Dr. Aszódi Attila magánblogján közzétett egy írást, amiben egy korábbi bejegyzésünket is idézi. Ennek egyrészr?l örülünk, másrészr?l viszont nem, ugyanis az Aszódi Attila írásában foglalt pontatlanságok, tévedések sajnos könnyen megtéveszthetik a témában kevésbé járatos olvasót.
Az Energiaklub több ízben kifogásolta, hogy az illetékes hatóság túlságosan sz?ken, mindössze öt dél-dunántúli kistelepülésben határozta meg a Paksra tervezett új atomer?m? környezeti hatásterületét. Ez azért probléma, mert így igen sz?k azon magyar állampolgárok köre is, akik érintettként vehetnek részt a környezeti hatásvizsgálati eljárásban.
Aszódi Attila a szóban forgó blogján sajátosan cs?ri-csavarja a magyar jogszabályok szövegét, amikor azt írja, hogy „a hatóság köteles a nyilvánosságtól származó bármilyen észrevételt befogadni, akármelyik magyar településr?l érkezik az”.
A valóságban a magyar jog világosan megnevezi azon érintettek körét, akik számára garantálja az eljárásban való részvétel jogát – és ez sajnálatos módon Paks II esetében nem terjed ki a teljes magyar lakosságra.
Hogy kik min?sülnek érintettnek ebben az eljárásban, azt már részletesen bemutattuk egy korábbi bejegyzésünkben, de szívesen összefoglaljuk megint:
Környezeti engedélyezési és hatásvizsgálati eljárást bizonyos, törvényben meghatározott esetekben kötelez? lefolytatni – a Paksra tervezett atomer?m? ilyen eset. Ez az eljárás 2015. januárjában indult el.
A hatályos jogszabályok értelmében a környezeti hatásterületén él?k, illetve a lejjebb felsorolt egyéb érintettek azok, akik betekinthetnek a vizsgálati anyagokba, és észrevételt tehetnek a Felügyel?ségnél az eljárás bizonyos szakaszaiban. Az ? észrevételeiket a hatóságnak kötelez? érdemben megvizsgálnia.
Forrás: 230.atlatszo.hu