A szektorban zajló minden trend egy irányba, a szolgáltatások irányába mutat – ma már a fogyasztóknak egyre több területen nem kell megvásárolniuk az eszközöket, szolgáltatásokat – az emberek pedig nem elsősorban birtokolni, hanem használni szeretnék a szolgáltatásokat – fogalmazott Sverla Viktor, a Mol csoport stratégiai vezetője. A társaságnál a fogyasztói szolgáltatások mellett a hagyományos területeken is folyamatosan dolgoznak új szolgáltatások, szolgáltatásélmények kialakításán. Az üzemanyag-nagykereskedelmi tevékenység digitalizációja már ott tart, hogy mobiltelefonos applikációval pár kattintással megoldhatók a tranzakciók.
A Mol januárban indult közösségi autómegosztó szolgáltatása, a Mol Limo kapcsán egyáltalán nem számítottak ekkora érdeklődésre a társaságnál – mondta. A regisztrációs eljárásban korán regisztrálók által tapasztalt belassulás is a jelentős érdeklődés hatására lépett fel. A szolgáltatást támogató háttérfolyamatok maguk is új digitális készségeket kívántak meg, az automatizált regisztráció mellett például a parkolási bírságokat is gépek kezelik – kiküszöbölve egyúttal az emberi hiba lehetőségét is.
A napenergia területéről elmondta, a Mol rengeteg használaton kívüli iparteleppel rendelkezik, a napelem-beruházásnál pedig elég nagy tétel az ingatlan megvásárlása. Így a Mol számára meglehetősen nagy versenyelőnyt jelent, hogy ez adott. A geotermikus energiával kapcsolatban elmondta, hogy bár az emberek fejében ezt hallva általában egy feltörő gejzír képe jelenik meg, Magyarországon jellemzően ez úgy kezdődik, hogy fúrni kell egy mély lyukat, ami szintén nem áll messze a cégtől. Az egyik ilyen, jászberényi projektjük 2021-ben kezdi meg a hőtermelést, jelenleg engedélyezési fázisban van. Sverla hangsúlyozta, hogy a Mol a tiszta energia trendeknek megfelelve és nem azokat tagadva megy előre és indít új üzleteket.