Következ? id?pont: Hamarosan
http://afase.org/en/action/sign-open-letter
Az eddigi hírek szerint 2013. június elején az Európai Unió véd?vámokat fog bevezetni a kínai napelemek és napelem részegységek Európába történ? behozatalára. Becslések szerint ennek mértéke átlagosan 60 % lesz. A véd?vámok bevezetése várhatóan negatív hatással lesz a hazai szolár iparra is, hisz így a napelemes er?m?vek ára jelent?s mértékben n?ni fog. A jelent?s mérték? véd?vám elemz?k szerint számos munkahely megsz?néséhez is vezet, mely számszer?sítve százezres nagyságokat ölt Európa szerte.
Az AFASE megpróbál minden t?le telhet?t megtenni, hogy a véd?vám bevezetése mégse történjen meg. Nyílt levelükkel az EU Kereskedelmi Biztosát keresték meg és vázolták fel a negatív hatásokat. A petíciójukhoz számos cég és szövetség csatlakozott már egész Európában, többek között a Magyar Napelem Napkollektor Szövetség is.
KKérjük csatlakozzon Ön is és fogjunk össze közösen, hogy ne lehetetlenítsék el a szolár ipar fejl?dését Magyarországon sem.
Íme a levél:
Nyílt levél az EU Kereskedelmi Biztosához:
Kedves EU Kereskedelmi Biztos, kedves Mr. De Gucht,
Cégünk egy európai tagja a napelem értékláncolatnak.
Nagyon aggódunk a kínai szolár termékek dömpingellenes és szubvencióellenes vizsgálatának eredménye miatt, melynek jelent?s hatása lehet az üzletünkre és jöv?beni növekedésünkre.
Mi teljes mértékben támogatjuk a Megfizethet? Napenergia Szövetség (AFASE) vízióját egy egészséges és ingyenes Napelem iparért Európában, ahogy az alábbiakban részleteztük.
- I. A globális PV ipar helyzete
A PV piac az elmúlt 30 évben többször a fellendülésb?l a cs?d ciklus felé mozgott- 2010-t?l máig ez a második ciklus. A globális éghajlatváltozás elleni küzdelmi menetrend részeként, szerte a világon több mint 120 ország ambiciózus tervekbe kezdett, hogy a megújuló energiákat fejlesszék, mint a fosszilis tüzel?anyagok egyik életképes alternatíváját. Az EU tagállamok összhangban jártak el az ambiciózusokkal és jogilag kötelez? érvény?, egész EU-ra kiterjed? megújuló energia célkit?zéseket vezettek be 2020-ra. Ahhoz, hogy ezeket a célokat elérjék több, ha nem is az összes kormányzat támogatási rendszereket vezetett be, hogy a megújuló energiák összes formáját növekedésre sarkallják, beleértve a napenergiát is.
Az ösztönz? tervek, mint a feed-in tarifák (visszatáplálós) és egyéb, az állami hatóságok által létrehozott támogatási rendszerek felgyorsították a beruházásokat a PV termelési kapacitásban világszerte. Valóban, ahogy n?tt a kereslet a napelemre, a befektet?k a napelem értéklánc különböz? szintjeinél vonzó profit határokat láthattak. Ez egy fellendülési ciklust eredményezett, ami által a termelési kapacitás világszerte nagyon jelent?sen növekedett.
A megdöbbent?en növekedett kiadások közös hatása jelent?s növekedéshez vezetett az állami kiadásokban, a pénzügyi válság állami támogatásának formájában 2007 és 2009 között, mely hatására a támogatási rendszer forrásaiban éles hiány lépett fel. Az így okozott kereslet a PV létesítményekre csökkent az EU-ban mindenütt.
A napelem-gyártók jelenlegi nehéz helyzete az eredménye a globális termelési kapacitás növekedésének és a kínálat stagnálásának, amit a pénzügyi válság okozott. Ahogy az Európai Napelem-ipar Szövetség (EPIA) elismerte, a kereslet várhatóan csökkenni fog 2015-ig.
Ennek a cs?d id?szaknak az eredményeként, a PV ipar jelenleg konszolidációs állapotban van, különböz? szerepl?k összefogásával viszont maximális költségmegtakarítást és méretgazdaságosságot lehet elérni – és egyéb kilépést a PV piacnak. Ennek a helyzetnek nem csak a PV gyártókra van hatása, hanem a vállalatunkra is a PV értéklánc mellett, ahol munkahelyek sz?ntek meg, nem a Kínából származó behozatal miatt, hanem mert a PV jelenleg egy cs?d cikluson halad át.
