?piaci képzés rendszerében.

Forrás: profitline.hu

  1 comment for “Szakképzést sürgetnek a napenergia-hasznosítás területén

Vélemény, hozzászólás?