Százezernél is több elektromos autó jöhet Magyarországra

Share Button

A PwC Magyarország legfrissebb, Merre tart az elektromos autók piaca? cím? tanulmánya szerint 2023-ra az elektromos járm?vek futásteljesítménye éves szinten eléri a hagyományos hajtásúak jelenlegi futásteljesítményét. A realista forgatókönyv szerint 52 000, többségében hibrid, kisebb részben tisztán hálózatról tölthet? gépjárm? lehet ekkor Magyarországon.

Megfelel? szabályozási rendszerrel, infrastruktúrával és támogatásokkal pedig – melyeket például a közelmúltban els? olvasatban elfogadott EU-s irányelv is ösztönöz – a járm?vek száma ennek akár két és félszeresére is ugorhat. A tanulmány rámutat: az elektromos közlekedés elterjedése csökkenti a légszennyezést és a városi zajt, és hosszú távon segíthet az áramfogyasztás ingadozásának kiegyenlítésében.

Várható, hogy az elektromos gépjárm?vek a közeljöv?ben egyre nagyobb számban jelenhetnek meg az utakon – írja az elemzés. A robbanásszer? elterjedés legf?bb gátja azonban, hogy az akkumulátor- fejlesztésben továbbra sem történt olyan érdemi áttörés, amely az elektromos hálózatra csatlakoztatható gépjárm?vek technikai korlátait jelent?sen csökkentette volna.

„Az autógyártó cégek részben kivárnak, részben más alternatív hajtású technológiák fejlesztését is elkezdték. El?rejelzéseink alapján elmondható, hogy az elektromos hálózatra csatlakoztatható gépjárm?vek számában világszerte 2020 környékén lehet jelent?sebb ugrás” – mondta Gyenes Péter, a PwC Magyarország energetikai és e-mobility tanácsadó csoportjának menedzsere.

Az elektromos közlekedésben jelenleg az Amerikai Egyesült Államok jár az élen, ahol jelent?s támogatási rendszereket alakítottak ki mind az autógyártók, mind a járm?vásárlók számára. Hosszabb távon azonban várhatóan Kína veszi át a vezet? szerepet az elektromobilitásban. Az Európai Unió els?sorban környezetszennyezés-csökkentési és innovációs célból ösztönzi az alternatív hajtású járm?vek elterjedését.

A PwC szakért?i az autógyártók termelési el?rejelzéseit alapul véve két forgatókönyvet készítettek a hazai elektromos hálózatról tölthet? gépjárm?vek számának el?rejelzésére: a realista forgatókönyv szerint 2023-ra több mint 52 ezer lehet a számuk. Az optimista forgatókönyv szerint viszont a járm?vek 3,5 százaléka, azaz több mint 139 000 autó, kisteherautó, busz és motorkerékpár is tölthet? lesz az elektromos hálózatról 2023-ban.

„Ehhez azonban mindenképpen szükséges lenne, hogy egy megfelel? ösztönzési rendszer jöjjön létre mind az elektromos gépjárm?vek vásárlására, mind az elektromos tölt?állomások telepítésével kapcsolatban. A kormány által bejelentett Jedlik-program biztató e tekintetben, de pontos részletei még nem ismertek” – hangsúlyozza Gyenes Péter.

B?vebben: vg.hu

Forrás: vg.hu

Vélemény, hozzászólás?