Minden szakért? azt hangsúlyozza, hogy a napelemek ki fognak lépni ebb?l a jelenlegi cs?d ciklusból a folyamatos költségcsökkentések által, költség racionalizálásokon és a méretgazdaságosságokon keresztül, ezáltal lesz fenntartható és növekv? a kereslet. Meg vagyunk gy?z?dve róla, hogy pontosan ez az a képességhiány, ami képes lenne csökkenti a költségeket a szükségszer? állapotban az ipar fejl?désekor, ami ártott az EU gyártóinak, de ez az út is lehetne tovább azok sikeréhez.
Impozáns kiegészít? behozatali vám van éles ellentmondásban a költségek csökkentésével, ami szükséges lenne az ipar túléléséhez.
- II. Lehetséges vámok hatásai
A dömpingellenes és/ vagy kiegyenlít? vámok súlyosan gátolják a napenergia növekedését az EU-ban az egész európai napelemes érték-láncolat kárára és semmilyen jelent?s pozitív hatása nincs az európai szolár gyártókra.
A. A szolár termékek ára az EU-ban elkerülhetetlenül emelkedni fog.
Ha dömpingellenes és/ vagy kiegyenlít? vámokat vezetnek be, két forgatókönyv lehetséges:
- 1. forgatókönyv
A kínai modulokat kiszorítják más gyártó-országok, mint például Korea, Japán, Tajvan, vagy az USA, ha olyan áron értékesítenek, mely fenntartja a megfelel? keresletet. A probléma az, hogy ez a forgatókönyv nem fog segíteni az EU gyártóknak.
2. forgatókönyv
Követve a kínai termékek árnövekedését, az EU-ban is, egyéb, nem kínai modulok és kínai modulok lesznek elérhet?ek csak olyan árszinteken, mely jelent?sen gyengíti a keresletet, ezáltal befolyásolva a teljes globális napelem érték-láncolatot.
Az 1. forgatókönyv nem túl valószín?, mivel ezek a gyártók a harmadik világ országaiban nem kínálják ugyanazokat az el?nyöket a költség racionalizálás és méretgazdaságosság terén, mint a kínai gyártók.
A harmadik világ országai egyre inkább vonzóbbak azzal, hogy a saját piacaikon növekszik a kereslet, ami lényegesen er?sebb, mint az EU-ban. Például az IMS Reserch azt mutatja, hogy az éves PV telepítések Ázsiában 70 %-kal n?ttek 2011 és 2012 között. Számokban ez a növekedés 5669 MW-ról 10071 MW telepítést jelentett és el?reláthatólag több mint 37 % növekedés lesz 2013-ban, így a telepítés 13828 MW-ra fog változni.
A 2. forgatókönyv lenne az eredménye a dömpingellenes és / vagy kiegyenlít? vámok bevezetésének.
B. Azzal, hogy a kínai termékek árai n?nek, a fotovoltaikus telepítések iránti kereslet csökken.
A fotovoltaikus beruházások csak egy vonzó üzletet jelentenek a befektet?knek, ha azok elegend? bevételt termelnek az ? saját telepítési beruházásukon. A kereskedelmi befektet?k jelent?sebb megtérülést várnak el a beruházástól, összehasonlítva más befektet?kkel. Az állami támogatás révén a FITs (feed-in tarifák) már sok éve biztosítja a napelemek telepítések által létrehozott bevétel nagy részét.
Az ösztönz?k csökkentésével, mint például a FiTs csökkentésével, a fenntartható kereslet a PV létesítményekre növeli a nyomást 1. csökkentve a telepítések költségeit magában foglalva a modulok költségeit és 2. növelve a bevételeket a helyben történ? villamos energia fogyasztásból. A helyben történ? fogyasztásból származó bevételek függenek a villamos energia költségeit?l, a napenergia hozama minden régió napsugárzási értékét?l és a telepítés típusától is függ. Mindezek a tényez?k függnek a körülmények számától, a lefelé irányuló költség-nyomás a napelemeken növekszik.
A napelem létesítmények fenntartása iránti keresletet megköveteli az EU piacától, hogy befogadják a fotovoltaikus termékeket, beleértve a modulokat, olyan árszinten, ahol a napenergia versenyezni tud a hagyományos fosszilis tüzel?anyagokkal bármilyen állami támogatás felhasználása nélkül.
A dömpingellenes és/ vagy kiegyenlít? vámok okozta terhelés a kínai eredet? waffereken, cellákon és modulokon meg fogja akadályozni, hogy ezt a célt el lehessen érni. A vámok er?sen súlyozni fogják a keresletet a napenergiára és a fotovoltaikus létesítményekre az egész EU érték-láncolat kárára.
