Üzemanyag-vásárlás mobilon? Minden egy irányba mutat a Mol szerint

Share Button

A szektorban zajló minden trend egy irányba, a szolgáltatások irányába mutat – ma már a fogyasztóknak egyre több területen nem kell megvásárolniuk az eszközöket, szolgáltatásokat – az emberek pedig nem elsősorban birtokolni, hanem használni szeretnék a szolgáltatásokat – fogalmazott Sverla Viktor, a Mol csoport stratégiai vezetője. A társaságnál a fogyasztói szolgáltatások mellett a hagyományos területeken is folyamatosan dolgoznak új szolgáltatások, szolgáltatásélmények kialakításán. Az üzemanyag-nagykereskedelmi tevékenység digitalizációja már ott tart, hogy mobiltelefonos applikációval pár kattintással megoldhatók a tranzakciók.

Lehetőségként és fenyegetésként is értékelhetők a jelenleg a szektorban zajló átalakulások – kezdte előadását Sverla Viktor, a Mol-csoport stratégiai vezetője Portfolio Clean Energy & Disruptive Trends című konferenciáján. Az ügyfelek igényeinek változása azt jelenti, hogy az ügyfelek számára egyre fontosabbak a személyre szabott kényelmi szolgáltatások, azok sebessége, illetve az, hogy az ügyfelek egymással is meg tudják osztani az információkat.
A Mol tradicionálisan és definíció szerint integrált olajvállalat (volt), ez azonban csak arról mond valamit, hogy mivel foglalkozunk, a tevékenységünk miértjiről, okáról ugyanakkor nem mond sokat. A hátteret azonban egyértelműen a mobilitás, és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások jelentik – fogalmazott.
A vállalatok hosszú távú stabilitását a vállalat struktúrája 25 százalékban meghatározza, a Mol pedig a szolgáltatási hangsúly erősödését látva úgy döntött, hogy a belső struktúra átalakításával, illetve a fogyasztói terület önálló üzletággá emelésével is igyekszik elébe menni a változásoknak. A szolgáltatói területen egyebek mellett másfajta menedzsmentre, szemléletre is van szükség, mint a tradicionális ipari tevékenységben. Az ipari és szolgáltatási terület elválasztása nyomán szavai szerint máris érzékelhető a hatékonyságjavulás a társaságnál.

A Mol januárban indult közösségi autómegosztó szolgáltatása, a Mol Limo kapcsán egyáltalán nem számítottak ekkora érdeklődésre a társaságnál – mondta. A regisztrációs eljárásban korán regisztrálók által tapasztalt belassulás is a jelentős érdeklődés hatására lépett fel. A szolgáltatást támogató háttérfolyamatok maguk is új digitális készségeket kívántak meg, az automatizált regisztráció mellett például a parkolási bírságokat is gépek kezelik – kiküszöbölve egyúttal az emberi hiba lehetőségét is.

A társaságnál a fogyasztói szolgáltatások mellett a hagyományos területeken is folyamatosan dolgoznak új szolgáltatások, szolgáltatásélmények kialakításán. Így például az üzemanyag-nagykereskedelmi tevékenység 2009-ben indult digitalizációja már ott tart, hogy mobiltelefonos applikációval pár kattintással megoldhatók a tranzakciók, és mindeddig összességében 35 millió liter üzemanyagot sikerült így értékesíteni.

A napenergia területéről elmondta, a Mol rengeteg használaton kívüli iparteleppel rendelkezik, a napelem-beruházásnál pedig elég nagy tétel az ingatlan megvásárlása. Így a Mol számára meglehetősen nagy versenyelőnyt jelent, hogy ez adott. A geotermikus energiával kapcsolatban elmondta, hogy bár az emberek fejében ezt hallva általában egy feltörő gejzír képe jelenik meg, Magyarországon jellemzően ez úgy kezdődik, hogy fúrni kell egy mély lyukat, ami szintén nem áll messze a cégtől. Az egyik ilyen, jászberényi projektjük 2021-ben kezdi meg a hőtermelést, jelenleg engedélyezési fázisban van. Sverla hangsúlyozta, hogy a Mol a tiszta energia trendeknek megfelelve és nem azokat tagadva megy előre és indít új üzleteket.

Forrás: portfolio.hu