ÚJ FORD FOCUS ELECTRIC

Share Button

A Notre Dame Egyetem kutatói olyan festéket hoztak létre, ami száradás után áramot termel.

Kenhet? az új napelem

Egyszer?bb, olcsóbb, de nem olyan hatékony. http://www.youtube.com/watch?v=_cEyOxCwUw8&list=UUB_zuUSmh_PVkqwkaDT-thA&index=1&feature=plcp
A Prashant Kamat professzor által vezetett csapat az új anyagot úgy hozta létre, hogy nanoméret? titán-dioxid részecskéket kadmium-szulfiddal vagy kadmium-szeleniddel vont be, majd az egészet egy vizes-alkoholos elegyben helyezte el. A konkrét napelem létrejöttéhez a krémszer? masszát egy átlátszó, áramvezet? anyagra viszik fel.

A találmány azért zseniális, mert gyártása a hagyományos napelemeknél jóval olcsóbb és egyszer?bb. Ráadásul az összeszerelés (pontosabban a festés és a szárítás) sem igényel különösebb szakismereteket.

A legnagyobb hátránya az, hogy míg a szilícium napelemek hatásfoka 10-15%-os, addig a „napelem-festék” jelenleg csupán 1%-ot teljesít. Persze a találmánynak csupán az els? generációjáról van szó – a kutatók bíznak abban, hogy a végleges termék sokkal hatékonyabb lesz.

Forrás:hir24.hu

A Notre Dame Egyetem kutatói olyan festéket hoztak létre, ami száradás után áramot termel.

Kenhet? az új napelem

Egyszer?bb,
olcsóbb, de nem olyan hatékony. http://www.youtube.com/watch?v=_cEyOxCwUw8&list=UUB_zuUSmh_PVkqwkaDT-thA&index=1&feature=plcp
A Prashant Kamat professzor által vezetett csapat az új anyagot úgy hozta létre, hogy nanoméret? titán-dioxid részecskéket kadmium-szulfiddal vagy kadmium-szeleniddel vont be, majd az egészet egy vizes-alkoholos elegyben helyezte el. A konkrét napelem létrejöttéhez a krémszer? masszát egy átlátszó, áramvezet? anyagra viszik fel.

A találmány azért zseniális, mert gyártása a hagyományos napelemeknél jóval olcsóbb és egyszer?bb. Ráadásul az összeszerelés (pontosabban a festés és a szárítás) sem igényel különösebb szakismereteket.

A legnagyobb hátránya az, hogy míg a szilícium napelemek hatásfoka 10-15%-os, addig a „napelem-festék” jelenleg csupán 1%-ot teljesít. Persze a találmánynak csupán az els? generációjáról van szó – a kutatók bíznak abban, hogy a végleges termék sokkal hatékonyabb lesz.

Forrás:hir24.hu

A várakozások szerint a Focus Electric modell lesz az els? olyan, teljesen elektromos üzem?, ötszemélyes gépkocsi, amely 2,35 l/100km-nek megfelel? üzemanyag-fogyasztást ér el, egyben els?, gyorstöltési lehet?séget biztosító, tisztán elektromos üzem? járm?: akkumulátor-csomagja 240 voltos aljzatról fele annyi id? alatt tölthet? fel, mint a Nissan Leaf. Mindezen felül a Focus Electric modellhez kifejlesztett, speciális MyFord Touch® SYNC® kommunikációs technológia révén a vezet? könnyedén kiterjesztheti az autó hatótávolságát. A MyFord® Mobile okostelefonos alkalmazás, illetve webportál segítségével, az ezeken keresztül elérhet?, innovatív és gazdaságos töltési megoldások révén az ügyfelek megfelezhetik elektromos energia költségeiket.

A vadonatúj, „benzinmentes” Ford Focus Electric a márka legels?, teljes egészében elektromos üzem? személygépkocsija – a Ford népszer? kompaktjának olyan, nulla CO2-kibocsátású kivitele, amely öt személynek kínál fér?helyet, és a várakozások szerint els?ként ér el a 2,35 l/100km-nek megfelel? energia-fogyasztást. A Focus Electric a Ford megújult modellkínálatának zászlóshajója: azé a modellcsaládé, amelynek egyharmada 2012-re legfeljebb 5,9 l üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, összhangban a vállalat azon ígéretével, hogy a gazdaságos közlekedésre vágyó ügyfeleknek megadják a választás lehet?ségét.

A Focus Electric emellett a teljesen elektromos üzem? személygépkocsik közül els?ként alkalmaz olyan, gyorstöltési technológiát, amelynek révén akkumulátorai 3-4 órán belül (azaz a Nissan Leafnél kétszer gyorsabban) teljesen feltölthet?k. Ezzel a technológiával a felhasználók naponta többször is feltölthetik autójukat, és ezzel gyakorlatilag megkétszerezhetik annak napi hatótávolságát.

„A Focus Electric innovatív, gyorsabb töltési technológiája révén az ügyfelek pénzt takaríthatnak meg, és sokoldalúbban használhatják járm?vüket a s?r?, programokkal zsúfolt napokon azáltal, hogy a városi forgalomban két tennivaló között rátöltenek autójuk akkumulátorára.” – magyarázza Sherif Marakby, a Ford elektromos hajtástechnológiai programjának igazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a Focus Electric ekvivalens üzemanyag-fogyasztása eléri a 2,35 l/100km-nek megfelel? energiafogyasztást. Ez az eredmény kiválóan jelképezi a Ford átalakult modellkínálatát, amelynek számos tagja kínál kategóriaels? üzemanyag-fogyasztási értékeket.”