C. A dömpingellenes és / vagy kiegyenlít? vámok nem fognak segíteni az európai szolár gyártóknak.
Néhány európai szolár gyártó ára kevésbé versenyképes, mint más gyártóké világszerte. Az ? saját stratégiai döntéseik terhelik ?ket a magas árszerkezettel, és így különösen képtelenek versenyezni a teljes árcsökkenés háttere ellen. Az ? magas áraik betudhatóak például a függ?ségüknek a hosszú távú szerz?désekt?l a poliszilikonért jelent?sen magasabb áron, mint a mai azonnali piaci árak, valamint a költség eredménytelenségt?l összehasonlítva a versenytársakkal. Valójában a kínai cella, waffer és modulgyártók rendkívül költséghatékony termelési folyamatokat hoztak létre, integráltan a jelenlegi legjobb termelési lehet?ségek, gazdaságos díjszabások, alacsonyabb munka és rezsiköltségek, és K+F fejlesztések használatával. A független piackutatás általánosan min?síti a waffer, cella és modul gyártókat Kínában, mint a világ költség vezet?i, az európai gyártók nyilvánvaló hiányának ellenére. Ez lehet?vé tette a jó termelési berendezések használatán keresztül, hogy kínai szolár termékeket vásároltak az EU-ban.
Sok, ha nem is a legtöbb európai szolár gyártónak nagyon kis termelési kapacitása van, 100 MW alatti, ami nem csak megfosztja ?ket a szükséges méretgazdaságosságtól, de emellett azt eredményezi a tehetetlenségükben, hogy leszállítsák a szükséges mennyiség? terméket a szállítási id? beállításán belül nagyobb lépték? projektekhez. A dömpingellenes és / vagy kiegyenlít? vámok terhe nem fogja megváltoztatni az európai gyártók hiányosságait a költség-versenyképesség tekintetében, vagy a méret hátrányosságukban a nagyobb szerz?dések kínálatában.
D. A feldolgozó és kereskedelmi szolgáltatók kára messze felülmúlja az európai PV gyártók el?nyeit.
Az EU piacának 70 % körüli PV készlet érték-láncolata Európában jön létre. A hozzáadott érték, amit a feldolgozó és kereskedelmi (upstream és downstream) tevékenységek hoztak létre az EU-ban óriási, 40 milliárd euró, 265 000 embernek biztosít munkahelyet és emellett a napelem érték-láncolatot is biztosítja az EPIA szerint.
Az európai szolár ipar a modul gyártás maximum 30 %-át képviseli a 70 %-os értékb?l. Így, ezek a hatásos vámok el?nyösek lehetnek az ipar esetleges 30%-ának, bár ez sérti a fennmaradó 70 %-ot. A gazdasági tanácsadó, a Prognos, kiadott egy tanulmányt, ami azt mutatja, hogy minden százalékát egy dömpingellenes és/ vagy kiegyenlít? vámnak azonnal a csökkent PV telepítések iránti keresletbe fordítanak. Ez hozzájárul a munkahelyek csökkenéséhez és a hozzáadott érték mentén a PV értékláncolathoz és az EU gazdaságának kapcsolódó ágazataihoz. Még ha az európai szolár gyártók növelni is tudnák a termelésük mennyiségét és az eladásaikat, az ebb?l ered? gyártási munkahelyek hatása eltörpül azon vámok hatásához képest, melyek a nagyobb európai PV értékláncolat és az EU gazdaságának kapcsolódó ágazatai miatt vannak. Figyelembe véve az illusztrációt, a dömpingellenes és/vagy kiegyenlít? vámok 20% és 60 % között fekszenek, a Prognos tanulmánya azt mutatja, hogy az Eu-ban az elbocsátások 115 600 és 242 000 munkahely között lehetnek, míg a teljes hozzáadott értékveszteség 4,740 billió és 27 billió Euró között lehet, még akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy az EU szolár gyártói növelhetik a termeléseiket és az eladásaikat.
Összegzés / Konklúzió
Az összes fent említett ok miatt ?szintén kérjük, hogy az EU Bizottság tartózkodjon a hatásos dömpingellenes és / vagy kiegyenlít? vámoktól és engedélyezze az EU PV érték-láncolatot, hogy fejl?dhessen és növekedhessen- ezáltal létrehozva a legnagyobb hozzájárulást az EU foglalkoztatásához és hozzáadott értékéhez.
Kérjük csatlakozzon Ön is az AFASE kezdeményezéséhez akadályozzuk meg együtt a több ezer hazai munkahely elvesztését eredményez? véd?vámok bevezetését az alábbi linken! http://afase.org/en/action/become-afase-supporter
A Szolár7 internetes folyóiratot az arra feliratkozott olvasónak küldjük hetente e-mailben. Összefoglaljuk benne a hét aktuális híreit.
Lapzárta: minden csütörtök 16.00
Megjelenik, minden héten pénteken!
Árak:
szöveges megjelenés: 6.000 Ft+Áfa / hírlevél
Banner árak:
B1: 20.000 Ft/db+Áfa
B2: 12.000 Ft/db+Áfa
B3: 10.000 Ft/db+Áfa
B4: 8.000 Ft/db+Áfa
B5: 6.000 Ft/db+Áfa
MNNSZ tagsággal rendelkez?knek 50% engedmény.
KIADÓ
|