Tesla túltengés

Share Button

Az elektromos autók üzemeltet?i egyel?re nem b?velkednek nyilvános tölt?állomásokban, ami els? hallásra csak egy sz?k kör problémájának t?nik, de mindez hamar megváltozhat. Londonban pl. szinte tettlegességig fajuló viták alakulnak ki naponta, kinek az autóját csatlakoztassák a tölt?re. Mint minden újdonságot, az elektromos autózást is tanulni kell – kulturális és operatív szinten egyaránt -, amire hamarosan itthon is lehet?ség nyílik. Az oktatási segédeszközöket – az autókat – minden esetre már gyorstölt?vel is lehet táplálni a Hungaroringen belül m?köd? Tanpályán.

 Átadásra került a Nissan által is használt Chademo rendszer? egyenáramú gyorstölt? a Hungaroring területén belül üzemel? Tanpálya parkolójában. Az eseményen a kormányzat is képviseltette magát, bár a „zöld autózást” többször is hangoztató államtitkár, Glattfelder Béla nem a saját, tölthet?, plug-in Toyota Priusával, hanem egy állami Skoda Superb kombival érkezett. Elmondta, hogy a Jedlik Ányos terv elképzelésb?l lassan valósággá válik, hamarosan a kormány elé kerül, de részleteket továbbra sem árult el.

nissan_tolto_hring

A Hungaroring és a Tanpálya részér?l Gazsi Júlia a technikai sportok és a környezetvédelem, valamint a baleset megel?zés és a hatékony járm?vezetés oktatásának fontosságát hangsúlyozta. Egy autó- vagy motorverseny koránt sem kell annyira sem szennyeznie a környezetet, mint eddig, és ez nem csak a kipufogógázok, hanem pl. a zaj tekintetében is igaz. Jelenleg a Hungaroringhez közeli települések lakóinak tiltakozása miatt nem lehet 24 órás futamokat tartani a pályán, de ha mindezt elektromos járm?vekkel tennék meg a résztvev?k, máris megsz?nne a lakókat zavaró zaj. Amíg erre sor kerül, addig sokan megtanulhatják, hogyan kell hatékonyan kezelni az elektromos járm?vüket, legyen az személy- vagy teherautó, esetleg kétkerek?. A tölt?oszlop a nap 24 órájában bárki rendelkezésére áll, akkor is, ha semmilyen esemény nincs a pályán.

B?vebben

Forrás: portfolio.hu