Van egy ország, ahol már az elektromos autókon túlra tekintenek

Share Button

A környezetbarát autózás nem mindenhol egyenlő az akkumulátoros villanyautókkal. Akad alternatíva is.

Néhány hete volt szerencsénk kipróbálni a Honda Clarity Fuelcellt, mely egy sorozatgyártású üzemanyagcellás személyautó. Ennek a kocsinak a meghajtásáról ugyanolyan villanymotor gondoskodik, mint amilyen az elektromos autókat is hajtja, azonban az áramot nem nehéz és lassan tölthető akkumulátorokból, hanem néhány perc alatt tankolható nagynyomású hidrogénből nyeri – fordított vízbontással.

A Honda Clarity Fuelcell egy töltéssel akár 500-600 kilométeres távolságot is meg tud tenni a legnagyobb csendben és zéró emisszió mellett. A dolog egyetlen, bár igen komoly szépséghibája, hogy hazánkban egyelőre még egyetlen nyilvános helyen sem lehet hidrogént tankolni, és a nálunk fejlettebb nyugat-európai országokban is elég ritkák a hidrogénkutak.

Japánban kicsit jobb a helyzet, főleg azt követően, hogy a Honda, a Nissan, a Toyota és nyolc egyéb nagyvállalat most összefogott egymással a szigetország hidogénkút-rendszerének fejlesztése kapcsán. A projekt első négy évében nyolcvan új hidrogéntöltő állomást fognak átadni, és amennyiben minden jól megy, akkor 2020-ban már mintegy 40 ezer üzemanyagcellás autó fogja róni a japán utakat.

A hidrogént egyrészt ipari melléktermékből, másrészt megújuló energiával működő vízbontással nyerik, tehát a távolban sincsenek bőszen füstölő kémények. Ugyancsak komoly pozitívum, hogy az üzemanyagcellás autókban csak egy parányi, 1-2 kWh-s puffer akkumulátor található, vagyis a környezetet a több 10 kWh-s akkumulátorpakk gyártása sem terheli, mint egy e-autó esetében.

Forrás: hvg.hu