A Ford húsz éve kutatja és fejleszti az elektromos üzem? járm?vek hardver- és szoftver-technológiáját, így a Focus Electric kialakításában és szerkezetében kiforrott járm?nek tekinthet?. A Ford hozzávet?legesen 500, nevére bejegyzett szabadalmat, valamint további több száz, szabadalmi bejegyzés alatt álló technológiát alkalmazott az új Focus Electric, valamint egyéb, részben vagy teljesen elektromos üzem? gépjárm?vek fejlesztése és gyártása során. Észak-Amerikában a reménybeli ügyfelek idén november óta adhatják le megrendelésüket a 2012-es modellévi Focus Electric modellre a Kalifornia, New York és New Jersey államokban m?köd?, az elektromos üzem? modellek értékesítésének speciális követelményeit teljesít? márkakereskedésekben. 2012 során, a gyártás felfuttatásával párhuzamosan a Focus Electric további 15 piacon válik elérhet?vé, és az év végén a tervek szerint megérkezik Európába is.

A Focus Electric a Ford azon ígéretének megtestesít?je, hogy olyan járm?veket bocsássanak forgalomba, amelyek takarékos üzemük mellett változatlan menetteljesítményeket, praktikus alkalmasságot és élvezetes vezethet?séget kínálnak.  Habár a modell hivatalos hatótávolságát, illetve ekvivalens üzemanyag-fogyasztását még nem véglegesítették, a Focus Electric a várakozások szerint felveszi a versenyt a hozzá hasonló, teljesen elektromos üzem? modellekkel.

„A Focus Electric tervezése során ügyeltünk arra, hogy a modell ugyanazt a menetdinamikát és vezetési min?séget nyújtsa, amelyet ügyfeleink a hagyományos Ford Focustól megszokhattak.” – árulja el Eric Kuehn, a Focus Electric program f?mérnöke. „A  modell ugyanazokat a prémium komponenseket és funkciókat kínálja, mint benzinmotoros társai, ugyanakkor határozottan gazdaságos, és semmihez sem fogható vezetési élményt biztosít.”

Min?ségi akkumulátor
A Focus Electric energia-ellátásáról egy fejlett lítium-ion akkumulátor-rendszer gondoskodik; a nagyobb, összetettebb szerkezet? rendszer optimális h?háztartását egy modern, aktív vízh?t?/-f?t? kör biztosítja. Az aktív vízh?t?/-f?t? rendszer optimális h?mérséklet?re h?tött vagy felmelegített h?t?folyadékot keringtet az akkumulátor-rendszerben. A h?t?-/f?t?kör a környezeti körülményekt?l függetlenül temperálja a rendszert. A rendszerben kering? folyadék nagy melegben elnyeli a felhevül? akkumulátorok h?jét, azt a h?t?n keresztül leadja a környezetnek, majd ismét alacsony h?mérséklet? h?t?közegként lép vissza a körbe. Hidegben ezzel szemben a rendszer a körben kering? folyadékot felmelegítve biztosítja az akkumulátorok hatékony töltéséhez, illetve a szükséges üzemi energia-leadáshoz optimális üzemi h?mérséklet fokozatos elérését.
A Ford az 1980-as évek óta fejleszti és teszteli a rendszerben m?köd? akkumulátorokat, amelyek tartóssága és megbízhatósága a márka elektromos átállási programjának meghatározó oszlopa. A vállalat a mai napig mintegy 43 millió akkumulátorcellát tesztelt, illetve használt fel piaci forgalomban üzemel? járm?vekben, és ezek közül mindössze 5 cella esetében dokumentáltak rendellenességeket.

Plug and play… a megtakarításokért
A fogyasztás még a viszonylag stabil üzemanyag-árak mellett is a legfontosabb szempont az új autót vásárló ügyfelek körében. A Ford által idén ?sszel, az USA 36 városában végzett felmérés szerint a vásárlók csaknem 45 százaléka mindenekel?tt az üzemanyag-fogyasztás alapján dönt új autójáról. A második legfontosabb tényez? a formaterv: a felmérésben résztvev?k mindössze 16 százaléka választott új autót a dizájn alapján.
Rendkívül takarékos üzeme egyedülállóvá teszi a Focus Electric modellt a piacon: 128 km távolságon például a kalkulációk szerint 1000 Ft alatt marad a modell üzemeltetési költsége, míg egy hasonló, de 7,8 l/100km átlagfogyasztású modell esetében az azonos távolságra es? üzemeltetési költség megközelítheti a 4000 Ft-ot.
A modellhez a Microsoft által kifejlesztett, különleges, egyszer?en használható tölt?rendszer révén az Egyesült Államokbeli ügyfelek könnyedén tölthetik fel autójuk akkumulátorát olcsóbb tarifájú elektromos árammal, a rendszer bevezetését Európában is tervezik. Az optimalizált töltési megoldás segítségével elkerülhet?k a felesleges kiadások. A jöv?ben az ilyen, intelligens töltési gyakorlatok alkalmazásával az energiaszolgáltató cégek pontosabban felmérhetik és tervezhetik az elektromos autók töltésének betudható, plusz hálózati terhelést.

Forrás: atv.hu

Vélemény, hozzászólás?