ZÖLD TERV: A Google horvát napelemeket vesz

Share Button

A varasdi Solvis nyilván nem tartozik a világbrandek közé, ám ez nem gátolta meg a Google-t, hogy ne éppen a horvát céggel gyártassa le a kaliforniai adatközpontjának felszereléséhez szükséges napelemeket, mintegy 10 millió euró értékben. A Google által megadott adatok szerint, hamarosan ezüst színű napelemek borítják az internet-óriás kaliforniai adatközpontjának kupoláját végképp megerősítve a horvát cég piaci helyzetét.

A Google, mint referencia

Ez a szerződés óriási dolog, mert a Google-referencia értéke pénzben szinte ki sem fejezhető

– mondta a Jutarnji listnek Stjepan Talan, a Solvis tulajdonosa és igazgatója.

Az a 120 000 napelem, amelyet őszig szállítunk le, mintegy 75 millió kuna, azaz 10 millió euró értékben, csak a kezdet. A Google minden tulajdonában lévő épületet napelemmel szándékozik felszerelni, s ezek száma a jelen pillanatban több ezerre rúg. Viszont, ha számításba vesszük, hogy az internetes cég szinte hetente vásárol újabbnál-újabb vállalatot, itt szinte állandó, hosszú távú együttműködésre számíthatunk. A sors fintora, hogy ez az üzlet akkor jött, amikor szinte nem is volt rá szükségünk, mert a Solvis már jóideje megalapozta piaci hírnevét, termelésének több mint 90 százalékát külföldön, főként az Egyesült Államokban és Kanadában értékesíti. Termelőkapacitásaink két évre előre le vannak kötve, reális becslések szerint az elkövetkező két esztendőben megkétszerezzük a bevételünket.

Talan 2008-ban alapította a Solvist, miután túladott sikeres gyógyszeripari cégén. Az European Business Awards 2019-ben a kontinens a legfejlődőképesebb cégek közé sorolta a Solvist.

A cég erőteljes fejlődését mi sem szemlélteti jobban, minthogy a kezdeti 15 megawatt kapacitásról hamarosan eléri a 300 megawattos termelőkapacitást.

A siker titka

A tulajdonos igazgató a Solvis sikerét abban látja, hogy egyre inkább erősödik a kereslet a kínai gyártmányú napelemektől alig drágább, de jobb minőségű európai napelemek iránt.

A kezdetekben a napelemeket Németországban és az Egyesült Államokban gyártották, ám a költségek csökkentése érdekében hamarosan megkezdődött a gyártás kihelyezése Kínába, ami komoly hibának mutatkozott, lévén, hogy a kínaiak gyorsan elsajátították a gyártási technológiákat, és hamarosan meghódították a piacot. Ennek eredményeképpen sok európai cég tönkrement. Ez a ciklus azonban a végéhez közelít, és ehhez nyilván hozzájárul majd az “Európai Zöld Terv” is, amely a termelés visszatelepítését tűzte ki célul Kínából. Az idők változtak, a kínai termék már nem sokkal olcsóbb az európaiaknál, ám az európai termék minősége jobb

– magyarázta Stjepan Talan.

A varasdi cég ugyanakkor a horvát piacon is aktív, a Solvis szállította a visi és cresi naperőművek paneljeit, és az előrejelzések szerint a horvát piacon is erősödik majd a kereslet, mert a napelemek folyamatosan csökkenő ára a magánszemélyeket is egyre inkább érdekeltté teszi a kis 4-6 kilowattos naperőművek beszerzésében.

Érdekességként említjük, hogy a horvát cég szállította a dubai “szolárpálmák” (pálmát formáló több méter magas létesítmény, mely közvilágítási célokat szolgál) napelemeit is, illetve hogy részt vesz az indiai kormány 28 milliárd dollár értékű tenderén is.

Viszont a cégnek jelenleg sem igazgatótanácsa, sem ellenőrző bizottsága, de marketing-osztálya sincs, mert az alapító mindezt feleslegesnek tartja.

De minek is lenne, ha van Google-referenciája?

Forrás: balk.hu